obey-robots.txt
04 December 2016, 23:23
Navigatie
Ledenenquête
Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen?

Ja
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Ja 40% [89 stemmen]
40% [89 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Nee 60% [136 stemmen]
60% [136 stemmen]

Stemmen: 225
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 25 jun 2009

Enquête-archief
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Online Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Vermeld afstand tot telefooncentrale en post je ADSL statistieken. Configuratiescherm, Geavanceerd, Statistieken, ADSL statistieken.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Sinds 4 dagen mega trage internet verbinding

jonas
Dag allemaal,

Ben ik de enige of is het bij andere Wanadoo/Orange gebruikers rondom Amsterdam ook een ramp met het internetten op het moment.

Ik heb al 1,5 jaar 20mb internet van Wanadoo en sinds een dag of 4 is de download snelheid van +/- 1.8mbyte/s opeens gedropped naar 18kb/s!! Soms gaat ie weer even snel, maar over het algemeen is het janken. De livebox geeft nog wel aan dat ie ongeveer 16MB downstream heeft. Pings droppen af en toe.
Ik heb niets veranderd, heb geen draadloze verbinding (gewoon utp dus). Een andere pc getest: zelfde probleem. Een uitgebreide mail naar Orange levert als antwoord op: probleem te complex, moet u bellen met de helpdesk.

Heeft iemand anders hier ook last van? Heeft iemand dit wellicht opgelost? Of is er wat bekend over eventuele configuratie veranderingen bij Orange sinds de overname van Wanadoo?

Ik hoor het graag!

Groeten!
Jonas

Puma
er is niets veranderd aan de configuratie. dit kan een probleem zijn wat veroorzaakt wordt in de centrale. zelf woon ik in het oosten, dus ik kan het niet bevestigen.

is het alleen overdag of meer in de avond of de gehele dag door?
alleen in de avonduren kan een capaciteit probleem zijn.
Gewijzigd door Puma op 14 september 2006, 19:45

jonas
Dank je wel voor je snelle antwoord.

's avonds is het erger dan 's ochtends. 's Avonds kom ik niet hoger dan 18 kb/s en 's ochtends haal ik de 100 kb/s. Een week geleden haalde ik de hele dag door te minste 1.6MB. Het interessante is dat de upload niet veranderd lijkt te zijn: 100kb/s.

Kan het iets met een door Orange veranderde overboeking te maken hebben?

Groeten!

Wanabo
Met zulke beroerde waardes vraag ik me af of de aansluitingen van de LB wel goed zijn.

Wil je eens je statistieken posten?

geavanceerd --> statistieken --> adsl statistieken (copy paste en zet de smileys in de post uit Wink)
Wanabo - Wanadoo abonnee

Alice, CaiWay, Glasvezel, Kabel, KPN, Online, Stipte, T-Mobile, Tele2, Telfort, UPC, VodaFone, XS4ALL, ZeeLandNet, Ziggo. Laatste berichten overzicht alle Gebruikers Forums.

jonas
Beste Wanabo e.a.

Jullie zijn wel snel met reply-en. Super!
Heb ondertussen contact gehad met de helpdesk en die hadden het meteen over een poort reset en dan waarschijnlijk een nieuwe LB. Firmware niet goed gegaan? Anyway, mijn stats zien er op zich niet raar uit, hoewel dit crc-errors wellicht wat betekenen? Ik heb trouwens sinds het begin af aan veel crc-errors en nooit een probleem gehad, maar toch.
Hier dan de stats.
Groeten en bedankt weer!
Jonas

Status ADSL-lijn Verbonden
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1020 Kb
DownStream 15420 Kb
Afname Dichtbij : 21.6 (dB)
Ver weg : 6.5 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 8 (dB)
Ver weg : 12 (dB)
HEC-teller 195901
Firmware 0xe200314
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 26034
ES-teller van 1 dag 0
Gewijzigd door jonas op 15 september 2006, 22:38

jonas
Ik zag net in een andere thread, dat mijn problemen onstonden precies op het moment dat de firmware is geupdate. Misschien is daardoor mijn LB verrot geraakt... Handmatig firmware opnieuw? Zo ja, hoe doe ik dat handmatig? Dit auto-update optie op de LB zal waarschijnlijk vinden dat ie niet geupdate hoeft te worden. Via telnet?

Groeten!
Jonas

Wanabo
Op deze site staat nog wat oude firmware met een updater programma! Maar ik zou er van af blijven.

Stimey

Edit Wanabo, foutje gecorrigeerd!
Gewijzigd door Wanabo op 15 september 2006, 22:33
Wanabo - Wanadoo abonnee

Alice, CaiWay, Glasvezel, Kabel, KPN, Online, Stipte, T-Mobile, Tele2, Telfort, UPC, VodaFone, XS4ALL, ZeeLandNet, Ziggo. Laatste berichten overzicht alle Gebruikers Forums.

Suug
Wanabo schreef:
Firmware 0xe200314 = 3202WNLB_222026

Je hebt dus nog de oude firmware! (Ikzelf ook! Sad)

Op deze site staat nog wat oude firmware met een updater programma! Maar ik zou er van af blijven.

Stimey

Hee Wim

Wat je hier zegt gaat niet op
0xe200314 = ook de nieuwe, en blijft altijd staan is de soort firmware en niet de versie.Wink

jonas
Ik heb idd de nieuwe, volgens software info: 3202WNLB_222034

Wanabo
Oeps! Bedankt voor het rechtzetten Suug!

Pas m'n post aan!

Wanabo - Wanadoo abonnee

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Sinds 4 dagen mega trage internet verbinding', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
sinds 25 nov 2016 09:00 nul komma niks internet meer, helemaal weg . . . Storing 9 27 november 2016, 20:36
Tijdelijke oplossing voor af en toe uitvallen van internet (DNS not found) Storing 8 25 november 2016, 18:23
halve dag na KPN migratie ineens geen internet meer Storing 3 24 november 2016, 12:06
FritzBox 7340 geen internet meer na upgrade wijkcentrale Eigen modem configuratie en problemen 3 21 november 2016, 19:56
Fritz!Box 7390 Krijgt geen verbinding Algemeen 48 20 november 2016, 15:07
Goedenavond bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| Johan400:29:29
| frankvdz00:33:18
| ronald schuit01:06:21
| Wanabo03:12:44
| dutch flash03:17:20
| RichieB03:48:33
| Roroko05:03:16
| Hans06:56:16
| Lutz07:54:11
| Sambala10:01:35
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

15 november 2016, 21:47
Online.nl=amateurs

05 november 2016, 16:44
Hallo allemaal, Vanaf 18 oktober heb ik geen verbinding meer. Bijna elke dag bellen met klantendienst, 5 a 6 keer emailen naar de klantenservice niets opgelost. Nog steeds geen verbinding dus geen

01 november 2016, 19:42
in helmond dezelfde storing

27 oktober 2016, 23:15
@ MGuitink Om weer in het modem te komen, eerst restten via het verzonken knopje aan de zijkant van het modem.

27 oktober 2016, 13:39
Hoe kan ik het wachtwoord voor mijn huawei hg655d opnieuw instellen?