obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Onderwerp afdrukken
onbekend apparaat ! op onbekende poort ?
lam00028
Recent is mijn Livebox omgeruild voor een ST706. Livebox zou defect zijn.....
Na enig gestunt met de helpdesk (kreeg geen externe IP) is e.e.a. redelijk goed online gekomen, e.e.a. draait nu ruim een week.

Bij controle/instellen van het thuisnetwerk zie ik het volgende bij lokale netwerk apparaten:
  • de speedtouch met zijn interne IP 192.168.1.254

  • mijn ASUS wl500g die als enige direct achter de ST706 hangt met fixed zijn IP 192.168.Y.XX op interface ethport2 en

  • tada Unknown-00-13-c3-c1-50-7f met ip 85.144.16.Y op interface onbekend


Alle computer apparaten zijn al dan niet bedraad via de WL500g (homegateway mode, dhcp, printer, netwerk sub stick) verbonden met het internet. Verder is er alleen nog de telefoon verbinding naar de ST706.

ik kan pingen naar het ip adres van het onbekende apparaat, gemiddelde tijd 32ms
(pingen naar de St706 gemiddelde tijd 1ms)

Wat nu is dat onbekende apparaat op de onbekende interface ?
Wie het weet mag het zeggen
Gewijzigd door lam00028 op 07 april 2010, 23:56
 
I R Baboon
Dat is het modem van de router.
Voorts zit je je gateway te pingen van je verbinding.

Iedere Speedtouch heeft hetzelfde fenomeen. Dus niets om je zorgen over te maken.
Je kan hem gerust wissen. Even later zal hij weer opduiken in de apparaatlijst.
Gewijzigd door I R Baboon op 08 april 2010, 00:10
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'onbekend apparaat ! op onbekende poort ?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Poort niet meer open te zetten Zyxel configuratie en problemen : 2 19 dec 2018
Poort 53 UDP geblokkeerd? Storing : 2 05 aug 2017
poort openen Huawei meer apparaten aansluiten : 8 08 dec 2016
Het grote Huawei poort openen topic Huawei configuratie en problemen : 370 07 sep 2016
utorrent poort instellen op zyxel vmg8324-b10a Zyxel configuratie en problemen : 7 18 feb 2016
Advertentie