obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Onderwerp afdrukken
Wat vragen over Thomson TG712 & Online
I R Baboon
Staat er iets bijzonders aangegeven bij de OPTA?
http://www.opta.nl/nl/nummers/nummers...ers-zoeken

Het eigenlijke porteren gebeurt binnen één dag.
Het is eigenlijk je nummer administratief overzetten naar een andere provider.
Het fysieke afsluiten door KPN kan wel enkele weken duren.
Ik vermoed dat je nu op de lijst staat om afgesloten te worden door KPN.
Tot dat gebeurt is, blijft je oude nummer nog actief op de oude analoge lijn.
 
djdadevil
Oké heren,

Ik heb nu duidelijkheid.... kreeg vanmiddag 2 e-mails van Online... de eerste zei:

Quote

"..."

Op 21 oktober 2010 is uw ADSL Extra verbinding opgeleverd.

De eerste vijf dagen van uw ADSL abonnement zijn gratis. Zo heeft u ruimschoots de tijd om uw modem aan te sluiten en uw ADSL verbinding tot stand te brengen. Iedere eerste week van de maand worden de abonnementskosten automatisch geïncasseerd.

"..."


Dit was gister-ochtend dus al gebeurt ik kreeg geen internet meer van KPN sindsdien, dus toen besloten online aan te sluiten en dat werkte vrijwel meteen.

Dan de tweede e-mail die ik kreeg;

Quote

"..."

Op 27 oktober 2010 zetten wij uw huidige telefoonnummer +31 (0)xxxxxxxxx over naar Online. De overzetting vindt plaats in de ochtend. Gedurende de werkzaamheden kunt u niet bellen en gebeld worden. U kunt ook niet internetten. Dit duurt hooguit twee uur.

"..."


Dat betekent dus dat ik het nu zoals ik het nu aangesloten heb met splitter tot komende woensdag zo laat liggen, en dat ik dan woensdag de telefoon weer rechtstreeks op de Phone poort van het modem aansluit. Precies zoals ik het in de situatieschets getekent/opgezet heb....

Want ja, zoals het nu werkt kunnen we niet gebeld worden op ons tijdelijke nummer (wat niemand heeft) maar wel op ons al bestaande nummer, zodra dat nummer administratief omgezet is (dat snap ik ook wel dat dat alleen administratief wat betekent, qua fysieke techniek veranderdt er niets), dan sluit ik de telefoon ook weer rechtstreeks op de Phone poort van het modem aan. Zoals het eigenlijk hoort....

Ik zal een dezer dagen dan nog wel wat foto's maken, zet ik die hier, zien jullie hoe het daadwerkelijk uit ziet... Alles werkt nu, telefonie is dan nog een tussenoplossing wat werkt, maar vanaf komende woensdag is dat ook volledig VoIP.

En pas dan zit ik volledig op Online... zowel internet als telefonie, dan nog alleen even wachten op de schriftelijke opzegging van KPN...
Gewijzigd door djdadevil op 21 oktober 2010, 19:03
 
mattje
@djdadevil

Als je het online telefoonnummer niet gebruikt, zou je de oude situatie kunnen blijven gebruiken totdat je wordt overgezet.
Dus na de splitter het modem op de splitter en de telefoon ook rechtstreeks op de splitter en niet via het modem.

Als je woensdag wordt overgezet merk je vanzelf dat als je de telefoon opneemt dat je geen kiestoon meer hebt en dat je nummer overgezet is.
Dan kun je alles aansluiten volgens de nieuwe situatie.
(Bij mij ging het overnemen vrij snel en de internetverbinding viel ook niet weg.)

Je kan de status van de overzetting van je telefoonnummer op online.nl zien.
Ga naar online.nl
klik op "Mijn Online"
en onder het kopje "Telefonie" klik je op "Zet uw KPN telefoonlijn over"
Daar staat iets van "NP IN .........."
(NP = NummerPortatie)


Ps. Brief van de KPN kreeg ik een paar dagen voor het overzetten van het telefoonnummer.
 
djdadevil
@azsxdc: ik verwacht die brief pas komende week, (de opzegging) dat aangezien internetabbonomenten meestal pas vanaf de 20ste van de maand factueren, en aangezien ik sinds 20 oktober geen internet meer had, ga ik er vanuit dat KPN ons afgtesloten heeft vanaf toen, dus ik denk dat administratief gezien die opzegging in de loop van komende week komt, misschien zelds pas de week erna, omdat we tot komende woensdag ook nog gebruik blijven maken van de analoge lijn van KPN, anders zijn we niet bereikbaar op ons eigen nummer.

@mattje: Dat is precies zoals ik het nu ook heb... het modem zelf zegt dat het ons tijdelijk nummer gebruikt, alleen de telefoon staat niet in verbinding met het modem, vandaar dat we daar niet op te bereiken zijn, maar dat is net wat we willen. We blijven analoog tot komende woensdag ochtend, dan haal ik de splitter weg en sluit ik het aan zoals de situatieschets. Zo ligt het er nu bij: (Klik op de plaatjes voor grotere en meer duidelijkere plaatjes!)

Splitter1

Hier zie je de splitter, je ziet een wit koppelstuk, dat is de poort waarop ik de telefoon rechtstreeeks op het modem aansluit, die is nu nog niet in gebruik. Aangezien ons nummer nog niet door online is overgenomen.

Splitter2

Hier hetzelfde, maar dan van wat verder af gezien.

Routers1

Hier zie je mijn 2 routers nu van de voorkant.

Routers2

Hier zie je hoe het nu aangesloten is van rechts.

Routers3

Hier van links...

De plaatjes zeggen genoeg lijkt me. Owjah, de situatieschets over welk apparaat op welke poort van de routers, dat klopt niet helemaal, maar de IP adressen die bij de apparaten staan horen er wel bij, die krijgen ze ook. Dit is een schets hehe...

Maar goed... ik laat het zo ook zien zodra ik het komende woensdag omwissel...

@Allemaal: Ah fin... nog even wachten op de telefonie, en ook op de opzegging van KPN.

I'll keep you'lle informed!
 
mattje
Ik zie dat je je router bovenop de ventilatieroosters van het online modem hebt geplaatst.
Ik zou persoonlijk de router niet op het modem zetten i.v.m. de ventilatie van het modem.
 
djdadevil
Dan verhoog ik de sitecom router met 4 van 2 stapeltjes lego blokjes in de hoeken Wink Good old Lego, altijd handig haha
 
djdadevil
@azsxdc: daar heb je gelijk in, alleen, als ik de telefoon nu weer rechtstreeks zou aansluiten op de Phone poort van het modem, dan kom ik 1 kabel te weinig wederom... kabel 1 DSL + Telefoon gaan door 1 netwerkkabel, dan sluit ik DSL en Telefoon aan op het modem en de DSL op de DSL poort van de splitter en de Telefoon op de telefoon van de splitter. In dat geval kan ik de telefoon zelf nergens op aansluiten meer, want telefoonkabel zit in splitter, maar splitter heeft maar 3 poorten, ISRA, Phone & DSL. Ik kan trouwens ook niet, 1 DSL en 1 PSTN en 1 Phone kabel (3 kabels in essentie) door 1 kabel krijgen, ik heb nu 1 DSL en 1 Phone kabel lopen door 1 kabel.

Dus dat is geen optie... ook als ik de splitter weg zou halen, dan zijn we alleen te bereiken op ons tijdelijke nummer, en dat willen we net niet, we moeten bereiekbaar blijven op ons oude nummer.... vandaar. Het is een beetje een technisch verhaal... maar het is nu even niet anders, dit is de oplossing zoals het nu werkt tot ook ons nummer is overgenomen door online.... en ja, dat weet ik is in de woensdagochtend.. dus als ik woensdag 12 uur omschakel weet ik zeker dat het goed gaat (zo niet, dan hang ik met online aan de lijn, dan is er iets mis gegaan bij hen)....

Maar anyway, nummerweergave hebben we op de telefoon helemaal niet (althans, we gebruiken het niet), wel op het modem heb ik gezien, maar dat maakt niks uit voor nu, wij zijn gewend niet te weten wie belt haha...

Ik post komende woensdag ook wat nieuwe foto's van hoe de situatie dan staat. Prettig weekend allen!
Gewijzigd door djdadevil op 23 oktober 2010, 11:42
 
djdadevil
@azsxdc: LoL haha... ik woon in Zuid Limburg haha... maar nee, alle gekheid op een stokje... het gaat hem niet om het feit dat ik geen kabel meer heb liggen, maar meer om het feit dat de kabel waar ik de DSL en Telefoon mee verbind op het modem komende woensdag, dat die door 1 klein gaatje uit de vloer komt, daar past never nooit niet nog 1 kabeltje bij hehe... klein boortje gebruikt destijds, maar toch bedankt haha.... En overigens, het is maar tot woensdag, dan sluit ik de telefoon weer aan zoals het hoort hehe...

Daarnaast, hen vandaag de schriftelijke opzegging van KPN gekregen, alleen moet ik nu voor 2 dingen KPN nog even contactueren, in de brief lees ik dat ik contact moet opnemen met KPN als we onze e-mail adressen willen behouden (en dat willen we)... dus dat zal wel een klein maandelijks abbo worden ofzoiets.... en ten tweede, ik moet het modem terugsturen, de experia box en de splitter, ik heb dat geeneens haha... ik heb dat groene modem op de vorige pagina nog, en de splitter nog wel, maar ik denk niet dat ze die nog terug willen hebben hehe.... maar goed, daar moet ik maandag even met KPN over bellen, het contract is in iedergeval bij KPN nu ook schriftelijk opgezegd, en ze betreuren dat ten zeerste hehe... ach jah, ben ook ruim 8 jaar lid geweest, eerst Planet Internet toen werd dat overgenomen door KPN.... Nu zitten we op online omdat ons dat op de eerste plek minstens €225,- p.j minder kost, we hebben merkbaar sneller internet, en we krijgen nog een leuk cadeau van online, aangezien we bestelt/getekend en teruggebeld om te bevestigen op de laatste dag van de cadeau-weken van online....

Maar goed... ik houd jullie op de hoogte, dan kunnen anders in de toekomst dit thread van begin tot eind volgen hehe... bye bye!

PS: Lego blokjes helpen goed haha... de foto post ik komende woensdag met nog wat andere foto's hehe
Gewijzigd door djdadevil op 23 oktober 2010, 20:16
 
djdadevil
Beste Mensen,

Het is zover Smile online is nu voor 99% aangesloten.... Allereerst nog wat opmerkingen. Ik heb afgelopen maandag met KPN gebeld betreffende de e-mail en het terugsturen van de zogenoemde Experia Box.... wat blijkt nu, na overleg gehad met de rest van het huishouden is besloten om de e-mail toch te laten stoppen aangezien KPN ons daar een abbonnoment voor wou laten afsluiten, en om verwarring te voorkomen qua factueren, laten we dat toch alleen bij online... We kunnen immers naast ons e-mail adres waarop we geregistreerd staan bij online toch nog 3 extra e-mail adressen/boxen aanmaken... en dat is genoeg... enige nadeel is dan wel dat we alle instanties/websites en weet ik wat nog meer, ons e-mail adres moeten veranderen... dat gaat nog even wat werk worden, maar goed... dat lukt wel....

Dan betreffende de experia box, daar zeiden ze van dat dat een algemene benaming is voor alle types modems dus dat het niks uit maakte wat ik terug zou sturen. Dus wat stuur ik terug, dat oude groene modem en de splitter (die ons overigens niet de volle bandbreeedte liet benutten, die gaf maximaal 8Mb's door merkte ik nadat ik de splitter weer tussen het ISRA en Modem geplaatst had). Dat zit in een doos en dat gaat vandaag nog op de post.

Vanmorgen is ons telefoonnummer nu ook overgenomen door Online, ik zag dat op het modem, dus toen heb ik alles weer zo gezet zoals het hoort, bekijk de foto's maar hoe het nu zit Wink

En dan, zoals belooft, foto's:
(klik op de foto's voor een grotere en meer duidelijke foto!)

Routers4

Zoals jullie zien: Ik heb het sitecom router wat verhoogd.
Achter de routers zit op nog geen halve meter afstand een raam wat merendeel van het jaar "open" staat, dat zorgt dus voor wat airflow tussen de 2 routers.

Routers5

De achterkant van de routers gezien vanaf rechts... de foto wijst zich vanzelf.

Routers6

De achterkant van de routers gezien vanaf links... de foto wijst zich verder vanzelf.

ISRA1

Detail-foto van het ISRA aansluitpunt zoals het nu aangesloten staat.

ISRA2

Foto van de algemene situatie zoals het nu ligt, maar dan zonder splitter, zoals het hoort.


Het modem geeft nu ook de juiste bandbreedte aan:

Bandbreedte (verzenden/ontvangen) [kbps/kbps]: 1.019 / 14.128

En dat komt redelijk overeen met de gegevens die ik middels een speedtest verkregen heb (idle load)

Speed3-1 & Speed3-2

Dit omdat het modem met de splitter er tussen aangaf dat het meer rond de:
Bandbreedte (verzenden/ontvangen) [kbps/kbps]: 0.614 / 8.016
zat.

Maar goed, nu is als het goed is duidelijk waarom het voor 99% aangesloten staat... ik moet de e-mail accounts nog aanmeken. Want volgens KPN hebben we vanaf 21 oktober nog 4 weken (dus tot 21 november) om gebruik te blijven maken van onze oude e-mail adressen, pas dan sluit KPN het volledig af.

Overigens: Online's mail-instellingen voor POP-3: klopt dit dan?...
binnenkomende mail: pop.online.nl
uitgaande mail: smtp.online.nl

Goed.... ik geloof dat ik nu alles wel verteld heb, als iemand me die e-mail settings nog even kan confirmeren ben ik hier voor de volle 100% klaar met de overstap van KPN naar Online. Om nou te zeggen dat het soepel ging, niet helemaal, maar uiteindelijk wel tevreden.

Bedankt allemaal, en ik zal dit forum in de gaten blijven houden....

Adjeu allemaal!

EDIT:Lekker zeg, (Typisch KPN, zeggen het een, doen het ander!) ik kom nu niet meer op onze oude e-mail adressen, althans, ze verbinden niet meer (Taak xxxxxx@planet.nl - Ontvangen... rapporteert fout (0x800CCC92): De e-mailserver heeft uw aanmelding afgewezen. Controleer de gebruikersnaam en het wachtwoord voor dit account in Accountinstellingen. De reactie van de server was: -ERR Logon failure: account currently disabled.),

Oké, wil ik een mailbox aanmaken bij Online zegt die "Er is een technische fout opgetreden...probeer het later nog eens"!
WTF!!! Ik wil dit nu zo snel mogelijk aanmaken... dan kan ik op alle instanties/websites/nieuwsbrieven mijn e-mail adres wijzigen.....
Gewijzigd door djdadevil op 27 oktober 2010, 14:05
 
I R Baboon
Gefeliciteerd djdadevil met je nieuwe verbinding.
De snelheid ziet er goed uit, dus je aansluiting is in orde.

Maar waarom pak je geen Hotmail, Gmail of een andere gratis mail?
Dan ben je provider onafhankelijk en hoef je geen zorgen te maken dat je mailbox vol raakt.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Wat vragen over Thomson TG712 & Online', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Online.nl Eigen modem configuratie en problemen : 5 30 mrt 2020
Online maximaal internet pakket Snelheid : 2 18 mrt 2020
Help!! online.nl instelling voor fritz box 7340 Eigen modem configuratie en problemen : 7 29 sep 2019
Glasvezel migratie van Fiber naar Online Online Alles-in-1 met Glasvezel : 7 21 aug 2019
Geen interactie tv Canal Digitaal! Bekend probleem online.nl Onopgeloste aangemelde problemen bij Online : 1 27 jul 2019
Advertentie