obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Help de helpdesk!
 Onderwerp afdrukken
Betaal ik wel of niet voor modem?
KingBeezz
Hallo,

Ik heb al een paar jaar internet van Online (ADSL Basis). Een paar maanden geleden belde een verkoopmedewerker van Online mij op of ik niet wilde overstappen op ADSL Extra, het was namelijk sneller EN ik was goedkoper uit (22,50 ipv 28,00 euro). Ik ben akkoord gegaan. Ik vroeg nog, krijg ik een nieuw modem? Zij wisten mij te vertellen dat dit niet het geval was.

Echter, in de bevestigingsemail stond dat ik toch een modem (TG712) zou krijgen. In de abonnementsgegevens staat bij Extra diensten:

Quote

WIFI Modem B/G
Apparatuur in bruikleen: U heeft geen apparatuur in bruikleen.
Ik dacht, nou ja dat modem kost mij toch niets, laat ik 'm maar aannemen. Modem aangesloten maar snelheid van 6,5Mbit/s is identiek aan oude modem (510) dus heb ik 'm weer in de kast gezet.

Nu krijg ik de volgende rekening en wordt er gesproken over modemhuur! Betaal ik nu wel of niet voor het modem?
(Abonnement is ongeveer halverwege mei ingegaan, er vind een verrekening plaats met de vorige rekening waarin ik nog voor het oude abonnement betaal).

Omschrijving Van Tot Bedrag incl. btw Totaal

Vaste Kosten 17,12
Internettoegang
Abonnement: ADSL Basis 04-05-10 01-06-10 -16,26
Abonnement: ADSL Extra 04-05-10 01-06-10 20,78
Bundelkorting 04-05-10 01-06-10 -1,36
Actie: korting op Doorbelasting lijnhuur 04-05-10 01-06-10 -9,03
Actie: korting op huur modem (draadloos) 17-05-10 01-06-10 -1,45
Huur: modem (EUR 3 draadloos en EUR 1 standaard) 17-05-10 01-06-10 1,94

Abonnement: ADSL Extra 01-06-10 01-07-10 23,00
Bundelkorting 01-06-10 01-07-10 -1,50
Doorbelasting lijnhuur 01-06-10 01-07-10 10,00
Actie: korting op Doorbelasting lijnhuur 01-06-10 01-07-10 -10,00
Actie: korting op huur modem (draadloos) 01-06-10 01-07-10 -3,00
Huur: modem (EUR 3 draadloos en EUR 1 standaard) 01-06-10 01-07-10 4,00


Totaal exclusief btw 14,39
btw 19.00 % 2,73

Totaal maandelijkse rekening nr. B-xxxxxxxxxxxxxx 17,12

Iemand enig idee?
Gewijzigd door KingBeezz op 06 juni 2010, 11:34
 
KingBeezz
Dank.

Kan ik uit de gegevens opmaken dat ik het modem mag houden? Aangezien ik volgens hen geen apparatuur in bruikleen heb.

En mij is verzekerd dat ik na 1 jarige contract gewoon die 22,50 blijf betalen, het maandbedrag wordt dan niet verhoogd. Nu kan ik daar niets meer over vinden! Weet jij hoe dit zit?

Verzendkosten voor het modem heb ik nog niet gezien, ik hoop dat dit zo blijft anders ben ik bijna net zo duur uit als het oude abonnement.
 
mRcan
Ik had ook een vraag.
Ook over dit onderwerp;

Ik zit al bijna 2 jaar Online+Onbeperkt Bellen.
Voorheen had ik ook Online(Wanadoo, Orange) met Livebox 3jaar lang gebruikt ofz had toen opgezegd modem verstuurd.

Toen d8 ik over na nieuwe provider.
maar ik zag geen goede prijs enz voor zelfde snelheid met onbeperkt bellen in dat tijd.

_____________________________________________________
Nu de vraag is, ik heb een standaard modem
ST706 zonder WL.
Mag ik die dan houden wanneer mijn contract afgelopen is ?
Zo ja, Ok dan weet ik.
Zo niet ? wrm, op mn contract papier stond dat 't gratis is.
Dus dat ik het mag houden.
 
mRcan
Dank voor snelle reactie, @Oppie..

Smile
 
KingBeezz
Dank zover. Wel vreemd dat er in het contract over modemhuur wordt gesproken, welke weer als korting eraf wordt getrokken. Dus je huurt een modem, maar je betaald 'm niet en je mag 'm ook houden.
 
Downstream

Quote

En mij is verzekerd dat ik na 1 jarige contract gewoon die 22,50 blijf betalen, het maandbedrag wordt dan niet verhoogd. Nu kan ik daar niets meer over vinden! Weet jij hoe dit zit?
Op de brief die ik ontvangen heb na het telefonische gesprek staat:

VASTE prijs.
Dus dat is ook na de 12 maanden.
 
Downstream

Quote

Dank zover. Wel vreemd dat er in het contract over modemhuur wordt gesproken, welke weer als korting eraf wordt getrokken. Dus je huurt een modem, maar je betaald 'm niet en je mag 'm ook houden.

Zo raar is dat niet. Online wil extra duidelijk maken hoe gul ze zijn. Daarom laten ze je zie wat je allemaal gratis krijgt. Een beetje zoals de acties "tijdelijk geen aansluitkosten van xxx euro"

Het modem moet niet retour omdat Online overstapt op een ander modem.
Die Sagem Livebox stuur je naar een antwoordnummer. Dat kost Olnine verzendkosten, verpakkingskosten, en afvoerkosten.
Immers iemand moet die nutteloze modems in ontvangst nemen en in de vuilnisbak gooien. Allemaal kosten voor Online...
Alleen de verzendkosten zijn al 12 euro (lege doos naar jouw huis, volle doos retour)
Dat is dan nog buiten arbeidsloon etc. Dus niet terugsturen is pure winst voor Online :-)
 
sovanzomeren
Ik wil hier graag even op inhaken. Mijn modem is enkele weken terug stuk gegaan. Na veel pijn en moeite eindelijk nieuw modem ontvangen. Ik heb gebruik moeten maken van een duur mobiel abonnement om hun klantenservice te bereiken. Ook het opsturen van het nieuwe modem ging verschillende keren fout.

Uit frustratie heb ik het oude modem, wat helemaal niets meer deed, weggegooid. Het power lampje ging niet eens meer aan.

Je voelt hem al aankomen. Vandaag brief ontvangen van Online waarin ze schrijven dat ze het oude modem terug willen... Hadden ze dat niet eerder kunnen zeggen?

Die heb ik dus niet meer. Er is mij ook niet verteld dat ik een oud en kapot modem moest bewaren. Wat gaat mij dit geintje kosten? Want ik weet al wat het antwoord van Online gaat zijn: "U heeft het modem weggegooid dat is jammer voor U. Nu moeten wij U x bedrag in rekening brengen."

Nu zie ik op marktplaats veelvuldig mijn type modem staan. Hoe doen die mensen dat? Moeten zij hun modem niet inleveren als ze overstappen?

De modems op marktplaats zijn redelijk goedkoop voor 10-20 euro heb je er al een. Kan ik nu het best open kaart spelen met Online en zeggen dat ik het modem niet meer heb? Of beter een tweedehands kopen op marktplaats en die opsturen aan Online?

Het pakje mag ik sturen naar een bedrijf wat heet Swap c/o Spring. Is dat de echte naam van Online?
Gewijzigd door sovanzomeren op 30 september 2013, 21:19
 
CnC

Quote

sovanzomeren schreef:

Ik wil hier graag even op inhaken. Mijn modem is enkele weken terug stuk gegaan. Na veel pijn en moeite eindelijk nieuw modem ontvangen. Ik heb gebruik moeten maken van een duur mobiel abonnement om hun klantenservice te bereiken. Ook het opsturen van het nieuwe modem ging verschillende keren fout.

Uit frustratie heb ik het oude modem, wat helemaal niets meer deed, weggegooid. Het power lampje ging niet eens meer aan.

Je voelt hem al aankomen. Vandaag brief ontvangen van Online waarin ze schrijven dat ze het oude modem terug willen... Hadden ze dat niet eerder kunnen zeggen?

Die heb ik dus niet meer. Er is mij ook niet verteld dat ik een oud en kapot modem moest bewaren. Wat gaat mij dit geintje kosten? Want ik weet al wat het antwoord van Online gaat zijn: "U heeft het modem weggegooid dat is jammer voor U. Nu moeten wij U x bedrag in rekening brengen."

Nu zie ik op marktplaats veelvuldig mijn type modem staan. Hoe doen die mensen dat? Moeten zij hun modem niet inleveren als ze overstappen?

De modems op marktplaats zijn redelijk goedkoop voor 10-20 euro heb je er al een. Kan ik nu het best open kaart spelen met Online en zeggen dat ik het modem niet meer heb? Of beter een tweedehands kopen op marktplaats en die opsturen aan Online?

Het pakje mag ik sturen naar een bedrijf wat heet Swap c/o Spring. Is dat de echte naam van Online?

Daar staan €50,- kosten tegenover. Analoog aan jouw beredenering valt ook te zeggen dat ze ook niet hebben gezegd dat je hem niet hoefde terug te sturen. Beetje lullig natuurlijk, maar deze zaken staan in de Algemene Voorwaarden.

Hoe die andere modems op marktplaats terecht komen? Online heeft niet altijd het beleid gehad het modem terug te vragen. Overigens heeft het geen nut om een ander modem toe te sturen, o.a. het serienummer en het mac-adres achterop het modem is gekoppeld aan jouw abonnement. Online is erg goed op de hoogte welke modems ze jouw gestuurd hebben.

Het beste advies wat ik je kan geven is dit eerlijk bij de helpdesk te melden, wie weet kunnen/zullen ze je matsen daar valt voor nu geen pijl op te trekken. Wél kan ik je mededelen dat het je niet kan schaden, het is niet dat de helpdesk ergens kan melden of registreren dat jij hebt aangegeven dat jij het modem niet meer heb, hoogstens in de gespreksnotitie maar die is niet gekoppeld aan één of andere facturering.

Swap c/o Spring is geen bedrijfsnaam maar een naam van een afdeling. Echter wel een afdeling van een extern bedrijf die de inname van modems voor Online regelt. Maakt voor jou niet uit, het is een antwoordnummer en dus gratis te versturen.

Edit: Heb het nog even voor je opgezocht:

Quote

8.6 Bij het einde van de Overeenkomst, of in alle andere gevallen zoals in deze Algemene Voorwaarden bepaald, moet de Klant de Hardware inclusief bijbehorende materialen in ongeschonden staat binnen twee (2) weken retourneren op de door Online.nl aangegeven wijze. Hierbij kan Online.nl een bedrag in rekening brengen ter dekking van porto kosten, zoals vermeld op de Prijslijst.
8.7 Als de Klant de Hardware niet tijdig en compleet retourneert op de wijze als bepaald in artikel 8.6 is de Klant de waarde van de Hardware verschuldigd, welke is vastgesteld op een bedrag zoals vermeld op de Prijslijst.

Gewijzigd door CnC op 30 september 2013, 22:35
 
sovanzomeren
Bedankt voor je antwoord CnC. 50 euro dus voor een kapot modem zucht...
Ik zal de klantenservice bellen.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Betaal ik wel of niet voor modem?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Fritzbox instellen voor interactive TV Eigen modem configuratie en problemen : 2 24 jul 2022
Fritzbox 7590 Telefonie werkt niet Eigen modem configuratie en problemen : 5 05 feb 2022
paar keer per dag wifi uitval met zyxel VMG8324-B10A modem Algemeen : 2 13 jan 2021
e-mail komt niet binnen Email : 1 12 jan 2021
Zyxel modem. Slechte wifi? WiFi : 1 06 okt 2020
Advertentie