obey-robots.txt
06 December 2016, 13:05
Navigatie
Ledenenquête
Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen?

Ja
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Ja 40% [89 stemmen]
40% [89 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Nee 60% [136 stemmen]
60% [136 stemmen]

Stemmen: 225
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 25 jun 2009

Enquête-archief
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Online Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Vermeld afstand tot telefooncentrale en post je ADSL statistieken. Configuratiescherm, Geavanceerd, Statistieken, ADSL statistieken.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Online=>Snelheid=>waardeloos

ganjalover
Goedemorgen mensen,

Ik heb een probleem. Volgens de site http://pcdb.bbned.nl/ is me centrale:
DSL centrale
Afstand tot centrale 1354 meter
Code centrale Mdb-C
Naam centrale Middelburg-Centrum

En volgens de www.speedtest.nl is het:
Afstand (m) Centrale Postcode Plaats Netnummer
1334 Middelburg-Centrum 4331AA MIDDELBURG 0118
2422 Nieuw en St.Joosland 4339BC NIEUW EN SINT JOOSLAND 0118
3980 Vlissingen-Lammerenburg 4386CN VLISSINGEN 0118
5349 Koudekerke 4371AZ KOUDEKERKE 0118

Volgens Online ben ik 3,4Km verweidert van de centrale. volgens de sommige die ook op deze forum komen, ben ik ongeveel 2,4Km verweidert van centrale.
konden ze zien aan de hand van:

DSL Connection

Link Information

Uptime: 0 days, 0:09:27

Modulation: G.992.5 annex A

Bandwidth (Up/Down) [kbps/kbps]: 1.018 / 5.553

Data Transferred (Sent/Received) [KB/MB]: 572,00 / 10,59

Output Power (Up/Down) [dBm]: 12,5 / 0,0

Line Attenuation (Up/Down) [dB]: 14,5 / 31,0

SN Margin (Up/Down) [dB]: 10,0 / 10,5

Vendor ID (Local/Remote): TMMB / IFTN

Loss of Framing (Local/Remote): 0 / 0

Loss of Signal (Local/Remote): 1 / 0

Loss of Power (Local/Remote): 0 / 0

Loss of Link (Remote): 0

Error Seconds (Local/Remote): 1 / 0

FEC Errors (Up/Down): 0 / 46

CRC Errors (Up/Down): 0 / 0

HEC Errors (Up/Down): 0 / 0

Ik heb ook een test gedaan met DMT programma, die overgens niet werkt op thomson tg712 modems. ik had nog een oude modem liggen, een speedtouche wl(i). en het programma DMT deed een statestic maken over de DSL verbinding. de helfd snap ik niet, meer dan de helfd. maar ik stuur een screenshot kunnun jullie zelf zien. mensen die meer verstand hebben dan mij.

aangezien dat ik maar 5 a 6Mb heb i.p.v. 20Mb vind ik het lastig. ik wil graag die 20Mb hebben maar ik zou blij zijn als ik 12 of 14Mb haal. Kan iemand me hiermee helpen? de technischedienst van Online heeft er naar gekeken en ze zeggen dat ze geen hoogere snelheid kunnen leveren aan mijn adres dan max 6Mb. Ze zeggen dat ik 3,4Km ver ben van de centrale. Welke weet ik niet zeker. volgens die site is het gewoon de middelburg-centrum centrale. maar moet nog hooren van online. heb x aantal uurtjes geleden een mail gestuurt naar klanterservice van online. ik heb gevraagd welke centrale ik heb en of ze wat aan de snelheid wouden doen.

ik vermoed dat er iets loos is. paar draadtjes verkeerd of zo iets dergelijks. joost mag het weten wat er hierzo aan de hand is.

ik weet niet die smerige verkoops praktijken van online. 20Mb...20Mb...yeah whright...my ass...

ik baal er van dat ik uberhoubt in zee ben gegaan met online. meen ik echt. ik ga kijken om contract-breuk te doen. zonder extra kosten. als ze hun afspraak niet kunnen nakomen, waarom zijn er zo veel problemen rond de snelheid en adsl en online?

met de vr. groet, bojan

ganjalover voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.

acale75
Ik herken dit probleem. Ik heb een adsl extra abo en ben volgens bbned 1694 meter van de centrale verwijderd en zou tussen 16 en de 24 Mbit moeten halen. Ook Online geeft deze snelheden aan. Toch haal ik met de online modem, de st 706, 8.5 Mbit. Meerdere malen heb ik kontakt gehad met de helpdesk maar volgens hen is er niets aan te toen. Balen !!Angry

MAFKEES
Die meer dan 3 kilometer klopt wel aan je gegevens te zien maar er zit nog een beetje ruimte op je lijn en dat zie ik aan je snr down want die kan je met dmt verlagen tot 6,ga niet lager want dan kunnen er problemen komen met de stabiliteit.
Lees goed wat je moet doen;
Start dmt op
ga naar special links bovenin en dan misc options
vink dan unlock experimental area aan(wanneer dit niet kan moet je een lagere firmware hebben thomson 6.1.0.5 0f 6.1.4.7)
ga dan in dmt naar modemoptions rechts bovenin
dan zie je de noisemargin balk rechts dit is dus je snr voor je download deze kan je gok ik 2 of 3 streepjes lager zetten
dan aply resync rerchts onder dan gaat je modem opnieuw trainen met een iets lagere snr als het goed is,ik verwacht dat je op 7mb gaat uitkomen maar kan ook zomaar 9 worden
wanneer je klaar benr druk op save rechts onder.
Verwacht geen wonderen 6 snr is de grens en die gebruikt kpn ook
p.s. blijf van modemoptions 2 af dat is je tx power oftewel zendvermogen en die staat waarschijnlijk al volgas(max 23db) ook al staat ie op dmt op nul.
Oja en als je modem niet intraint moet je default snrm onderin dmt doen en dan aply resync wachten en dan save dan sta je weer op fabrieksinstellingen.
Succes.

MAFKEES
Hier mijn verbinding.

MAFKEES voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.

I R Baboon
@ MAFKEES

Waaruit concludeer je uit de gegevens dat hij meer dan 3 kilometer van de centrale zit?
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl

MAFKEES
Ik zie dat aan ze Signaalverzwakking lijn/Line attenuation down daarmee kan je de afstand schatten namelijk delen door 10 dan heb je de afstand in kilometers(niet delen door 13.8 wat sommige zeggen).
Maar dat is ongeveer er is ook nog een variabele met het zendvermogen als die wat lager is valt je lijnverzwakking hoger uit(zendvermogen adsl2+ max 23dCool.
En als de upload gewoon goed is zit het met je kabels ook wel snor.

Downstream
Lijkt me een mooi programma.
Welke versie heb ik nodig voor het standaard Orange modem?

MAFKEES
Dat weet ik niet,providers hebben vaak hun eigen firmware in bepaalde modems zitten en met internet/bellen heb je vaak die modem nodig.
Met een orginele fabrieksmodem werkt het perfect ik deed het met de thomson speedtouch 546 maar let op bij nieuwste firmware werkt het niet of half.
Hier een link naar dmt http://dmt.mhilfe.de/ kijk of je modem ertussen staat,het is in het duits.
Weet wel wat je doet het is niet voor noobies,lees anders me uitleg een paar posten terug.

Downstream
Ik heb geen idee welke type modem ik heb Angry
Standaard LiveBox (Sagem)
Met de nieuwste firmware.
Pech hebben :-)

MAFKEES
Thomson 546 kopen op marktplaats voor 10 euro en dan ff de Online gegevens regelen.

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Online=>Snelheid=>waardeloos', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Welk modem kan ik gebruiken met Online ADSL extra/familie? Eigen modem configuratie en problemen 154 30 november 2016, 20:16
Beperkte houdbaarheid opnames Online.nl Algemeen 2 30 november 2016, 18:51
ASUS router in bridge met Online Zyxel modem Zyxel meer apparaten aansluiten 14 14 november 2016, 19:16
Overstappen naar Online Online Alles-in-1 met Glasvezel 16 07 november 2016, 19:42
Met de billen bloot, Online! Storing 2 05 november 2016, 16:29
Goedemiddag bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| earlgrey72< 5 mins
| Wanabo00:15:10
| Tiger02:56:21
| dutch flash03:13:49
| Ano03:21:12
| RichieB04:51:25
| funkyduck05:01:39
| frankvdz12:56:26
| Hans13:17:14
| mountainmaster14:09:59
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

15 november 2016, 21:47
Online.nl=amateurs

05 november 2016, 16:44
Hallo allemaal, Vanaf 18 oktober heb ik geen verbinding meer. Bijna elke dag bellen met klantendienst, 5 a 6 keer emailen naar de klantenservice niets opgelost. Nog steeds geen verbinding dus geen

01 november 2016, 19:42
in helmond dezelfde storing

27 oktober 2016, 23:15
@ MGuitink Om weer in het modem te komen, eerst restten via het verzonken knopje aan de zijkant van het modem.

27 oktober 2016, 13:39
Hoe kan ik het wachtwoord voor mijn huawei hg655d opnieuw instellen?