obey-robots.txt
09 December 2016, 18:21
Navigatie
Ledenenquête
Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen?

Ja
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Ja 39% [89 stemmen]
39% [89 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Nee 61% [137 stemmen]
61% [137 stemmen]

Stemmen: 226
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 25 jun 2009

Enquête-archief
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Online Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Online Gebruikers Groep ADSL VDSL Livebox Huawei internet telefonie » Livebox (= Sagem f@st 3203, wordt uitgefaseerd) » WiFi
WiFi, draadloos internetten met je LiveBox
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

draadloos zonder usb-stick

Pleasure
Dag mensen,

Ik ben al tijd bezig om mijn laptop draadloos verbinding te laten maken met de livebox zonder die irritante stick.Angry

Dit lukt mij uiteraard niet .Sad

Heb al een tutioral geprobeerd waar ik het mac-adres van mijn netwerkkaart heb gegeven in de config. van de livebox,maar helaas.

Wie brengt mij de verlossende tip en/of tut.Smile

Groeten Mr. Pleasure

Wanabo
Waar velen de fout in gaan is het indrukken van het REG knopje onder op de livebox.

Kijk verder eens in deze handleiding.

Wanabo - Wanadoo abonnee

Alice, CaiWay, Glasvezel, Kabel, KPN, Online, Stipte, T-Mobile, Tele2, Telfort, UPC, VodaFone, XS4ALL, ZeeLandNet, Ziggo. Laatste berichten overzicht alle Gebruikers Forums.

Pleasure
De reg. knop had ik al gevonden maar dit had ook geen suc-6.
De handleiding waar je naar verwijst is ook bedoelt om verbinding te maken zonder usb-dongle ?

Als leek haal ik dit er niet zo uit.

Trouwens, top van die snelle respons !!

Mr. Pleasure

Wanabo
De reg knop is bedoelt voor het registreren (toestaan) van een draadloze toegang tot de livebox.

- wat voor draadloze kaart / stick heb je in de Livebox gedrukt?
- heb je web encryptie aangezet?
- wat voor draadloze kaart gebruikt je pc/laptop?

Wanabo - Wanadoo abonnee

Alice, CaiWay, Glasvezel, Kabel, KPN, Online, Stipte, T-Mobile, Tele2, Telfort, UPC, VodaFone, XS4ALL, ZeeLandNet, Ziggo. Laatste berichten overzicht alle Gebruikers Forums.

Pleasure
In de livebox zit de bijgeleverde kaart, web encr staat aan.
De kaart in mijn laptop isTexas Instruments OHCI Compliant IEEE 1394 Host Controller( 1394 netwerkkaart)

Wanabo
Probeer het eerst eens zonder web encryptie. Als het dan werkt kun je alsnog het proberen in te schakelen.
Wanabo - Wanadoo abonnee

Neo
Texas Instruments OHCI Compliant IEEE 1394 Host Controller( 1394 netwerkkaart) ??

Naar mijn weten is dit een Fire Wire aansluiting en heeft dus helemaal niets met WiFi te maken.

Ik zou toch proberen om de meegeleverde USB stick te gebruiken

Dloblow
Neo8484 schreef:
Texas Instruments OHCI Compliant IEEE 1394 Host Controller( 1394 netwerkkaart) ??

Naar mijn weten is dit een Fire Wire aansluiting en heeft dus helemaal niets met WiFi te maken.

Ik zou toch proberen om de meegeleverde USB stick te gebruiken

Haha ... dat is grappig, de bovenstaande kaart is inderdaad een firewire controller (die gebruik je om met extreme snelheden data van en naar je pc over te zetten, zoals videobeelden). Dit heeft inderdaad helemaan niets met wireless LAN te maken.

Heb je geen andere WLAN kaart in je laptop zitten ? Grin

Pleasure
OOOH !

Kijk daarom ben ikook een leek (HAHA)

OK, een andere kaart dan ( heb bijna kwartet Grin) :

Broadcom 802.11g-netwerkadaptar.

Kunnen we hier wat mee ?

Alvast thanx Pleasure

Dloblow
Dat is inderdaad een wireless adapter!

Heb je een aparte tool voor je Broadcom 802.11g-netwerkadaptar op je laptop staan om je wireless settings te configureren? zo ja, dan moet je die gebruiken. De wireless zero config van Windows XP is echt waardeloos.

Je moet een profiel aanmaken met de WEP key die onderaan de LB staat. Meestal stel je de key in als Shared en de WEP key is 26 hexadecimaal karakters lang. Kijk eerst even of je de LB uberhaubt via de tool kan vinden. Vergeet niet de reg knop te gebruiken, of vul je MAC adres handmatig in in de LB.

Het kan ook even handig zijn de WEP encryptie en de MAC adres controlle uit te zetten.

Succes, we horen het wel ! Grin

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'draadloos zonder usb-stick', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Een IP camera draadloos aansluiten op een Zyxel VMG8324-B10A Zyxel meer apparaten aansluiten 17 22 september 2016, 19:04
ZyXel en draadloos interactieve tv Zyxel configuratie en problemen 8 31 januari 2016, 08:21
geluid van M7 afspelen zonder TV aan te zetten Frequently Asked Questions 8 17 september 2015, 14:25
3 weken zonder tv Klacht over Online 15 09 juni 2015, 09:08
ON-1001TZAP radio beluisteren zonder TV aan Digitale TV. Hoe sluit ik mijn digitale ontvanger aan? 2 03 april 2015, 20:26
Goedenavond bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| SterkeJerke00:40:39
| Wanabo01:18:05
| jms31901:36:17
| Hans01:38:12
| gvmelle03:28:04
| MBroertjes03:47:20
| dutch flash07:09:34
| Franx09:57:05
| Lutz11:28:11
| Johan418:11:12
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

07 december 2016, 12:08
iemand weet welke firmware huawei hg665d op dit moment zit?

15 november 2016, 21:47
Online.nl=amateurs

05 november 2016, 16:44
Hallo allemaal, Vanaf 18 oktober heb ik geen verbinding meer. Bijna elke dag bellen met klantendienst, 5 a 6 keer emailen naar de klantenservice niets opgelost. Nog steeds geen verbinding dus geen

01 november 2016, 19:42
in helmond dezelfde storing

27 oktober 2016, 23:15
@ MGuitink Om weer in het modem te komen, eerst restten via het verzonken knopje aan de zijkant van het modem.