obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Vermeld afstand tot telefooncentrale en post je ADSL statistieken. Configuratiescherm, Geavanceerd, Statistieken, ADSL statistieken.
 Onderwerp afdrukken
Klopt mijn Snelheid wel met een 20MB abbonement?
I R Baboon
@ carphunter666

De upload is wat te laag en je download is zeker te laag.
De afstand is geen 5 kilometer, maar ongeveer 3,4 kilometer. Je mag +-6 Mbit download verwachten.

Heb je thuis alles correct aangesloten?
Gewijzigd door I R Baboon op 20 juli 2010, 18:35
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
carphunter666
Ja en dicht bij het isra punt in de meterkast
 
I R Baboon
Als je alles optimaal hebt aangesloten thuis, concludeer ik dat je lijn niet optimaal functioneert.
Dat kan aan een slechte lijn liggen of storingsbronnen onderweg.
Meestal is overspraak te belangrijkste oorzaak.
De lijn ondervindt dan te veel storing van de andere lijnen in de bundel naar de centrale.

Je kan het beste aan Online vragen om een technisch onderzoek in te stellen naar je lijn.



Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
carphunter666
Ik heb de splitter opnieuw aangesloten dichterbij het isra punt en de rode en blauwe draden weer vast gezet, heb nu 10kb meerSmile
Ik heb tevens nog een andere modem geprobeerd en kom op iets hoger snelheid +20kb, maar daar doet telefonie niet op en 20kb=geen winst
Ik denk dat ik hier alles goed heb, want de snelheid is nagenoeg constant 455-460 kb/s
Gewijzigd door carphunter666 op 22 juli 2010, 14:30
 
I R Baboon
Dan rest je alleen nog de weg via Online.
Zij kunnen zelf een onderzoek doen naar je lijn of KPN de opdracht geven een onderzoek te doen.
Je moet wel geen grote verwachtingen hebben.
Als overspraak de boosdoener is, kan men daar heel weinig aan doen.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
webrabbit
Wel vervelend voor je. Ik zou als ik jouw was inderdaad beginnen met een onderzoekje naar je lijn.
Ondertussen heb ik nog steeds een hele goede verbinding (nou ja goed, 8Mb en dat is de max die ik hier in dit dorp kan halen). Zeer stabiel, echt een verademing.
Ik had de adapter veel langer geleden moeten vervangen.
Ondertussen heb ik een nieuwe (originele) adapter voor de livebox van Online ontvangen en na mijn vakantie ga ik testen of deze nieuwe het net zo goed doet en blijft doen als mijn "tijdelijke" laptop adapter.
 
Numpspa
Beste Robke71,

Ik zit tegenwoordig ook op het zgn KPN Wholesale netwerk, dus niet meer op het Online-eigen netwerk. Inderdaad hanteert KPN Wholesale max 8MBit tov 20MBit door Online. Dit gegeven is dus GEEN gerucht!

Verder is de snelheid van de verbinding sterk afhankelijk van de afstand van de wijkcentrale en de kwaliteit van het eigen, binnenshuise netwerk. Die kwaliteit wordt door lengte van datakabel, verbindingen, etcetera bepaald.

De 8MBit max verbinding zoals ik die nu heb doet in de praktijk niet veel, of zelfs helemaal niet, onder voor de 20MBits. Sterker: De DNS-servers e.d. reageren iets sneller.

Wel geeft bv. de snelheidsmeter van www.coax.nl lagere waarden, maar eerder standaard dan ij uitzondering zie ik downloadsnelheden van dik 700kbps. Veel beter/hoger zag ik ook in de jaren dat ik op het 20MBit netwerk zat niet. DUS: Ik ervaar de verbinding na verhuizing na 8MBit gebied als minstens zo goed.


De door jou genoemde waarden van 2,6 en 0,6 zijn exorbitant laag. In het geval dat ze bij zelfde verbinding eerst beter waren is er wat aan de hand. Heb je toevallig programma's lopen die intensief van je verbinding gebruik maken? Automatisch startende KaZaA, TorrentHandlers e.d. willen de rest van je verbindingsaktiviteiten nog wel 's remmen!
Ook de zgn. automatische updates willen wel 's, tijdelijk, fors negatief effekt hebben op de snelheid/breedbandigheid (over) van je verbinding (in config.paneel/systeem bij XP).

Bij deze opmerkingen ga ik ervan uit dat je verbinding via UTP-kabel gaat, niet via WIFI, dus NIET draadloos is. Een draadloze verbinding is qua snelheid van nogal wat verdere faktoren afhankelijk, en als je beetje snelheidsmaniak bent gebruik je GEEN wifi. Wifi waarbij de adapter per USB wordt aangesloten kan bv. al stuk langzamer worden als de USBpoort van type 1 is, of gehubt is, en er over andere USBpoorten (relatief veel) dataverkeer is.

Hoe dan ook, Robke, verdient jouw systeem enige diagnose op netwerk, want de bloeddruk, bij wijze van spreken, is absoluut ziek (dat geven de download-d en uploadsnelheidswaarden aan). Andere computer, of "kaal" opgestarte (F8-opstartoptie " met netwerkondersteuning) geven objectievere testomgevingen. Als binnen die omgevingen de zaak WEL ok is, dan lopen er andere programma's in je normale gebruiksomgeving die van je netwerk gebruik maken.

Als je Lifebox gebruikt: Wordt je adapter heel heet? Mogelijk dat die van bekende, slechte reeks is. Je komt dan in aanmerking voor gratis nieuwe. Symptoom: best geleidelijk weglijdende verbindingssnelheid, naast (zeer) hete adapter/trafo.


Ik zou ook 's ping-testen doe; mogelijk dat er een contactje los zit of een kabel(verbinding) niet meer 100% is. Dit is vaak oorzaak van de door jou genoemde verschijnselen.

Ik ben tot verder meedenken bereid & bereikbaar op henkvanpeer@GMail.com. De account vanpeer@online.nl gebruik/check ik slechts zeer sporadisch."

Mocht je van meer meedenken gebruik willen maken, graag meer info, bv.: Modemtype dat je gebruikt, aansluitwijze, wel/niet draadloos, OS/WindowsVersie (voor tips is dat handig voor mij te weten), alsmede betere snelheidstest (www.coax.nl/snelheidsmeter is beter!) en mogelijk ping-test uitkomsten (screendump (alt+PrScrn; dan paste/plak in plaatjesprogramma) van dos/command scherm na commando "Ping [IPAdres van je modem/router].

Groet & veel helderheid door testen-met-plezier gewenst!

Henk
Gewijzigd door Numpspa op 06 augustus 2010, 05:37
 
orange07

Quote

robke71 schreef:
Mij is verteld dat als je buiten het online gebied zit dat je dan afhankelijk bent van de KPN lijn, De KPN lijn zou tot max. 8 MB aan kunnen.

Ik viel helaas net buiten het online gebied, dus moest ik het gaan doen met max 8 MB. Daar dit iets beter was dan mijn vorige aanbieder heb er niet zo'n moeite mee.

Nu zo'n 4 maanden verder haal ik een topsnelheid van 2,37 MB download en 0,60 upload (http://speedtest.gebruikers.eu/)

Helaas loopt mijn contract nog bijna anderhalf jaar Sad


Das dan mooi, zit je onder de 4mb........
Kan je mooi je contract onbinden......


Bel; http://www.consuwijzer.nl en daarna............by by

Veel mensen klagen hier op het forum maar ondernemen geen stappen.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Klopt mijn Snelheid wel met een 20MB abbonement?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Wifi verbinding voor mijn pc. WiFi : 2 03 jan 2020
Wat is deze firmware in mijn modem? Eigen modem configuratie en problemen : 5 22 okt 2019
Geen twee toestellen mogelijk op mijn Zyxel? Zyxel configuratie en problemen : 8 27 nov 2018
Mijn ervaringen met de M7 MZ-101 ontvanger Digitale TV. Hoe sluit ik mijn digitale ontvanger aan? : 2 22 apr 2018
Te lage snelheid Snelheid : 4 02 jan 2018
Advertentie