obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Waarvoor en hoe gebruik je een switch, router of een access point achter dit modem? Hoe krijg ik mijn NAS, netwerkprinter, enz. in mijn netwerk? Hoe deel ik mijn web-, smtp-, ftp-, enz. server met anderen op het internet? Hoe kan ik online spellen spelen op mijn xbox, ps3, wii, psp, enz.? Hoe sluit ik mijn iphone, ip-tv, ip-telefoon, ata, enz. aan op deze router en moet ik dan nog speciale dingen instellen?
 Onderwerp afdrukken
NAS aansluiten
Paparazzi
Ik heb sinds kort de thomson 712 via online nadat mij livebox kapot was gegaan. Ik maak gebruik van een NAS (Synology) maar het lukt me niet deze via internet te benaderen (buiten mijn eigen netwerk).

Heeft iemand een step-by-step instructie om de nas aan te sluiten ... voor zover ik weet heb ik alles al geprobeerd.

Bedankt alvast.

Paul
 
Jeff
Basis principe is eigenlijk:

Vast IP adres toekennen aan je NAS buiten de DHCP range van de livebox.

De range is van 192.168.1.10 t/m 192.168.1.100.
Dus kies bijvoorbeeld 192.168.1.9

Daarna forward je de poorten 20 en 21 TCP naar het IP adres van je NAS.

Volgens mij werkt NAT loopback nog steeds niet bij de huidige firmware van de livebox (kan me vergissen, loop lichtelijk achter). Dat NAT loopback niet werkt wil zeggen dat als je je WAN ip adres intikt binnen je interne netwerk kun je niet op je NAS uitkomen.

Beetje duidelijk?
Bron: TCP_IP
Gewijzigd door Jeff op 14 mei 2010, 14:41
 
remichi2
is er ergens een how to te vinden over hoe poorten te forwarden op de tg712? wil graag poort 21 forwarden naar het ip adres van mijn netwerk harde schijf, maar weet niet helemaal hoe. het ip adres van de ext hdd is 192.168.1.20, kan ik dat ook het beste veranderen??

smb drives op winxp werkt al, en ook ftp. alleen ext hdd op xbox360 en op android streamen werkt nog niet.
 
TCP_IP
Heb net een stukje geschreven:

poort 1000 openzetten


Zelfde verhaal, alleen 2x doen.
1x poort 20
1x poort 21
Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
remichi2
Heb net ip adress van NAS veranderd naar 192.168.1.9, verder primary en secondary dns hetzelfde gelaten.

Nu ineens werkt mijn FTP niet meer die het voorheen tenminste wel deed.

Ik vind het allemaal maar vreemd, de logica in alles vind ik ook moeilijk te zien eerlijk gezegd.

Toch maar weer terug naar 192.168.1.20 denk ik.....
 
I R Baboon
Als je het ip adres gaat veranderen van je NAS, dan werkt de port regel dus niet meer.
Die wijst dan nog steeds naar 192.168.1.20.
Die zou je ook moeten veranderen.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'NAS aansluiten', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
M7 aansluiten achter switch? Digitale TV. Hoe sluit ik mijn digitale ontvanger aan? : 1 16 jun 2021
Huawei hg655d als access point aansluiten achter fritzbox Huawei meer apparaten aansluiten : 7 14 mei 2019
playstation aansluiten naast de desktop Huawei meer apparaten aansluiten : 2 27 okt 2018
Fritzbox 7590. Aansluiten Opleveringsproblemen : 6 09 dec 2017
ZyXEL 1900-24 aansluiten op ZyXEL VMG8324-B10A Zyxel meer apparaten aansluiten : 3 16 aug 2017
Advertentie