obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Onderwerp afdrukken
Thomson TG712 en Motorola DECT telefoon
Exlim
Hallo,

Ik heb gisteren een Thomson modem/router gekregen en geinstalleerd volgens de installatieposter. En bij Stap 5 moest ik mijn DECT telefoon aansluiten met een splitter, omdat ik een analoge KPN telefonieverbinding heb.

Maar nu elke keer als er wordt gebeld en er wordt opgenomen, valt mijn internet weg en geeft de Thomson aan dat er geen DSL- verbinding is en dat ik die kabel moet controleren. Zodra er wordt opgehangen heb ik weer internetverbinding.

De lampjes op de Thomson branden ook niet (Broadband en Internet), pas als er wordt opgehangen wordt het Internet- lampje rood en flikkert een paar keer. En dan is alles weer goed.

Harde reset en software- matige reset heb ik al gedaan. Heb ik mijn DECT telefoon nou verkeerd aangesloten of een verkeerde volgorde? Of is mijn splitter kapot? (die heb ik overigens wel goed aangesloten Lijn->Lijn, DECT->Phone, Telefoon->PSTN, Modem->DSL).

Alvast bedankt
 
zab
Wat voor splitter gebruik je?
Zoals je het beschrijft heb je 4 aansluitingen terwijl de meeste splitters er volgens mij 3 hebben.
lijn in, phone out en dsl out.
Ik heb het vermoeden dat het in de Telefoon->PSTN aanluiting zit.
 
Exlim
Bandbreedte (verzenden/ontvangen) [kbps/kbps]: 1.011 / 12.654

Overgebrachte gegevens (verzonden/ontvangen) [MB/MB]: 1,08 / 4,93

Dit staat bij mijn DSL verbinding en volgens speedtest.bbned.nl zit dat ook allemaal wel in orde.



Geen idee hoe die splitter heet, maar het heeft inderdaad 3 aansluitingen:

Lijn in ------------------- Lijn (Splitter)
Modem (Splitter)------- DSL (Modem)
Telefoon (Splitter)----- PSTN (Modem)
DECT Telefoon --------- Phone (Modem)
 
zab
Als je geen ander toestel dan die DECT-set hebt aangesloten zou er inderdaad iets mis moeten zijn met de splitter. Je adsl signaal wordt duidelijk onderbroken op het moment dat je aan het telefoneren bent. Dus het probleem moet bijna wel voor het modem zitten, of het modem moet echt wel erg kapot zijn.
 
Exlim
Kan ik mijn DECT ook rechtsstreeks in de Telefoon out van mijn splitter kunnen pluggen en de kabel van Telefoon out ----- PSTN helemaal wegdoen?

Of is dat gewoon een kwestie van proberen?
 
Exlim
Nou, dat werkt ook niet, blijf de melding krijgen:

Niet verbonden...


Uw DSL-verbinding is niet beschikbaar.
Controleer of uw Thomson Gateway correct op uw DSL-lijn is aangesloten. Verdere informatie vind u in uw documentatie.
Gelieve dit venster te sluiten en opnieuw te proberen.

Gewijzigd door Exlim op 06 april 2010, 15:30
 
zab
Tja, dan blijft er niets anders over dan heel vreemde bedrading of een kapotte splitter.Heb je al met Online gebeld?
 
Exlim
Ik heb vandaag een nieuwe gekregen, maar hij doet nog steeds zo vreemd. Is er soms ergens een lijst waarop te zien is als een bepaalde DECT telefoon niet compatible is ofzo? Ik begin bijna te geloven dat het aan mijn telefoon ligt in combi met een Thomson.

Mijn Livebox had nergens last van.
 
I R Baboon
Uit je verhaal in de openingspost zou ik zeggen splitter verkeerd om aangesloten.
De internet uitval tijdens gebeld worden heb ik al vaker langs zien komen en dat was meestal de oorzaak.

Zit je modem wel op het ISRA aangesloten?

Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Exlim
Thanks voor alle feedback, het is echter al opgelost. Ik had nog een hoofdlijn naar zolder lopen vanuit de meterkast.

Die heb ik in de meterkast er voor een paar uur er uitgehaald en later er weer terug in gestopt. En alles doet het weer.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Thomson TG712 en Motorola DECT telefoon', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Zyxel VMG8324-B10A Glasvezel configuratie Online.nl voor Internet,TV en Telefoon Zyxel configuratie en problemen : 28 27 mei 2019
geen telefoon Zyxel configuratie en problemen : 2 13 dec 2017
Telefoon aansluiting? Zyxel configuratie en problemen : 2 20 jul 2016
VDSL configuratie Online.nl voor Internet,TV en Telefoon met modem Zyxel VMG8324-B10A Zyxel configuratie en problemen : 20 28 dec 2015
Geen telefoon verbinding Algemeen : 9 12 dec 2015
Advertentie