obey-robots.txt
02 December 2016, 18:58
Navigatie
Ledenenquête
Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen?

Ja
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Ja 39% [88 stemmen]
39% [88 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Nee 61% [136 stemmen]
61% [136 stemmen]

Stemmen: 224
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 25 jun 2009

Enquête-archief
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord


Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Online Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Geen internet... modem blijkbaar het problem? Hulp nodig!

MissingLink
Hoi iedereen,

helaas hebben wij sinds zondag geen internet meer. Het is gewoon overnacht uitgevallen, door ons is er niks verandert. Wij zijn sinds 1 jaar klant bij Online met de Speedtouch 706WL en hebben er nog nooit problemen gehad.

Heb al met de service-hotline gebeld, maar die hadden er geen oplossing voor mijn probleem behalve een monteur te sturen (wat natuurlijk vrij duur is). Wel kon de medewerker mij vertellen dat er geen problemen of storingen in de lijn zitten, dus dat is niet het probleem. Ook is er niks mis met onze contract.

Het volgende is het probleem:

De modem is niet bereikbaar, noch via de WLAN noch via de kabel. Er branden twee groene lampjes, de Power en de DSL lampje, dus het modem doet het blijkbaar wel? In het begin brandde ook het WLAN lampje rood, maar dat is naar in- en uitschakelen van het modem niet meer het geval.
Het Internet lampje brandt niet.

Ik probeerde al het modem volgens de handleiding te resetten, maar dat werkte helemaal niet (geen reactie op het indrukken van het reset knopje), heel raar??


Is het modem gewoon van niks stuk gegaan? Het is maar een jaar oud en stond de hele tijd op het zelfde, beschermde plek... Shock

Bij voorbaat dank, wij hebben met spoed hulp nodig (studeren zonder internet is heel lastig)!
MissingLink
 
oppie
Heb je de resetknop aan de achterzijde al met een paperclip zon 10 seconden ingedrukt gehouden. Je moet wel zeker weten dat je het miniscule knopje goed indrukt. Heb je ook al getest om van een andere PC verbinding te maken via een kabel? Zo kan je stapsgewijs de mogelijke oorzaak uitsluiten.
 
azsxdc
reset knopje ingedrukt houden tot power oranje gaat branden..

eerst gaat het rood branden, vervolgens oranje !

en ander nog een vast ip adres instellen op pc/laptop
Gewijzigd door azsxdc op 12 oktober 2010, 16:59
 
MissingLink
Reset is nu gelukt, maar alleen als ik de router tijdens het indrukken van het reset knopje ook uit- en inschakelde. Dus volgens dit gebruikersgroep alleen en bootstrap reset, geen fabriekreset (wat is het verschil?).

Helaas geen verandering, het probleem is nog steeds hetzelfde. Ik heb nu probeert 3 computers via de ethernet en via de wifi met de modem te verbinden, maar nooit werkte het. Ook de installatie-CD van online herkende het modem niet.
Als ik probeer om Windows het probleem te laten oplossen krijg ik het fout dat de IP-adress niet hernieuwt kon worden.

Frown

Hoe moet ik dat instellen van een vast ip adress doen? Heb helaas niet veel verstand van computers...
 
azsxdc
venster netwerkverbindingen -> rechtermuisknop op lan-verbinding -> internet protocol versie 4 (tcp/ip) -> eigenschappen -> een ip adres tussen bijvoorbeeld 192.168.1.11 tot 192.168.1.128

bij gateway adres hoort wel 192.168.1.1 te staan, subnet word automatisch ingevuld (255.255.255.0)
Gewijzigd door azsxdc op 12 oktober 2010, 23:19
 
MissingLink
En helaas nog steeds hetzelfde. Heb ook al een antaal vrienden met verstand van computers en telecommunicatie gevraagd, maar het modem blijkt dus gewoon stuk te zijn... heel raar, out of the blue een jaar naar het contractbeginn...

Zou ik nu per se een monteur van online moeten laten komen, ondanks ik al weet dat ik een nieuwe modem nodig heb? Of kan ik dat gewoon inruilen bij online? Nog anders; kan ik gewoon een modem van het lijstje op dit forum kopen en dat gaan gebruiken? Want de meneer van de service-hotline zei tegen mij dat geen ander modem op dit lijn zou werken... maar dit forum vertelt iets anders...?

Wij gebruiken geen telefonie van online, alleen internet + lijnhuur.

Bedankt zover iedereen Smile !
 
azsxdc
staat het dossier nog steeds open bij online ?
 
I R Baboon
Je kan een ander modem inzetten ter vervanging van de 706.
Zolang je niet belt via Online is dat geen probleem.

Maar normaal moet Online het apparaat vervangen door een ander exemplaar.
Je krijgt wel een ander model, want de 706 is niet meer te krijgen.
 
MissingLink
Wij hadden het probleem opgelost door een gebruikte 706 modem van kennissen te gebruiken. Inderdaad werkte alles voor zon 2 weken prima en wij waren er blij mee.

Maar nu hebben wij weer problemen!! Ik snap er niks van. Nu valt het modem ongeveer iedere 10 minuten uit; de power lamp brand dan nog, maar verder niks. Soms gaat het naar en tijdje wachten weer aan, soms doet het urenlang niks (dus geen internetverbinding). Opvallend was verder dat de naam van het modem verandert is, terug tot fabrieksinstelling.

Heel vervelend. Waar zou dat aan kunnen liggen? Dit modem is niet kapot (of: was niet kapot toen wij het gekocht hebben). Vernietigt onze bekabeling professioneel modems... Shock ?? Wat te doen? Wat kan het probleem nu weer zijn?
 
I R Baboon
Had je ook de stroomadapter vervangen?
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Geen internet... modem blijkbaar het problem? Hulp nodig!', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Kan niet meer in modem? Huawei configuratie en problemen 7 30 november 2016, 20:37
Te koop: ADSL2+/VoIP modem (TP-Link TD-VG3631) Vraag & Aanbod van tweedehands apparatuur 1 30 november 2016, 20:19
Welk modem kan ik gebruiken met Online ADSL extra/familie? Eigen modem configuratie en problemen 154 30 november 2016, 20:16
sinds 25 nov 2016 09:00 nul komma niks internet meer, helemaal weg . . . Storing 9 27 november 2016, 20:36
Tijdelijke oplossing voor af en toe uitvallen van internet (DNS not found) Storing 8 25 november 2016, 18:23
Goedenavond bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord



Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| Wanabo01:19:03
| Roroko08:31:21
| trebor6009:10:31
| mbakirci09:26:47
| Lutz09:40:31
| earlyhchicken09:40:35
| Jan194712:00:09
| benalla 1 dag
| johan324 1 dag
| dutch flash 1 dag
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

15 november 2016, 21:47
Online.nl=amateurs

05 november 2016, 16:44
Hallo allemaal, Vanaf 18 oktober heb ik geen verbinding meer. Bijna elke dag bellen met klantendienst, 5 a 6 keer emailen naar de klantenservice niets opgelost. Nog steeds geen verbinding dus geen

01 november 2016, 19:42
in helmond dezelfde storing

27 oktober 2016, 23:15
@ MGuitink Om weer in het modem te komen, eerst restten via het verzonken knopje aan de zijkant van het modem.

27 oktober 2016, 13:39
Hoe kan ik het wachtwoord voor mijn huawei hg655d opnieuw instellen?