obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Onderwerp afdrukken
Wat vragen over Thomson TG712 & Online
I R Baboon
Doe even de intrainwaardes van je huidige lijn hier eens neerzetten.
Dan kunnen we mooi vergelijken met die van Online volgende week.
Heb je een Experiabox van KPN?
 
djdadevil
De intrainwaardes?

Hoe kom ik daar aan... en welke waardes wil je dan precies weten? Ik heb namelijk geen Experiabox van KPN... ik had eerst zo'n groen gevallen modem
(Dit modem:
Alcatel_Thomson_Speed_Touch_USB_Manta_ADSL_Modem
)
in het aller begin van het ADSL tijdperk... toen die na 4 jaar (ik spreek begin ADSL, dat was rond eind 1999 begin 2000) de toen zoveel maal verhoogde snelheden niet meer aan kon heb ik hem vervangen voor die Sitecom router wat ik nu heb...
Sitecom_wl-108
Die werd doormiddel van Firmware geschikt gemaakt voor ADSL2+ dus die kan de snelheden van nu nog steeds aan. Ik kan je wel wat waardes geven van mijn huidige router, misschien dat je dat bedoelt:

Quote

Internet Modem Status Connected
DownStream Connection Speed 7548 kbps
UpStream Connection Speed 1029 kbps
Connection Method: PPPoA
Internet Connection: Connected
Internet IP Address: xxx.xxx.xxx.xxx


LAN IP Address: 192.168.0.1
Network Mask: 255.255.255.0
DHCP Server: On
MAC Address xx:xx:xx:xx:xx:xx

Wireless Name (SSID) xxxxxx
Region Europe
Channel x
Wireless AP enable
Broadcast Name enable

System Device Name: WL-108
Firmware Version: 4.00.04


Ik heb natuurlijk wat waardes verborgen, maar veel meer info dan dat uit mijn router kan ik niet echt krijgen geloof ik, de GUI van dat modem laat me wel van alles instellen, tot vrij geavanceerd zelfs, maar de waardes van allerlei andere dingen kan ik er niet in terug vinden.... Dus sorry, wil je best de gegevens geven wat je wil... maar ik zou je dat nu niet durven vertellen... tenzij je me vertelt hoe ik erachter kan komen...

Wil best helpen te vergelijken, maar nee, een experia box heb ik gelukkig niet hehe (de problemen wat ik daar van gehoord en gelezen heb zijn enorm van dat ding, althans, vroeger....)
 
I R Baboon
Volgens mij geeft de userinterface niet meer prijs aan info. Ik heb in de handleiding gekeken, maar vond ook alleen maar dat wat jij hier neerzette.
Maar die info is ook niet zo slecht, We weten hoe snel het modem intraint.
Upload: 1029 download: 7548
Daar zullen we het mee moeten doen.

Bedankt voor je moeite.
Gewijzigd door I R Baboon op 15 oktober 2010, 20:21
 
djdadevil
Geen dank, help graag het internet te verbeteren haha... en jah, meer geeft die router niet echt weer... maar ik denk dat die info wat die geeft wel genoeg is hehe... ik weet dat de verbindingssnelheid op het router rond de 7,5 Mb/s zit, alleen krijg ik download 5,5 Mb/s... Maar zodra online aangesloten is, dan verwacht ik dat die 7,5 Mb/s in ieder geval een stukje hoger ligt, aangezien we volgens KPN een rond de 12MBit lijn hebben qua abbonoment en we naar 20MBit lijn van online gaan... ik zal het wederom hier neer zetten zodra ik alles aangesloten heb.... klein weekje wachten nog....
 
djdadevil
Oké dan...

Kwam er vanochtend achter dat mijn oude internet verbinding met KPN het niet meer deed, en aangezien de lijn vandaag omgezet zou worden hebben ze dat dus blijkbaar al gedaan vanochtend, dus ben ik alles 1 dag eerder dan gepland gaan installeren. Dat aangezien ik totaal geen internet meer had.

Maar nu kom ik meteen met 2 problemen....

Ten eerste, de bijgeleverde cd ondersteunt blijkbaar geen Windows 7. Ik stop dat ding in de computer, hij voert een check uit en zegt dan uw computer is niet geschikt en dan moet ik de stup afkappen... goed, geen probleem, dan maar handmatig aansluiten... mijn compuiter is een Intel Pentium Quad Core Q9450 @ 2,66 Ghz met 4 GB DDR2 geheugen, 1 Gbit/s LAN aansluiting, Saphire HD 4850 512MB GDDR videokaart, met windows 7 ultimate... hoezo niet goed genoeg, dat is gewoon b*llsh*t...

Doorschakelen op de telefoon werkt ook niet.... wij zijn nu niet op ons eigen nummer te bereiken... heb het *21* en dan het nummer van online gedaan op de telefoon, dat gaat goed, maar als ik dan ons eigen nummer bel, gaat die over maar schakelt die niet door naar de telefoon... Nu dacht ik, misschien kan ik dat op het modem van online instellen, maar nee dus, of althans ik heb het nog niet gevonden. Ik kan ons wel bereiken op ons tijdelijke online nummer, maar niet op ons al bestaande nummer....

Kan iemand helpen met wat ik eens kan proberen?
Gewijzigd door djdadevil op 20 oktober 2010, 14:06
 
djdadevil
Ons oude nummer was analoog...

Dus bedoel je dat ik de splitter dan toch nog even moet gebruiken? Ook al staat het nu als volgt allemaal aangesloten:

Nieuw
(Klik op het plaatje voor een grotere en meer duidelijke versie)

Zoals jullie misschien wel zien, heb ik toch alles in hetzelfde netwerk gezet, anders stond mijn sitecom router het niet toe om verbinding te maken met het internet. Aangezien denk ik het modem van online geen RIP ondersteuning heeft of het gewoon niet toe staat...

Dus dan sluit ik de splitter alsnog een tussen de telefoon, ISRA en line? Althans totdat de portering van ons nummer is doorgevoerd? Zoals hier:

Split
(Let op, ik houd dus de splitsing op het modem van online ook aan, of moet ik dan de telefoon nog even tijdelijk disconnecten?)

Of gaat dat dan nog problemen geven?
Want nu zijn we alleen te bereiken op ons tijdelijke telefoonnummer. En dat nummer heeft natuurlijk niemand behalve wijzelf.

Graag het telefonie-probleem nog even opgelost zien Shock

Wat overige gegevens en bevindingen van mij tot nu toe:
De oude e-mail adressen werken nog steeds goed, alleen de uitgaande server-mail veranderd, en dat werkte ook goed...

De internet snelheid is zoals verwacht, kan altijd beter maar ben tevreden:

Oude gegevens, getest op 16 september 2010 Idle:
Speed1 & Speed2

Nieuwe gegevens, getest op 20 oktober 2010 Idle:
Speed1-1 & Speed2-2

De gegevens vanaf het Online modem weergeven het volgende:

Actief: 0 dagen, 4:07:00
DSL-type: G.992.5 annex A

Bandbreedte (verzenden/ontvangen) [kbps/kbps]: 1.019 / 14.101
Overgebrachte gegevens (verzonden/ontvangen) [MB/MB]: 34,66 / 488,05

Dus dat komt aardig overeen met de gemeten snelheden.

Tot nu toe ben ik op het feit na dat de cd-rom niet werkt met Windows 7 en dat het telefoniegedeelte nog niet perfect is vrij tevreden over online....

Graag dus nog dat telefonie probleem oplossen... dan ben ik klaar Smile Ik houd het forum dus zeker nog in de gaten Wink
 
djdadevil
Bedankt azsxdc!

Het werkt, nu kan er niet gebeld worden op ons tijdelijke nummer, maar we zijn wel weer bereikbaar op ons oude nummer wat nog overgezet moet worden naar online...

Dan is nu de vraag, hoe merk ik dat ik de splitter er weer tussenuit kan halen en dus ons nummer definitief overgezet is naar online en ik dus alles weer kan aansluiten zoals in het bovenstaande aansluitplaatje staat?

Want zodra dat geregeld is dan zou de overstap bijna helemaal goed zijn verlopen... op die cd-rom na dan, dat die niet werkt met Windows 7, mogen ze wel wat aan doen, maar goed, beetje netwerk-kennis en je kunt het ook handmatig installeren zoals ik het gedaan heb.

Wederom bedankt in ieder geval... als ik daar ook nog een antwoord op kan krijgen... ben ik 100% geholpen via dit forum.

Nogmaals, ik blijf het forum in de gaten houden... dank allen!
 
I R Baboon
Als je analoge lijn niet meer werkt, is de portering aan de gang.
Je hoort alleen een bezettoon op de lijn en geen kiestoon.

Het zou best kunnen dat je nu precies in het porterings proces zit
Gewijzigd door I R Baboon op 21 oktober 2010, 01:36
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
djdadevil
@azsxdc: Ik heb het precies zo aangesloten zoals je voorstelde... op het modem de telefoonlijn op de PSTN poort (ipv de Phone poort), de DSL lijn uiteraard op de DSL poort... en op de splitter, inkomende ISRA lijn op de ingang van de splitter, en dan de telefoon op de telefoonuitgang van de splitter en dan de DSL lijn op de DSL uitgang van de splitter....

@I R Baboon: het rare is, belde ik vanmiddag ons nummer, kreeg ik wel een overgaan-toon, maar dan ging de telefoon niet, belde ik ons tijdelijke nummer, dan ging dat precies hetzelfde maar dan ging de telefoon wel over....
Nu is dat precies andersom... ik bel ons nummer, dan gaat die over, bel ik ons tijdelijke nummer, krijg ik alleen de overgaan-toon maar rinkelt de telefoon niet.... (heb dat met mijn GSM getest, vandaar, stond er recht naast). Dus hoe dat precies zit zou ik ook niet weten... feit is nu dat ik de splitter er weer tussen heb staan, en het dan zoals hierboven in dit bericht omschreven staat aangesloten heb...

Het is uiteraard de bedoeling dat ik de telefoon weer rechtstreeks op de Phone poort van het online modem aansluit, en de DSL rechstreeks op het ISRA punt... dan haal ik de splitter er weer tussen uit, omdat we geen dubbel-abbonoment willen hebben, van zowel KPN als Online. Maar dat gaat alleen als ik zeker weet dat de portering naar Online is gebeurd, qua internet zijn we nu online bij Online, qua telefoon is dat nog beetje 50%, staat wel aangesloten op het modem middels de PSTN poort, maar maakt nog gebruik van de splitter telefooningang, omdat we anders helemaal niet te bereiken zijn, je krijgt aan de kant van diegene die belt de indruk dat hij overgaat, maar in werkelijkheid gebeurt dat niet als ik die splitter er nu niet tussen heb staan.... Dus ja, vraag blijft, hoe weet ik wanneer ons telefoonnummer geporteerd is naar Online en kan ik alles in de oorspronkelijke situatie terug brengen zonder splitter....
 
djdadevil
@azsxdc: Dat zal lastig worden, dat kan ik niet doen in deze situatie... dat aangezien de telefoon bepaald niet dichtbij het modem staat, en dat ik zowel de Telefoon alswel de DSL verbinding met 1 netwerkkabel heb aangesloten (vandaar die splitsing bij het ISRA punt en het modem van die kabel, NB: zit een verdieping tussen!)... Ik kan daar nevernooit niet nog een kabel door heen halen.

Maar ik zie dat jij uit gaat van de meegeleverde splitter, ik heb mijn oude splitter gebruikt, eentje van Alcatel, een van de eerste splitters die er waren. Namelijk deze:
44875548-alcatel-adsl-splitter

Maar het principe is hetzelfde voorzover ik gezien heb.... maar aangezien ik dus die situatie niet kan gebruiken, is het in theorie/praktijk dan niet zo dat zodra we niet meer gebeld kunnen worden (dan check ik dat dagelijks) ik de kabels omwissel en de splitter er weer tussenuit haal we dan wel helemaal via VoIP bereikbaar zijn met ons nummer?
M.a.w. als we niet meer gebeld kunnen worden over de analoge lijn zoals die nu ligt, dat ik dan helemaal overschakel op VoIP? Ik bedoel, hoe lang zou het duren voordat online ons telefoonnummer heeft, denk niet dat dat weken gaat duren toch? Althans, lijkt me niet...

Graag jullie visie hierop?
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Wat vragen over Thomson TG712 & Online', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Online.nl Eigen modem configuratie en problemen : 5 30 mrt 2020
Online maximaal internet pakket Snelheid : 2 18 mrt 2020
Help!! online.nl instelling voor fritz box 7340 Eigen modem configuratie en problemen : 7 29 sep 2019
Glasvezel migratie van Fiber naar Online Online Alles-in-1 met Glasvezel : 7 21 aug 2019
Geen interactie tv Canal Digitaal! Bekend probleem online.nl Onopgeloste aangemelde problemen bij Online : 1 27 jul 2019
Advertentie