obey-robots.txt
09 December 2016, 20:15
Navigatie
Ledenenquête
Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen?

Ja
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Ja 39% [89 stemmen]
39% [89 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Nee 61% [137 stemmen]
61% [137 stemmen]

Stemmen: 226
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 25 jun 2009

Enquête-archief
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord


Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Online Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Weg bij Online

mecheltje
Na ruim vijf jaar hou ik het voor gezien bij Wanadoo/Orange/Online.
Half mei ga ik over naar een andere provider en heb daar hopelijk minder problemen als nu het geval is.

Online geeft geen eerlijke voorlichting, na jaren een livebox te hebben gehad lagen de problemen opeens daaraan. Krijg een speedtouch ook een waardeloos ding.
Ik heb nog steeds mijn KPN lijn met nummer herkenning voor het KPN nummer maar dat werkt dus nu dus niet meer met het nieuwe modem, antwoord Online is: Jamer voor u maar dat gaat niet meer en dit dan niet van te voren meedelen of ik daarmee kan leven. Nee dus wat mijn KPN nummer wordt nog steeds gebruikt ivm mijn werk!! en ik wil dan zien wie mij belt!!
Jammer dat Online zo'n starre houding heeft.
En mijn nummer laten overnemen door Online zie ik niet zitten ivm eventuele storingen want dan ben ik niet meer bereikbaar wat juist heel belangrijk voor mij is.
Maar het is dus eerdaags voorbij Online heeft blijkbaar geen behoefte aan klanten die jaren bij hun blijven, gelukkig is het zo dat de klant vele andere mogelijkheden heeft dan Online.

Ik wens iedereen suc6 met Online!!!
 
pinnhead31
Ook ik heb besloten een punt te zetten achter online.
Voormij is het niet zo zeer een slecht werkend modem, maar meer snelheid verlies.
Er werd mij een jaar contract aan geboden met 20 euro korting voor het eerste half jaar.
 
Tiger
@mecheltje,

Jij hebt volkomen gelijk ik wens jou dan ook veel succes bij je nieuwe provider ik hoop dat jij daar tegen minder problemen aan loopt dan bij Online.

Zelf ben ik nog in het bezit van de live-box en heb ook nog telefonie van kpn en met beide geen problemen.
 
Ton Deuze
Erg irritant die 712. Bij een SLL ben je genoodzaakt de splitter die meegeleverd is te gebruiken en dan krijg je dus de KPN-bellers niet meer nummerherkend binnen. De livebox heeft dat probleem niet (ingebouwde splitter). De 712 gebruiken zonder splitter bij een SLL-lijn is weer geen optie.

Wanneer mensen die voorheen een livebox hadden en nu een 712 krijgen daarvan niet op de hoogte zijn gebracht is dat zeer kwalijk inderdaad.

Er is een optie alleen wordt die maar weinig aangedragen. Online-medewerkers zouden dit eigenlijk beter moeten communiceren. Zoals de meesten wel weten komt er op het ISRA in de meeste woningen een lijn met 2 aderparen binnen. Bijna iedereen heeft zijn ADSL op aderpaar 1 geleverd zitten (blauw/rood). Het 2de aderpaar (wit/oranje) is eigenlijk loos. Wat ik niet begrijp is dat wanneer er klanten zich aanmelden waarvan bekend is dat ze KPN telefonie hebben dat er op die lijn ook ADSL wordt geleverd. Als ze wat slimmer zouden zijn bij Online dan zouden ze mensen die een KPN-lijn hebben en die telefonie er bij willen houden gewoon op het 2de aderpaar moeten leveren. Kan en het ADSL modem op een 1 aansluiting en KPN-telefonie op de ander. Hiermee zou het 712/splitter/nummerweergave probleem opgelost zijn.
Gewijzigd door Ton Deuze op 02 mei 2010, 21:32
Ton Deuze
 
oppie
Leuk advies maar dat zorgt in de praktijk voor heel wat aansluitproblemen, met name bij mensen die het willen aansluiten en daar niet zo handig in zijn. Standaard wordt er op het 1e aderpaar geleverd. Ook kan de klantenservice daar wel over communiceren, echter is de situatie dan al zoals het is. Wie weet komt er ooit een fix voor, zij het van thomson of van online of een samenwerking daarvan.
 
marina63
Ook ik zit te denken om over te stappen naar een andere provider.
Heb nu ongeveer 6 jaar een abbo bij wanadoo/Orange/online.
Heb nooit problemen met hun gehad.
-Maar ik heb op 2 april contact gehad via de HD omdat mijn verbinding die week heel traag was.
Na uitvoerige testen te hebben uitgevoerd op mijn pc bleek dat volgens online mijn livebox stuk was.
Ik kreeg een nieuwe modem opgestuurd.
-8 april nieuwe modem ontvangen en gelijk geïnstalleerd. Echter de problemen bleven hetzelfde. Slecht verbinding. Geen online spellen meer kunnen spelen. Streams die niet werken etc.
Dus gebeld. Weer allerlei testjes gedaan met online maar geen resultaat.
Bepaalde proxy instellingen vernaderd en toen werd het iets beter. Maar kon nog niet online gamen. Of bepaalde streams bekijken. Ze zouden het voorleggen aan de TD.
-12 april weer gebeld. Weer allerlei testen. Toen vertelde me de HD medewerker dat waarschijnlijk de nieuwe modem niet goed was. Zou een nieuwe opgestuurd krijgen.
-19 april weer gebeld. Waar blijft mijn modem? Toen kreeg ik te horen dat er nog geen modem was opgestuurd. Maar dat het waarschijnlijk aan de splitter lag.
-21 april nieuwe splitter gekregen. Resultaat 0,0 nog steeds zelfde probleem.
-24 april weer gebeld. Ik werd heel kortaf geholpen door een dame die zei ik zal het probleem voorleggen aan de TD. Ik werd toen zo kwaad. Zeg tegen haar dat zou op 8 april ook al het geval zijn. Maar hoor niks van jullie.
-3 mei vandaag. Weer gebeld om te vragen hoe het met de afhandeling is gesteld van mijn internetproblemen.
Krijg ik tot mijn volste verbazing te horen dat er mogelijk problemen zijn met de bekabeling in mijn huis. Er zal zo spoedig mogelijk contact worden opgenomen met mij om een afspraak te maken voor een monteur aan huis.
Daar kon ik het vandaag weer mee doen.

Ik word hier zo moe van. Nu al ruim een maand internetproblemen en je word van het kastje naar de muur gestuurd.
Elke keer wanneer je belt krijg je het ellenlange keuzemenu. Heb je eindelijk iemand aan de telefoon dan kan je je hele verhaal op nieuw doen. Omdat je telkens iemand anders aan de lijn krijgt. Toen toen en toen heb ik gebeld. Toen toen en toen hebben ze dit of dat gezegd. Dan hebben ze elke keer weer een zogenaamd ander probleem wat er bij mij aan de hand zou kunnen zijn. Maar niemand die met een echte oplossing komt.
Moet er wel bij vertellen dat ze na ongeveer 10 minuten jouw terugbellen omdat het gesprek anders te duur word voor mij als klant.

Echt waar ik baal hier enorm van.
Ik moet wel maandelijks betalen voor een dienst waar ik nu al meer dan een maand niet op kan rekenen. Als ik 1 x niet zou betalen dan is voor hun heel makkelijk om daar de knop over te halen en mij af te sluiten.
Dit alles valt mij erg tegen van onlione.

Ik ga nu nog kijken naar welke andere provider ik kan overstappen.
Gewijzigd door marina63 op 03 mei 2010, 15:55
Het antwoord van gisteren
Leert mij vandaag
Hoe ik morgen zal leven
 
zigster123
Ik ben sinds 22 april weg bij Online omdat de snelheid in 1 jaar tijd gedaald was van 8 MB naar 2 tot 4 MB en Online hier niets aan kon/wou doen. Ik zit nu bij Ziggo met 20 MB en heb al een paar keer 23 MB gehaald. Tot nu toe ben ik erg tevreden.
 
Tiger
marina63 schreef:
Ook ik zit te denken om over te stappen naar een andere provider.
......
Ik ga nu nog kijken naar welke andere provider ik kan overstappen.


Ik had n.a.v.een zinsnede (KPN lijn met nummer herkenning) in het topic van mecheltje even gegoogeld en kwam natuurlijk op dit forum uit over deze problematiek bij een van de antwoorden las ik iets wat op bovenstaand verhaal heel erg van toepassing is het was geplaatst door een lid van het forum dus bij dezekoudhe

Het postulaat van Perkins: Online technische ondersteuning is bedacht om van alles te verstrekken, behalve hulp.

Ik ben er altijd nog niet achter wat de reden van Online (medewerker van de helpdesk) is om klanten van het kastje naar de muur te sturen maar misschien dat ik dit nog wel eens mee maak.

Edit Wanabo: Onnodige quote ingkort.
Gewijzigd door Wanabo op 03 mei 2010, 23:06
 
afscheid-van-online
Na precies 1 jaar gebruik neem ik weer afscheid van Online.

De prijs was de aanleiding maar had ik van te voren geweten dat men absoluut de sip gegevens niet vrij wenst te geven,
had ik het nooit gedaan.Sad

Ik heb de jongedame aan de telefoon ook uitgelegd dat het aanbod van 22,50 erg aardig is, maar omdat ik zit met een inferieur modem (706) zit en al ben overgestapt naar
Telfort waar men wel de Sip gegevens vrij geeft en je dus wel een echt modem kunt instellen, heb ik het aanbod afgewezen.

Op de vraag of ik een retour sticker zou ontvangen voor het retourneren van het modem, was het antwoord nee, modems hoeven niet terug. U mag er mee doen wat u wenst.
Hierop heb ik aangegeven dat de 706 dermate dicht getimmerd zit dat er helemaal niets mee valt te beginnen zonder Online abonnement, ik beide modems (ik heb er 1 teveel ontvangen bij het begin van het abonnement) met liefde aanbiedt bij de mileustraat waar ze dan weer gerecyled kunnen worden.

Was getekend,

afscheid-van-onlineSmile
 
Tiger
Dat is dan ook precies na 1 jaar aangemeldt als lid van het forum maar wel om met een duidelijk argument afscheid te nemen van Online.
Ik neem aan dat jij niet de enige bent die vertrekt naar een andere provider waar je hopelijk wel goede raad krijgt als je een probleem hebt.

Wens jou in ieder geval veel succes bij je nieuwe provider.
 
Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Weg bij Online', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Welk modem kan ik gebruiken met Online ADSL extra/familie? Eigen modem configuratie en problemen 154 30 november 2016, 20:16
Beperkte houdbaarheid opnames Online.nl Algemeen 2 30 november 2016, 18:51
ASUS router in bridge met Online Zyxel modem Zyxel meer apparaten aansluiten 14 14 november 2016, 19:16
Overstappen naar Online Online Alles-in-1 met Glasvezel 16 07 november 2016, 19:42
Met de billen bloot, Online! Storing 2 05 november 2016, 16:29
Goedenavond bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord



Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| Hans00:54:55
| Wanabo01:40:33
| SterkeJerke02:33:53
| jms31903:29:31
| gvmelle05:21:18
| MBroertjes05:40:34
| dutch flash09:02:48
| Franx11:50:19
| Lutz13:21:25
| Johan420:04:26
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

07 december 2016, 12:08
iemand weet welke firmware huawei hg665d op dit moment zit?

15 november 2016, 21:47
Online.nl=amateurs

05 november 2016, 16:44
Hallo allemaal, Vanaf 18 oktober heb ik geen verbinding meer. Bijna elke dag bellen met klantendienst, 5 a 6 keer emailen naar de klantenservice niets opgelost. Nog steeds geen verbinding dus geen

01 november 2016, 19:42
in helmond dezelfde storing

27 oktober 2016, 23:15
@ MGuitink Om weer in het modem te komen, eerst restten via het verzonken knopje aan de zijkant van het modem.