obey-robots.txt
04 December 2016, 23:24
Navigatie
Ledenenquête
Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen?

Ja
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Ja 40% [89 stemmen]
40% [89 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Nee 60% [136 stemmen]
60% [136 stemmen]

Stemmen: 225
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 25 jun 2009

Enquête-archief
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord


Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Online Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Geen verbinding met internet. Meld hier storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Wegvallende internet verbinding.

jamiie89
Goeiedag.

Ik zit met een redelijk irritant probleem.
Sinds eind augustus ongeveer is onze internetverbinding van Online vreselijk irritant.

Elke keer valt constant de verbinding met het internet voor een paar seconde weg,
als ik een site aan het laden ben lukt dat dus niet en moet ik hem herladen.
Dit is echter nog niet het grootste probleem.

De snelheid is ook echt heel erg laag sinds eind augustus.
Heb ook al meerdere keren met de helpdesk gebeld, en die konden ook geen probleem vinden in de verbinding.

Ik ben nogal een fanatiek gamer, en gamen is echt onmogelijk op het moment.
Omdat hij enkele seconde wegvalt wordt je al gauw van een server afgegooid, dit gebeurt bijna elke keer wel.
Heb porten geopent en dit verhielp ook het probleem niet.

Ik heb hier nu al een tijd last van heb meerdere keren wat geprobeert, heb zelfs een nieuw modem gehad van online,
en dat nieuwe modem gebeurt precies hetzelfde mee.

De draadloze verbinding is verder goed, heb meestal gewoon 4 streepjes.
Heb ook al verschillende kanalen uitgeprobeert en dit heeft ook niet geholpen.

Ik ben nogal ten einde raad, vanaf Januari online en nooit problemen gehad.
Maar nu sinds eind augustus ongeveer speelt dit probleem.

Ik heb Internet+Bellen van Online, en heb de witte modem de Thompson Speedtouch TG712.

Enigste waar ik nu zelf aan denk is dat het misschien komt omdat de modem nog zit verbonden
via onze oude KPN splitters.
Maar dit hebben we al sinds Januari en nooit problemen mee gehad verder, lijkt me sterk dat er nu opeens problemen door ontstaan.
Zou een monteur dit enigszins kunnen oplossen?

De modem staat op de 1e verdieping, en niet op de begane grond.
En ik zit zelf boven met de computer, op zolder.

Als een monteur de modem op de begane grond gaat neerzetten dan zit ik denk ik met het probleem dat ik geen bereik heb tot zolder.
Aangezien online geen "Wireless N"-modems heeft.

Ik hoop dat jullie me hiermee kunnen helpen.

Met vriendelijke groet,
Jamie.
Gewijzigd door jamiie89 op 22 oktober 2010, 00:16
 
I R Baboon
Zit je modem niet direct aangesloten op je hoofdaansluitpunt (ISRA)?
En heb je ook getest via een netwerkkabel?
 
jamiie89
Nee.

Vanuit het ISRA punt gaat die eerst een splitter in en dan naar boven (1e verdieping).
Maar lijkt me raar dat het hieraan ligt aangezien we het al zo hebben sinds het begin.

En netwerkkabel is geen optie omdat ik op zolder zit.
Dan zou het modem op begane grond staan en ik op zolder.
En komt modem dan in de meterkast of ergens anders?
Netwerk kabel doortrekken van begane grond naar zolder is ook niet echt makkelijk denk ik.

Zou een monteur dit kunnen oplossen denk je?
 
azsxdc
breedbandverbinding posten aub
en de antwoorden op de vragen van ir baboon aub Grin
 
I R Baboon
Als je wilt uitsluiten dat je zelf het probleem veroorzaakt, moet je het modem zo aansluiten zoals het ook is aangegeven in de installatiehandleiding.
Als je belt met de helpdesk zullen zij verlangen dat je het modem zo aansluit. Anders wordt je niet geholpen.

En je kan alleen betrouwbaar testen via een netwerkkabel.
Gewijzigd door I R Baboon op 22 oktober 2010, 00:31
 
jamiie89
Maar het is toch haast onmogelijk dat het eerst 8maanden perfect werkt en nu ineens niet meer?
Lijkt me een beetje raar.
 
I R Baboon
Hoezo perfect?
Misschien had je al geen optimale verbinding gelijk in het begin.
Maar zolang de fouten binnen de marges blijven, zal je daar niet zo veel van merken.
Nu de lijn is slechter is geworden (vermoedelijk) heb je daar wel last van.

Ook alleen via een netwerkkabel kan je betrouwbaar testen. Heb je dat al geprobeerd?
 
jamiie89
Nee dat heb ik nog niet geprobeerd. Dan zou ik wel een flink lange kabel nodig moeten hebben van 1e vloer naar zolder.
Computer naast modem zetten heeft niet veel zin omdat op m'n eigen kamer op zolder mijn werkplek zit met printer etc.
 
I R Baboon
Gooi eens hier je modem stats op het forum. Link -> http://192.168.1....1&l1=0
 
jamiie89
DSL-verbinding

Koppelingsinformatie

Actief: 0 dagen, 1:46:08

DSL-type: G.992.5 annex A

Bandbreedte (verzenden/ontvangen) [kbps/kbps]: 931 / 4.904

Overgebrachte gegevens (verzonden/ontvangen) [MB/MB]: 12,97 / 61,00

Uitgangsvermogen (verzenden/ontvangen) [dBm]: 12,5 / 0,0

Signaalverzwakking lijn (verzenden/ontvangen) [dB]: 23,5 / 47,0

SN-marge (verzenden/ontvangen) [dB]: 9,5 / 10,5

Leveranciers-ID (lokaal/extern): TMMB / IFTN

Frameverlies (lokaal/extern): 0 / 0

Signaalverlies (lokaal/extern): 0 / 0

Voedingsverlies (lokaal/extern): 0 / 0

Verbindingsverlies (extern): 0

Foutseconden (lokaal/extern): 0 / 0

FEC-fouten (verzenden/ontvangen): NA / 5.768

CRC-fouten (verzenden/ontvangen): NA / 14

HEC-fouten (verzenden/ontvangen): 0 / 14
 
Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Wegvallende internet verbinding.', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
sinds 25 nov 2016 09:00 nul komma niks internet meer, helemaal weg . . . Storing 9 27 november 2016, 20:36
Tijdelijke oplossing voor af en toe uitvallen van internet (DNS not found) Storing 8 25 november 2016, 18:23
halve dag na KPN migratie ineens geen internet meer Storing 3 24 november 2016, 12:06
FritzBox 7340 geen internet meer na upgrade wijkcentrale Eigen modem configuratie en problemen 3 21 november 2016, 19:56
Fritz!Box 7390 Krijgt geen verbinding Algemeen 48 20 november 2016, 15:07
Goedenavond bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord



Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| Johan400:30:02
| frankvdz00:33:51
| ronald schuit01:06:54
| Wanabo03:13:17
| dutch flash03:17:53
| RichieB03:49:06
| Roroko05:03:49
| Hans06:56:49
| Lutz07:54:44
| Sambala10:02:08
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

15 november 2016, 21:47
Online.nl=amateurs

05 november 2016, 16:44
Hallo allemaal, Vanaf 18 oktober heb ik geen verbinding meer. Bijna elke dag bellen met klantendienst, 5 a 6 keer emailen naar de klantenservice niets opgelost. Nog steeds geen verbinding dus geen

01 november 2016, 19:42
in helmond dezelfde storing

27 oktober 2016, 23:15
@ MGuitink Om weer in het modem te komen, eerst restten via het verzonken knopje aan de zijkant van het modem.

27 oktober 2016, 13:39
Hoe kan ik het wachtwoord voor mijn huawei hg655d opnieuw instellen?