obey-robots.txt
02 December 2016, 19:01
Navigatie
Ledenenquête
Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen?

Ja
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Ja 39% [88 stemmen]
39% [88 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Nee 61% [136 stemmen]
61% [136 stemmen]

Stemmen: 224
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 25 jun 2009

Enquête-archief
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Online Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Klacht over Online? Post hier je Online klacht over b.v. een storing met internet, telefonie of je modem. Grof taalgebruik is echter niet toegestaan!
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

6 Mb i.p.v. 20 Mb snelheid => zwaare tegenslag

ganjalover
Hallo mensen,

Ik heb sinds 5/7/2010 online en ik ben zeker niet tevreden met de verbinding. Ik ben wel eens waar van 35 euro per maand naar 25 euro gegaan, maar ik had 8 Mb en nu niet ineens 6 Mb. I.p.v. 20 Mb zo als belooft. Ze zeggen van Online klantenservice dat ik om en bij 3 Km van verdeelpost ben. Niet dus. Een kennis van me woont nog verder dan mij en hij heeft 17 Mb. Voor hetzelfde abonnement. Ik krijg niet meer dan 6 Mb Max. Ik woon er in Douwendale in Middelburg en me maatje woont er in Nieuw-Middelburg. De postcode ken ik niet van hem. Maar de meine is 4337HK.

De gegevens op me Thomson modem:

DSL Connection

Uptime: 0 days, 0:16:09

Bandwidth (Up/Down) [kbps/kbps]: 1.018 / 5.542

Data Transferred (Sent/Received) [MB/MB]: 1,36 / 11,15

--------------------------------------------------------------------------------

Internet

View more...

Type: ETHoA

Uptime: 0 days, 0:16:07

IP Address: xx.xxx.xxx.xxx

Data Transferred (Sent/Received) [KB/MB]: 903,89 / 9,68

Jullie zien het zelf wat er op staat in me broadband connection...breedband conectie...
Nu me vraag waar ligt er aan? Volgens Online ben ik te ver van de verdeelpost. Ik heb me tweifels. Het is natuurlijk makkelijker voor hun zo te zeggen om daadwerkelijke probleem te onderduiken. En als het zo blijft wil ik van Abonnement switchen. Ik bedoel dan wil ik contractbreuk doen. Want ik vind dat ze niet aan hun woord hebben gehouden, terweil als ik via de site www.online.nl de postcode en me huisnummer invoer. 14 Mb gemeten wordt. Met 14 Mb kan ik mee leven maar net 6 Mb, sorry dan ben ik om te spetteren. Kan ik echt boos om worden. Is dit een verkoop trukje die 20 Mb of ben ik gewoon te dom geweest om uberhoubt met Online in zee te gaan.
Dus ik weet niet of ik op de juiste adres ben maar ik wil het probleem verholpen hebben en binnenkort, het liefst. Kan iemand me verder toelichten over deze probleem?

Met de vriendelijke groet, Bojan.

Tiger
Beste Bojan,

Online beloofd geen snelheid van 20Mbps maar een snelheid TOT 20Mbps en dat is een heel verschil.
Je verbinding is afhankelijk van de afstand tot de centrale en uiteraard de bekabeling (aansluiting).
Er wordt nog te vaak gedacht dat men een 20 Mbps abonnement afsluit maar dit kan varieren van een lage snelheid tot max 20 Mbps.
Doe je de snelheidstest op de site van Online dan geeft de test meestal rond de 15 Mbps aan en in werkelijkheid krijg je meestal de helft daarvan.
Volgens de wet zou men moeten regelen dat je onder je contract uit kan zonder bijkomende kosten want dit is pure misleiding van Online.
Enne je hoeft niet dom te zijn het wordt zo gebracht door Online dat veel mensen daar in trappen.

ganjalover
Hoi,

Zo te zien is Online slim bezig. Ik betaalde voorheen 35 euro voor 8Mb bij HetNet, dus ze bellen me op van dit en dat meneer. U kunt tot 20Mb internetten en u gaat ook een stuk minder betalen. Dus ik dacht ik ga waarscheinlijk op vooruit kwa snelheid en ik betaal 25 euro. 10tje minder dan wat ik had. Dus ik dacht doen. Als ik had geweten dat ik op achteruit zou gaan had ik het nooid gedaan. Echt waar.

Een maatje van me die woont in Nieuw-Middelburg en ik ben zelf in Douwendale in Middelburg. Hij heeft 17Mb gemiddeld en ik met een beetje geluk 6Mb. We hebben allebij ADSL-Extra abonnement en hetzelfde modem. Hij woont net zo ver of zelfs verder dan Centrum van Middelburg. In Centrum scheint een verdeel-kast te zijn. Je mag het ff googelen wat de afstand is tussen Douwendale en Nieuw-Middelburg van de Centrum van Middelburg is. De centrum is voor mij 10 a 15 min lopen op me dooie gemak. En toch heeft hij snellere internet dan ik. Kunt u me de site geven waar zich de verdeelkasten in middelburg bevinden. Of is er een andere manier om achter te komen waar dat ding staat. Kan ik vergelijken hoe en wat. Want Online zegt dat ik meer dan 3Km van zo'n kast zit. En dat het daarom de snelheid niet omhoog kan. Ik heb me tweifels. Want de afstand tussen Vlissingen en Middelburg is iets van 4 km. Dus ik vind het raar. Volgens mij kwamen ze niet uit en hebben ze gewoon iets gezegd tegen mij. Ik heb wel een paar seconden een PIEK van 1,4Mb/s maar daarna zakt die tot 6Mb/s Max.

Wat ik ook schandalig vind is de huur van de modem. Ik heb Speedtouch 780 WL(i) modem en ze hebben zonder te vraagen de nieuwe Thomson TG712 modem naar me toe gestuurd. Ik weet niet wat de verschil tussen die 2e is maar ik heb zo wel op de thomson als op speedtouch hetzelfde sneheid. + ik moet waarscheinlijk 4 euro per maand betalen voor het huuren van de modem. 3 euro voor draadlose modem + 1 euro standaard. Ik vraag me af wat de verschil is tussen die 2e. Want anders kunnen ze hun rotzooi houden. En dat heb ik in een mail naar Online-klantenservice ook gemaild. Als ze de snelheid niet verbeteren ben ik bang dat ik een contract-breuk wil. Voor hetzelfde geld heb ik via ZeelandNet (glasvezel) tot 16Mb standaard verbinding. En is ook een jaar abonnement. Bij HetNet was het een maandcontract. Dat hebben ze me ook niet verteld via de telefoon. En ik was dom genoeg om niet te vraagen.

Maar ok, ik ben een beetje boos op het moment en ik voel me in de maling genomen. Nu moet ik waarscheinlijk een jaar aan het abonnement zitten, zonder dat ik dat wil. Ik download veel van tijd tot tijd en me download snelheid is belangerijk. Vooral upload. Maar die is gelukkig een beetje hetzelfde gebleven. Hoewel ik ook niet 1Mb haal bij www.speedtest.nl .

Kunt u me helpen de verdeel-kast te vinden en zo te kunnen uitrekenen hoelang is de afstand tussen mij en de verdeelkast. En de afstand tussen me maatje en ik neem aan dat we hetzelfde verdeelkast hebben. Ik heb ergens opgepikt dat er maar een is of zo iets in Middelburg. Maar ik kan ook mis zijn.

Met vriendelijke groeten, Bojan uit Middelburg.

ganjalover
Ik heb het gevonden, denk ik. Volgens mij is die centrale in Middelburg net wel of net niet geupdate. Naar adsl2+ verbinding. Er staat er wel iets van 7-7-2008 dat die geupdate is maar ik kan het centrale niet vinden onder de geupdated centrales. De site is http://www.adslcentrale.nl/index.php?dynamic_content=adsl2check maar die site spreekt zich zelf een beetje tegen. Aan ene kant zegt die dat die geupdate is en aan de andere kant weer dat ze niet weten of die geupdate is. Maar ik heb wat gevonden op www.speedtest.nl namelijk de afstand van me postcode tot de centrale en is te vinden op http://www.speedtest.nl/ADSL/default.asp?txtPostcode=4337hk&distance=1334 . Volgens de site zou de centrale in Middelburg-centrum 1334m liggen. Dus volgens de grafiek zou ik tussen 22Mb en 18Mb of zo iets moeten hebben. Tenzei ik in Nieuw en Sint Joostland bij de centrale zit, dan heb ik iets van 10Mb. En als ik in Vlissingen-Lammerenburg zit, wat me sterk lijkt dan heb ik zo goed als geen verbinding. Allemaal te zien op die site. Dus ik denk dat ik bij de Nieuw en Sint Joostland zit. Dat is meest dichtbijzijnde postcode voor mij. Ik ben op 4337 en Sint-Joostland is 4339. Maar dan nog moet ik tussen 7 en 10Mb hebben. Ik heb maar Max 6Mb. Jesus. Ik word er gek van. Is er een mogelijkheid dat ik contract-breuk pleeg. Zonder verdere extra kosten. Ik ben niet te vreden met Online. Ik heb gezien 20Mb van ZeelandNet is iets van 30 euro maar dan heb je ook bijna 20Mb continue. + 2Mb upload.
Maar ok ik ga me eigen informeren hoe en wat verder nu.

ik ben toch achtergekomen bij welke Centrale ik zit het is toch Middelburg Centrum. Kijk op http://pcdb.bbned.nl/ voor jou informatie, hoever en bij welke centrale je zit.

Met de vriendelijke groeten, bojan uit middelburg.
Gewijzigd door ganjalover op 23 juli 2010, 11:31

orange07
Wordt wakker Shock
20MB haal je nooit, tenzij je naast de centrale woont of erin Smile

Snap echt niet waarom mensen nog adsl nemen, je krijgt vaak de beloofde snelheid toch niet.

En kabel is even duur als adsl, dan heb je tenminste snelheid.
Gewijzigd door orange07 op 23 juli 2010, 12:24

ganjalover
Ik ben er ingeluisd door Online. Als ik had geweten wat ik nu weet, demn man, had ik het nooid gedaan. Volgens www.speedtest.nl woon ik er 1334m van de centrale. en volgens de grafiek wat er bij staat zou ik tussen zeg het maar 16 en 20Mb moeten zitten. Ik zou al blij zijn met 14Mb. Zo als de site van Online meet volgens me postcode. Ik ben nu al zwaar teleurgesteld in Online en me abonnement is pas 5-7-2010 ingegaan. Ik moet kijken om dit rechtmatig te beindigen. Maar ik ben nog niet klaar met ze. Desnoods voor de rechter. Om het contract te beindigen.

I R Baboon
Je moet de volledige verbindingsgegevens hier eens neerzetten.
Hier een deeplink voor je: http://192.168.1....1&l1=0
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl

ganjalover
DSL-verbinding

Koppelingsinformatie

Actief: 0 dagen, 14:51:13

DSL-type: G.992.5 annex A

Bandbreedte (verzenden/ontvangen) [kbps/kbps]: 1.018 / 5.736

Overgebrachte gegevens (verzonden/ontvangen) [MB/GB]: 165,40 / 1,66

Uitgangsvermogen (verzenden/ontvangen) [dBm]: 12,5 / 0,0

Signaalverzwakking lijn (verzenden/ontvangen) [dB]: 14,5 / 34,5

SN-marge (verzenden/ontvangen) [dB]: 10,0 / 10,5

Leveranciers-ID (lokaal/extern): TMMB / IFTN

Frameverlies (lokaal/extern): 0 / 0

Signaalverlies (lokaal/extern): 0 / 0

Voedingsverlies (lokaal/extern): 0 / 0

Verbindingsverlies (extern): 0

Foutseconden (lokaal/extern): 0 / 0

FEC-fouten (verzenden/ontvangen): NA / 40.844

CRC-fouten (verzenden/ontvangen): NA / 284

HEC-fouten (verzenden/ontvangen): 0 / 262

Ze hebben me een maitje gestuurd dat ze niet meer kunnen leveren op deze adres. Ik heb via een site te weten gekomen dat ik bij de middelburg-center centrale zit. Volgens de www.speedtest.nl is er 1334m tussen mij en de centrale. Volgens Online hebben ze technisch naar gekenen en ze zijn tot conclusie gekomen dat ik 3,4Km van de centrale ben. Ik weet niet wat ik meer moet denken. Me postcode is 4337 HK. En speedtest is niet meer dan tussen 4/4,5 tot 5,5/6/6,5 Mb Max. Wie heeft nu gelijk, www.speedtest.nl of Online? Ik ga zo nog een mailtje stuuren naar Online, maar dit keer met andere feiten en website's...Kun jij me zeggen wat allemaal dat betekend die cijfers>? Die dB en zo dacht heeft iets te maken met de afstand tussen modem en centrale. Maar wie ben ik. Graag een uitleg. Met de vriendelijke groet, bojan.

h_henkie
Even zo uit mijn hoofd, speedtest rekent de afstand hemelsbreed. Een betere indicatie is via een routeplanner de afstand te meten tussen de tel centrale en je huis.
Vwb de snelheid, die 20 mb haal je niet. Maar dat wist je inmiddels al. En dat ga je via het kpn netwerk niet halen. Dus iedere isp die via het kpn netwerk werkt geeft bij jou ± 5 mb. Je kan kijken of het bbned-netwerk sneller is. Maar dat betwijfel ik. Voor de snelheid moet je dan dus kabel hebben.
Je kan ook aan online vragen of je een andere abbo kan krijgen.
Oh ja net even op de site van online jou postcode ingevuld. Deze geeft aan 1-8 Mb/s verbinding Sad

I R Baboon
Twee dingen vallen op uit je intrainwaardes.
De hoge upload en lage download.
De lijnverzwakking suggereert een afstand van 2,4 kilometer. Daarbij mag je rond de 12 Mbit download verwachten.

Is bij je thuis alles optimaal aangesloten? Geen vertakkingen voor het modem of zo?
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; '6 Mb i.p.v. 20 Mb snelheid => zwaare tegenslag', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Lage snelheid met Zyxel modem Algemeen 16 04 november 2016, 22:35
Meer snelheid, wijkcentrale? Snelheid 10 02 mei 2016, 13:55
Snelheid inperken? Huawei configuratie en problemen 61 15 november 2015, 12:10
ADSL download snelheid gezakt van 10Mb/s naar 1Mb/s Storing 16 05 oktober 2015, 01:15
snelheid gesmoord door online? Algemeen 9 09 juli 2015, 22:26
Goedenavond bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| Wanabo01:21:52
| Roroko08:34:10
| trebor6009:13:20
| mbakirci09:29:36
| Lutz09:43:20
| earlyhchicken09:43:24
| Jan194712:02:58
| benalla 1 dag
| johan324 1 dag
| dutch flash 1 dag
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

15 november 2016, 21:47
Online.nl=amateurs

05 november 2016, 16:44
Hallo allemaal, Vanaf 18 oktober heb ik geen verbinding meer. Bijna elke dag bellen met klantendienst, 5 a 6 keer emailen naar de klantenservice niets opgelost. Nog steeds geen verbinding dus geen

01 november 2016, 19:42
in helmond dezelfde storing

27 oktober 2016, 23:15
@ MGuitink Om weer in het modem te komen, eerst restten via het verzonken knopje aan de zijkant van het modem.

27 oktober 2016, 13:39
Hoe kan ik het wachtwoord voor mijn huawei hg655d opnieuw instellen?