obey-robots.txt
09 December 2016, 20:11
Navigatie
Ledenenquête
Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen?

Ja
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Ja 39% [89 stemmen]
39% [89 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Nee 61% [137 stemmen]
61% [137 stemmen]

Stemmen: 226
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 25 jun 2009

Enquête-archief
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord


Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Online Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

ADSL Telefonie.

sjeufke02
Hallo, ik heb even een vraagje.

Ben al een paar jaar lid van online ADSL internet. Ik wil er nu telefonie bij nemen. Heb de live-box.
Moet ik nu een andere box nemen of doet deze het ook.?
Is de nummerportatie gratis? (staat vrij onduidelijk op de site)
Doet de nummerweergave het ook? (Siemens gigaset)
Hoe is het geluid? zie nl hier diverse negatieve reacties.

Mvr grt, John
 
oppie
Telefonie werkt ook met de livebox. Nummerbehoud kost niets (mocht dit in de brief dan vermeld worden, de brief is onjuist). Nummerweergave werkt ook, een paar DECT toestellen daargelaten.

Indien er een probleem optreedt kan Online altijd besluiten om je een nieuw modem toe te sturen. Bij telefonie via VOIP is het wel van belang dat je modem hij je hoofdaansluitpunt staat.
 
sjeufke02
Mijn live-box hangt bij de aansluiting van mijn kpn telefoon in de woonkamer.
Met internet heb ik geen problemen. Altijd goede verbinding, dus volgens mij mag telefonie geen problemen veroorzaken.
 
MichaelH
Vandaag problemen met telefonie van online. Ik ben niet bereikbaar en kan ook niet bellen.
2 tot 3 x de livebox moeten resetten. Ik heb al enige tijd internet en bellen, maar nu ik ook de kpn lijn heb opgezegt beginnen de problemen blijkbaar.

Volgens de medewerker moet de telefoon meteen op de modem, maar deze hangt bij de hoofdaansluiting (ISRA) in de meterkast waar deze ook moet hangen om verlies van internetsnelheid te voorkomen. (Ik verlies hier meer dan de helft van mijn 20 Mbit.) Het basisstation van mijn telefoon staat in de woonkamer.

Je kunt dan misschien beter internet en bellen van KPN hebben die zeuren niet over de kabel tussen modem en telefoon als deze aan de normale eisen van analoge telefonie voldoet.
 
sjeufke02
Mijn enige aansluitpunt van kpn zit bij mij in de woonkamer. Daar hangt ook mijn modem, want ergens anders is geen aansluiting. Vanaf dit punt gaat nl ook een kabel naar boven voor de telefoon (die wordt trouwens niet meer gbruikt).
Dus mijn modem hangt eigenlijk aan her eerste aansluitpunt.
Van mijn abo van 20 Mb blijven er ook maar 10 Mb over ,maar dat komt door de afstand naar de kpn centrale en niet ,omdat mijn modem verkeerd hangt.
Als je altijd al verbinding hebt gehad met de adsl lijn en telefonie via online en nu niet meer is er volgens mij toch wat anders aan de hand.
Zeg gewoon tegen online dat de verbinding er niet is en alles het tot voor kort wel gedaan heeft en jij wenst binnen 4 dagen verbinding te hebben daar je anders je abo met onmiddelijke ingang opzegt.Laat je niet door de een of andere miep afschepen met kolderverhalen van: doe dit even, verwissel dat even, reset even, etc. Zeg dat je dit al allemaal gedaan hebt en dat nu online aan de beurt is.
Ander modem, monteur, centrale enz.

Ik ga ook telefonie via adsl aanvragen maar god helpe ze de brug over als het niet goed gaat.

Misschien krijg je ook nog wel van kpn een natrap omdat je je telefoon hebt opgezegd.
 
I R Baboon
@ MichaelH

Is er geen wandcontactdoos in de woonkamer met een kabel naar de meterkast?
En vergeet niet dat een splitter alleen nodig is bij analoog en ADSL. Bij alleen ADSL kan hij weg.
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
rrozema
Verder wil ik voor de duidelijkheid nog even wat herhalen, want uit je beschrijvingen lijkt het alsof je een paar dingen verkeerd begrepen hebt:
- de lengte van de kabel tussen het modem en de hoofdaansluiting moet zo kort mogelijk gehouden worden (d.w.z. het modem staat altijd vlak bij het hoofdaansluitpunt).
- je sluit je telefoontoestel(len) op het modem aan, de lengte van de kabels tussen modem en telefoontoestel(len) doet er niet toe.
- er mag geen enkele andere draad aangesloten zitten op de hoofdaansluiting dan de 2 draadjes die naar het modem lopen (ook losse draaden waar niets meer op aangesloten zit, veroorzaken storing en mogen dus niet aangesloten blijven).
- je computer(s) sluit je aan met een netwerk kabel op het modem. Ook de lengte van deze netwerkkabels is vrijwel onbeperkt (tot +- 100m).
Gewijzigd door rrozema op 29 augustus 2010, 15:40
 
MichaelH
Geen adsl splitter aanwezig.

ISRA > 15 cm > Livebox > 15 cm > contacdoos verdeler woonkamer + slaapkamer > ~15m > wandcontactdoos woonkamer > Siemens basis
> ~15m > wandcontactdoos slaapkamer > XX

Zo ziet het er hier uit. De slaapkamer word niet gebruikt deze zou ik bij de verdeler kunnen verwijderen.
Gewijzigd door MichaelH op 29 augustus 2010, 21:27
 
rrozema
MichaelH: je kunt beter even een eigen thread starten. Je maakt het verhaal van sjeufke onduidelijk door jouw verhaal er doorheen te weven.
 
sjeufke02
Inderdaad ik zat te lezen en dacht, waar gaat het nu over?
Ik wil eigenlijk maar één ding en dat is een fatsoenlijke telefoonverbinding via online.
Mijn modem hangt áán het isra punt, want een andere connectie zie ik nergens.
Ik lees echter hier af en toe gruwelijke verhalen van gebruikers EN helpdeskmedewerkers, waar mij de haren van ten berge rijzen.
Modems (livebox, speedtouch,tomson) die het altijd gedaan hebben maar nu met telefoon het niet meer goed doen.
Echo op de telefoonlijn, geen uitgaande en of inkomende gesprekken.
Heeft de zwijgende meerderheid nu wél goede verbinding of heeft de gebruiker hier géén goede verbinding door fouten van Online?

Ik denk eigenlijk simpel; mijn internet verbinding van 20 mb komt niet verder dan 10,5 mb. Ik zit op 1762 meter van de centrale.
Is deze verbinding nu te traag of snel genoeg?
de telefoonverbinding loopt over dezelfde lijn en zou dus m.i. ook goed moeten zijn.

Als met al, ik wil wel overstappen, maar het moet wel goed geregeld worden en zijn.
Ik kan er nl niet tegen en flip uit als ik iets bestel en iets krijg wat het niet doet of hapert en je betrokkene niet aan de jas kunt trekken.

John
Gewijzigd door sjeufke02 op 30 augustus 2010, 10:32
 
Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'ADSL Telefonie.', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Overgang van Huawei HG655d naar ZyXEL VMG8324-B10A, combi vaste en VOIP telefonie Zyxel meer apparaten aansluiten 8 07 december 2016, 23:05
Welk modem kan ik gebruiken met Online ADSL extra/familie? Eigen modem configuratie en problemen 154 30 november 2016, 20:16
Livebox ADSL Extra (Family) vervangen met eigen modem Livebox configuratie en problemen 4 10 augustus 2016, 15:48
Fritzbox 7390 online telefonie instellen lukt niet. Eigen modem configuratie en problemen 9 08 juli 2016, 22:28
Asus dsl n66u instellen voor online adsl extra Eigen modem configuratie en problemen 3 20 mei 2016, 23:43
Goedenavond bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord



Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| Hans00:51:32
| Wanabo01:37:10
| SterkeJerke02:30:30
| jms31903:26:08
| gvmelle05:17:55
| MBroertjes05:37:11
| dutch flash08:59:25
| Franx11:46:56
| Lutz13:18:02
| Johan420:01:03
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

07 december 2016, 12:08
iemand weet welke firmware huawei hg665d op dit moment zit?

15 november 2016, 21:47
Online.nl=amateurs

05 november 2016, 16:44
Hallo allemaal, Vanaf 18 oktober heb ik geen verbinding meer. Bijna elke dag bellen met klantendienst, 5 a 6 keer emailen naar de klantenservice niets opgelost. Nog steeds geen verbinding dus geen

01 november 2016, 19:42
in helmond dezelfde storing

27 oktober 2016, 23:15
@ MGuitink Om weer in het modem te komen, eerst restten via het verzonken knopje aan de zijkant van het modem.