obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Vermeld afstand tot telefooncentrale en post je ADSL statistieken. Configuratiescherm, Geavanceerd, Statistieken, ADSL statistieken.
 Onderwerp afdrukken
Ik ben misleidt door Online
rrozema
@LG1: Ton heeft gelijk, Online klanten worden of op het een 'eigen' netwerk van Online aangesloten en krijgen dan 'tot 20Mbps' en anders op een van KPN Wholesale gehuurde lijn die max 8Mbps is. Dat lijkt op het eerste gezicht misschien oneerlijk, maar de kans is groot dat je, wanneer je op een KPN Wholesale lijn zit, ook echt het maximum van 8Mbps er uit kunt halen. Terwijl als je op een '20Mbps' lijn zit de kans dat je ook daadwerkelijk 20Mbps (of zelfs maar in de buurt daarvan) haalt, heel erg klein is.
 
LG1
haha dat is wel een gekke vergelijking he

dus je moet blij zijn omdat je 8mb hebt want die ga je ook halen en als je 20mb hebt dan haal je die 20mb niet dus .. tja dan heb ik liever die niet 20mb maar toch 10 of 15mb dan die 8mb...
en in de praktijk is het zo dat je ook bij KPN niet die 8m haalt.
weet ik uit eigen ervaring.

blijkbaar zijn die test programmas om online je snelheid te meten niet echt duidelijk
en daar moeten ze wat aan doen
want blijkbaar kunnen mensen het idee krijgen dat ze de tot 20mb kunnen krijgen terwijl dat bij hun niet mogelijk is
of dat mensen van de klanten service verkeerde info verstrekt wat natuurlijk ook niet goed is.
 
I R Baboon

Quote

Ton Deuze schreef:
Feit is dat mensen gewoon niet lezen, slecht luisteren en niet vooraf onderzoek doen. Het gekke is dat ze dit achteraf wel doen op het moment dat ze denken bedonderd te zijn.


Juist!
Maar je ziet het ook aan de TS. Het kan ook IT professionals overkomen.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
I R Baboon
Dat heeft betrekking tot de openingspost.
Twee quotes:

(mijn werk heeft met netwerken en computers te maken, dus ik heb daar wel verstand van).

(zoals vermeld, ik heb verstand van netwerken, internetverbindingen vanwege mijn werk.)

Dus zelfs een IT professional maakt dezelfde fouten als een beginneling.
Gewijzigd door I R Baboon op 25 april 2010, 15:30
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
LG1

Quote

Ton Deuze schreef:
Wanneer men bestelt via de site dan komt er duidelijk in beeld dat de snelheid tot 8Mbit zal zijn mocht Online bij jou moeten leveren op het KPN Wholesale. Bij telefonische verkoop zijn de verkoopmedewerkers verplicht dit mee te delen.

Ben jij als klant of nieuwe klant hiervan niet op de hoogte gesteld dan kun jij dit gegarandeerd gebruiken wanneer jij achteraf je contract wil ontbinden. Juridisch gezien heb je recht op deze informatie. Heb je dit niet gehad zal justitie het zien als misleiding en is Online verplicht het contract te ontbinden.

Verder moet ik er wel bij zeggen dat de ervaring leert, niet alleen inzake Online, maar eigenlijk bij alles wat koop/verkoop betreft en bij het aangaan van contracten dat mensen NIET of nauwelijks voorwaarden, policies, disclaimers etc. lezen alvorens (impulsief) een aankoop te doen afgaande op (mooie) aanbiedingen.

De ervaring leert dat bedrijven die iets verkopen vaak weinig verkeerd doen en juridisch heel sterk staan. Dit omdat zei wel degelijk ingedekt zijn tegen heel veel zaken. Bedrijven hebben hun zaakjes beter op orde dan mensen denken. Feit is dat mensen gewoon niet lezen, slecht luisteren en niet vooraf onderzoek doen. Het gekke is dat ze dit achteraf wel doen op het moment dat ze denken bedonderd te zijn.
ik ben het hier niet mee eens

ten eerste leest eigenlijk niemand die voorwaarden door
kijk soms maar eens hoeveel pagina;s lang deze zijn
EN van taal voorzien waar je als leek niks van begrijpt.
daarnaast lees ik mogelijk verkeerd tussen de regels door dat je vind dat bedrijven goed juridisch ingedekt hebben maar mensen niet? dus moeten wij als volk nu zelf ook maar advocaten e.d. in de hand nemen om contracten met providers door te lichten en eventueel hiermee te gaan onderhandelen?
denk dat ik dit verkeerd zie en jij zo niet bedoeld ( mag ik toch hopen )
en is vervolgens heel erg normaal en niet gek dat mensen als ze bedrogen zijn onderzoek doen en vaak ook meer en met niet onterecht dan ook met een erg goede reden dit dan wel doen.
beetje de omgekeerde wereld als ik het zo lees.
deze it professional is nisk te verwijten
hij heeft een medewerker gesproken ( als zijn woorden kloppen ) en deze heeft verteld dat een 20mb lijn bij hem te leveren was en zelfs wat de te verwachten snelheden zouden gaan zijn
hij heeft ook verteld dat hij min 10mb nodig heeft en dat hij anders niks aan de lijn heeft.
in het vervolg moet je dus een gesprek met een medewerker gaan opnemen om voortaan heel makkelijk je contract te verbreken en hun geen poot meer hebben om op te staan,.
Gewijzigd door LG1 op 30 april 2010, 21:54
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Ik ben misleidt door Online', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Online.nl Eigen modem configuratie en problemen : 5 30 mrt 2020
Online maximaal internet pakket Snelheid : 2 18 mrt 2020
Help!! online.nl instelling voor fritz box 7340 Eigen modem configuratie en problemen : 7 29 sep 2019
Glasvezel migratie van Fiber naar Online Online Alles-in-1 met Glasvezel : 7 21 aug 2019
Geen interactie tv Canal Digitaal! Bekend probleem online.nl Onopgeloste aangemelde problemen bij Online : 1 27 jul 2019
Advertentie