obey-robots.txt
05 December 2016, 03:17
Navigatie
Ledenenquête
Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen?

Ja
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Ja 40% [89 stemmen]
40% [89 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Nee 60% [136 stemmen]
60% [136 stemmen]

Stemmen: 225
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 25 jun 2009

Enquête-archief
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord


Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Online Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Geen telefonie met speedtouch 706

marlymarly
Mijn probleem begon vorige week vrijdag. Toen begon het '@' lampje van mijn livebox te knipperen. Na alle mogelijke oorzaken doorgelopen te hebben belde ik de Online helpdesk. Deze kwam snel tot de conclusie dat de livebox kapot was. Ik zou een nieuwe modem toe gestuurd krijgen, de speedtouch 706.
4 dagen later kwam deze binnen, alles aangesloten, maar precies hetzelfde probleem. Weer Online gebeld en deze kwam nu tot de conclusie dat er iets aan de kpn lijn moest zijn. De volgende ochtend kwam de Kpn monteur langs en het internet deed het weer. Hij had in de centrale alleen de kabel erin en eruit gedaan. Frown
Maar het probleem is dat met de speedtoch 706 internet wel werkt, maar telefonie niet. In de settings staat wel dat telefonie beschikbaar is. Sluit ik de Livebox aan dan werkt internet en telefonie wel. Je zou zeggen gebruik dan gewoon de livebox. Het probleem is dat ik deze uit elkaar heb gehaald. De helpdesk zei dat ik deze in de prullebak kon gooien namelijk. Ik ben zo iemand die het apparaat dan uit elkaar haalt om te kijken of er misschien wat los zit ofzo haha.
Het tweede (kleine) probleem is dat het internet via de Livebox iets snellere downstream heeft dan de speedtouch. Met de livebox haal ik 1350 KB/s en met de speedtouch 1250 KB/s. Overigens haalde ik met de Livebox, voordat de problemen onstonden ruim 1600 KB/s. De downstream snelheid is dus over het algemeen omlaag gegaan. Ik heb niets veranderd aan de bekabeling. Is hier nog wat aan te doen?
Ik heb nu echter geen zin om weer meteen de helpdesk te bellen en nog meer kosten te maken(voor niks)
Heeft iemand misschien de oplossing voor bovengenoemde problemen?
 
I R Baboon
Je hebt geen keus. Je zal toch moeten bellen met Online.
De 706 is (nog) niet aangemeld voor je telefonie.
De Livebox is dat (nog) wel. Daarom kan je daarmee wel bellen.

De 706 heeft een wat lagere dowload dan de Livebox.
Maar daardoor wint de 706 aan stabiliteit.
Een bekend fenomeen. Niets aan te doen.
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
marlymarly
ok duidelijk. Wat bedoel je met stabiliteit, waar moet ik dan aan denken?
 
I R Baboon
Minder fouten op je verbinding hoofdzakelijk.
Ook is de kans op een 'klapperlijn' aanmerkelijk kleiner.
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
marlymarly
ok bedankt voor de info. Heb je misschien nog tips om de snelheid hoger te krijgen? Die was voorheen toch 200-300 KB/s hoger. Of is dit het maximale wat ik eruit kan krijgen op mijn lijn?

Met de speedtouch haal ik +-1250 KB/s
Dit zijn de gegevens:

Koppelingsinformatie

Actief: 0 dagen, 1:16:39
Modulatie: G.992.5 annex A
Bandbreedte (verzenden/ontvangen) [kbps/kbps]: 1.019 / 12.124
Overgebrachte gegevens (verzonden/ontvangen) [MB/MB]: 6,05 / 100,53
Uitgangsvermogen (verzenden/ontvangen) [dBm]: 12,5 / 0,0
Signaalverzwakking lijn (verzenden/ontvangen) [dB]: 10,0 / 24,0
SN-marge (verzenden/ontvangen) [dB]: 11,5 / 11,0
Leveranciers-ID (lokaal/extern): TMMB / IFTN
Frameverlies (lokaal/extern): 0 / 0
Signaalverlies (lokaal/extern): 0 / 0
Voedingsverlies (lokaal/extern): 0 / 0
Verbindingsverlies (extern): 0
Foutseconden (lokaal/extern): 0 / 0
FEC-fouten (verzenden/ontvangen): 0 / 313
CRC-fouten (verzenden/ontvangen): 0 / 2
HEC-fouten (verzenden/ontvangen): 0 / 2


Met de Livebox haal ik +-1350 KB/s
Dit zijn de gegevens:

Status ADSL-lijn verbonden
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1016 Kbps
Downstream 13396 Kbps
Afname Dichtbij: 28.6 (dB)
Ver weg: 9.6 (dB)
SNR-marge Dichtbij: 10 (dB)
Ver weg: 12 (dB)
HEC-teller 0
Firmware 0xe15080a
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 1
ES-teller van 1 dag 0
Gewijzigd door marlymarly op 28 april 2010, 11:33
 
I R Baboon
Je waardes zien er normaal uit.
Je zou iets hoger mogen intrainen, maar je zult wel last hebben van overspraak.
Met de 706 kan je zelf niets wijzigen of tweaken.
Zolang je aangewezen bent om met de 706 te werken, kan je zelf niets doen.
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
Ton Deuze
Kanaalhoppen tot je degene hebt gevonden die het hoogste intraint als je wilt weten of dat de snelheid iets omhoog trapt.

Maar, de livebox traint idd hoger in dan de 706 echter vergeet niet het volgende: De livebox mag dan hoger intrainen, nou ja, iets hoger, feit blijft dat de daadwerkelijke download altijd nog iets onder de intrainsnelheid ligt. Het schijnt zo te zijn dat je met downloaden met beiden toch nog redelijk op hetzelfde resultaat komt.

Aangaande je telefonie. Het is bijna altijd zo dat telefonie vaak pas 24 uur nadat het modem is aangesloten werkt (macswap voor VOIP). Let wel. Als het niet daags erna werkt neem dan even contact op met de helpdesk. Ik heb begrepen van een kennis die vorige week een 712 kreeg (voorheen livebox) dat er een platform issue op een stand stond die simpel is te verhelpen door een medewerker. 1 minuut in de lijn en het is opgelost. Jij reset daarna je modem en voila, telefonie.
 
marlymarly
sorry voor de beginnersvragen, maar hoe kan ik kanaalhoppen?
En ik ben iid nu aangewezen op de 706, want ik heb inmiddels online gebeld en ze hebben telefonie overgezet van de livebox naar de 706.
Gewijzigd door marlymarly op 28 april 2010, 17:14
 
I R Baboon
Ben ook benieuwd naar dat kanaalhoppen.
Gewijzigd door I R Baboon op 28 april 2010, 18:18
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
Ton Deuze
Niks bijzonders. Zorg dat de snelheid op 54Mbps staat en switch channels tot je de beste en hoogste intrainsnelheid hebt.

Ben je hierna nog niet tevreden of vind je de snelheid nog steeds te laag dan neem je even contact op met de helpdesk. Zij kunnen een port-reset doen. De lijn is dan weer schoon en vanaf de wijkcentrale word je figuurlijk even gereboot. Blijven de waardes gelijk dan kan er even een dossier aangemaakt voor de technische dienst. Zij kunnen nog wat extra metingen doen en o.a. het ATM-pad vernieuwen. Uiteindelijk kom je op de snelheid uit die comform de richtlijnen is.

Let wel even op. 1Mbit verschil kan ook vaak bij de klant liggen. Ook daar zijn vele factoren bij ons thuis verantwoordelijk voor.
Gewijzigd door Ton Deuze op 30 april 2010, 06:42
 
Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Geen telefonie met speedtouch 706', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Overgang van Huawei HG655d naar ZyXEL VMG8324-B10A, combi vaste en VOIP telefonie Zyxel meer apparaten aansluiten 1 04 december 2016, 15:51
halve dag na KPN migratie ineens geen internet meer Storing 3 24 november 2016, 12:06
FritzBox 7340 geen internet meer na upgrade wijkcentrale Eigen modem configuratie en problemen 3 21 november 2016, 19:56
Fritz!Box 7390 Krijgt geen verbinding Algemeen 48 20 november 2016, 15:07
Fritzbox 7390 online telefonie instellen lukt niet. Eigen modem configuratie en problemen 9 08 juli 2016, 22:28
Goedenacht bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord



Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| Johan404:23:38
| frankvdz04:27:27
| ronald schuit05:00:30
| Wanabo07:06:53
| dutch flash07:11:29
| RichieB07:42:42
| Roroko08:57:25
| Hans10:50:25
| Lutz11:48:20
| Sambala13:55:44
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

15 november 2016, 21:47
Online.nl=amateurs

05 november 2016, 16:44
Hallo allemaal, Vanaf 18 oktober heb ik geen verbinding meer. Bijna elke dag bellen met klantendienst, 5 a 6 keer emailen naar de klantenservice niets opgelost. Nog steeds geen verbinding dus geen

01 november 2016, 19:42
in helmond dezelfde storing

27 oktober 2016, 23:15
@ MGuitink Om weer in het modem te komen, eerst restten via het verzonken knopje aan de zijkant van het modem.

27 oktober 2016, 13:39
Hoe kan ik het wachtwoord voor mijn huawei hg655d opnieuw instellen?