obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Onderwerp afdrukken
Wat vragen over Thomson TG712 & Online
djdadevil
Geweldig...

Dus dan blijven de oude inkomende POP3-box gewoon werken (de e-mail adressen van ...@planet.nl blijven hetzelfde alsmede de gebruikersnamen en wachtwoorden voor die accounts) Grin en veranderd alleen het adres van het uitgaande e-mail verkeer...

Goed, dan heb ik nu volgens mij alles onderzocht wat ik weten wou... dan zou de overstap rond 20 oktober foutloos moeten gaan werken... allemaal dank voor jullie hulp.... mocht me nog iets te binnen schieten wat ik graag zou willen weten, dan zet ik het hier weer in... ik blijf het forum in de gaten houden, en indien er vragen richting mij zijn, zal ik ze ook beantwoorden mits ik dat kan.

Nogmaals... bedankt!
Gewijzigd door djdadevil op 27 september 2010, 18:45
 
mattje
Jouw ...@planet.nl e-mail adressen heb je toch bij het abonnement van Planet erbij gekregen?

Als dit zo is, dan vervallen die e-mail adressen, zodra je wordt overgenomen door online.nl. (20 oktober)

Je zal dan je nieuwe ...@online.nl e-mail adres of een ander (gratis) e-mail adres moeten gebruiken.
 
djdadevil
@ Oppie; owjah, een referrer instellen op dat e-mail adres van online kan natuurlijk ook ja... En ik snap dat ze daar ons op contactueren, alleen verwachten we daar niet meer dan facturen op... maar inderdaad, een referrer instellen kan altijd ja, kan ik dat dan ook nog zo instellen dat hij een kopie achterlaat op het online-adres?

@mattje; daar kan ik heel simpel antwoord op geven, Planet Internet was eerst een zelfstandige provider (de grootste in het verleden) toen nam KPN het over en veranderde er aan onze e-mail adressen helemaal niks... dus die @planet.nl toevoeging blijft gewoon bestaan, net als de instellingen van de servers, daar veranderde niks aan... En aangezien ik gevraagd heb of dat ook zo is na overname van Online, en het antwoord daarop ja is... blijft dus die dienst van de e-mail bestaan, het is immers niks anders dan het doorlinken naar een andere server extern in theorie, het e-mail adres blijft altijd bestaan, het wordt aan "de andere kant" gewoon doorgelinkt naar de goede gebruiker/provider.

@azsxdc: of laat het mij beantwoorden ;P, ik houd dit forum nog in de gaten hehe
 
mattje

Quote

@mattje; daar kan ik heel simpel antwoord op geven, Planet Internet was eerst een zelfstandige provider (de grootste in het verleden) toen nam KPN het over en veranderde er aan onze e-mail adressen helemaal niks... dus die @planet.nl toevoeging blijft gewoon bestaan, net als de instellingen van de servers, daar veranderde niks aan... En aangezien ik gevraagd heb of dat ook zo is na overname van Online, en het antwoord daarop ja is...


Dat klopt inderdaad, omdat planet is overgenomen door KPN. Daarom kon je de oude e-mail adressen behouden.
Dat geldt bijvoorbeeld ook voor Wanadoo en Orange die nu Online zijn geworden, die mensen kunnen ook nog hun oude e-mail adres blijven gebruiken.
Ik had bijvoorbeeld 12move en die is overgenomen door Telfort en ik kon ook mijn 12move e-mail blijven gebruiken.
Maar ik betwijfel of je je planet e-mail adres kan blijven gebruiken, omdat je naar een andere internetprovider overstapt.

Ik ben zelf ook al een aantal keren naar een andere internet provider overgestapt en ik heb nog nooit mijn oude e-mail adres kunnen behouden.

Kijk hier http://www.internetten.nl/div/documen...leur=blauw maar eens onder het kopje "Wat zijn de nadelen van overstappen?"

Ik hoop voor je dat ik ongelijk heb. Maar laten we het maar even afwachten en het zien op 20 oktober.
Gewijzigd door mattje op 29 september 2010, 01:59
 
djdadevil
@ Oppie; Zó, forward op de e-mail van on-line aangemaakt, ook nog eens zo dat hij ze 10 dagen op de server bewaart. Test bericht gestuurd, en werkt goed... facturen worden inderdaad niet meer vaak gestuurd, wordt meestal automatisch incasso gedaan, en dan krijg je alleen een overzicht van de kosten wat je al betaald hebt, of dat nou per mail is of per "mijn online", dat maakt mij verder niks uit...

@ Mattje; 1 ding valt me op op die website onder dat kopje: "U moet zélf de overstap regelen", dat is niet waar, hoeven wij niks voor te doen. Dat regelt Online allemaal voor niks... Misschien blijkt straks dat ik die e-mail inderdaad niet meer kan gebruiken, dan is dat erg jammer, maar in praktijk denk ik dat dat niet het geval is, anders zou ik geen positief antwword krijgen op de volgende settings;

Quote

2 ....@planet.nl e-mail adressen (POP-3 boxen) die niet wijzigen qua adres,
En dezelfde KPN gebruikersnamen & KPN Wachtwoorden die ik hier niet meld natuurlijk om daar op aan te kunnen melden.
inkomende e-mail in Outlook: pop.planet.nl (blijft hetzelfde)
uitgaande e-mail in Outlook: smtp.online.nl (veranderdt)


En daarnaast zou het ook nog eens zo kunnen zijn dat de naam/het e-mail adres in de zogenoemde internet-cloud blijft bestaan, alleen, dat de instellingen aan de "achterkant" van het e-mail adres veranderen. M.a.w. kan best zijn dat online die 2 e-mail adressen meeneemt maar dan de e-mail i.p.v. naar KPN te routeren, doorrouterd naar een van hun eigen mail-servers. Zo blijft de e-mail-naam in ieder geval hetzelfde. Strookt dan misschien niet compleet met wat ik instel (ik ga ervanuit dat KPN de mail-server gewoon blijft behouden in mijn geval), maar goed, ik weet niet hoe online het precies voor elkaar krijgt. Ik zeg alleen dat een e-mail adres aan de "achterkant" totaal voor jou vreemde instellingen kan hebben...

Maar goed, we moeten inderdaad maar afwachten tot 20 oktober (ik stel het 21 oktober als het goed is in, dan ben ik er zeker van dat de lijn voor online klaar is!) en dan zullen we wel zien....
 
I R Baboon
Nog een belangrijke tip!
Je moet een schriftelijke opzegging krijgen van KPN Planet.
Als je die niet krijgt, is er iets mis gegaan met de opzegging die Online moet regelen.
Het is dan raadzaam om met Online kort te sluiten hierover.
Want ander ben je aan het betalen voor twee providers.
 
djdadevil
Wederom dank voor de tip I R Baboon,

Die brief die verwacht ik nog wel, maar ik denk pas ergens in de eerste week van November... aangezien Online stelt dat ik totdat ik het internet via hun laat gaan, gewoon gebruik kan blijven maken van mijn al bestaande verbinding... en aangezien er voor de maand oktober al betaald is aan KPN voor telefoon & internet ga ik er vanuit dat ze ons niet verder factueren voor de maand november en verder. Goed, we betalen dan effectief gezien misschien 1 week te veel aan telefonie en internet aan KPN (laatste week oktober), maar dat maakt niks uit. Ik denk dat Online ons gaat factueren vanaf het moment dat ik het aansluit, dan zien ze mij pas via hun online gaan. Dus ik denk dat ik die brief nog wel ga krijgen in ofwel de laatste week van oktober ofwel begin november ergens, heb ik hem 10 november nog niet, dan neem ik eens contact op met Online hoe dat zit....
 
djdadevil
De dag van aansluiten komt steeds dichterbij.... denk dat ik het modem eind deze week of anders begin volgende week eindelijk eens ontvang... dan sluiten ze me uiterlijk om 18:00 woensdag 20 oktober 2010 aan, en dan sluit ik het donderdag 21 oktober in de ochtend aan. Het zal mij benieuwen hoe de praktijk uitpakt na alle theorie hier besproken te hebben...

Nog 1 weekje wachten...
 
djdadevil
Zoals verwacht, net het modem binnen gekregen, nu alleen nog wachten totdat online ons volgende week woensdag-avond omschakeld... dan kan ik volgende week donderdag alles aansluiten en configureren, en ga ik als eerste een speedtest uitvoeren, kijken hoe de verbinding is...

Mijn huidige snelheid ligt nu ongeveer op 5.29Mb/s downstream en 0.50Mb/s upstream (speedtest.net) en op 696,5KByte/s (ofwel 5,57Mb/s) downstream en 59,1KByte/s (ofwel 0,47Mb/s) upstream (speedtest.nl) Ik hoop dat dat met online toch nog sneller zal gaan, aangezien mijn huidige provider 16Mbit levert en online 20Mbit levert en ik niet zo heel ver van de centrale woon. Het zal mij benieuwen..... Nog even wachten dus....
 
djdadevil

Quote

Geplaatst op 14-10-2010 14:02 door azsxdc:

hopen dat het goed gaat komen


Dat is nou precies wat ik ook hoop hehe...
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Wat vragen over Thomson TG712 & Online', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Online.nl Eigen modem configuratie en problemen : 5 30 mrt 2020
Online maximaal internet pakket Snelheid : 2 18 mrt 2020
Help!! online.nl instelling voor fritz box 7340 Eigen modem configuratie en problemen : 7 29 sep 2019
Glasvezel migratie van Fiber naar Online Online Alles-in-1 met Glasvezel : 7 21 aug 2019
Geen interactie tv Canal Digitaal! Bekend probleem online.nl Onopgeloste aangemelde problemen bij Online : 1 27 jul 2019
Advertentie