obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken
Internetradio
I R Baboon
Graag gedaan en jij ook een mooi weekend..Wink
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
marcoketelaar
Hallo I.R,

toch nog een vraagje. Een klein probleempje doet zich nog voor en misschien is daar ook nog een oplossing voor. Wanneer ik de internetradio uitzet ( dit kan zowel met een knop als met een afstandsbediening) en op een later tijdstip de internetradio weer inschakel geeft hij weer niet thuis. Als ik vervolgens de internetradio laat zoeken naar wlan vindt hij de linksys wel, ik geef vervolgens de sleutel in, doorloop het menu ( er word gevraagt of dit een proxyserver betreft en of ik de verbinding wil activeren) en dan start de radio wel op. Ik heb vanmiddag de internetradio aan laten staan en alleen de versterker waarop hij aangesloten zit uitgezet, maar ergens gedurende de dag was de verbinding ook weggevallen en was er dus ook geen signaal. Wisselen van lanpoort op de linksys levert ook geen ander resultaat. Moeten er misschien nog meer instellingen gewijzigd worden? Alvast bedankt voor je (hopelijke) reactie.

Let wel, ik kan dus wel internetten op de laptop en de internetradio gebruiken, maar het zou fijn zijn, als ik niet iedere keer opnieuw verbinding moet maken door de sleutel in te moeten voeren in het verbindingsmenu van de internetradio, maar dat ik gewoon het apparaat aan kan zetten. De laptop start tenslotte ook zonder probleem de internetverbinding op. Ook nadat hij langere tijd uitgestaan heeft.

Bedankt alvast voor je antwoord.
 
I R Baboon
Dan zou ik de wireless instellingen nakijken op de Linksys.
Welke beveiliging heb je ingesteld?
Ik neem aan dat je die ook gebruikt. De Livebox heeft geen WLAN zeker?
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
marcoketelaar
In de livebox zit geen wlan insteekkaart meer. Dat abonnement heb ik stopgezet toen ik de router aanschafte. De linksys geeft gemengt WPA en WPA2 door. Als de internetradoi om de wpa sleutel vraagt doorloopt hij het proces goed. De internetradio staat momenteel aan en het signaal is prima. Maar als ik hem straks uitzet en op een later moment weer aan, werkt de verbinding alleen als ik de radio opnieuw laat zoeken naar de beschikbare netwerken.
 
I R Baboon
Aangezien je geen problemen hebt met de rest, lijkt het erop dat het probleem bij de internetradio ligt.
Probeer anders eens of hij wel verbonden blijft als je een onbeveiligde verbinding gebruikt.

Het enge wat je nog zou kunnen proberen is om de internet radio te resetten naar fabrieksinstellingen.
Je bent dan waarschijnlijk wel je radiostations kwijt. Ik weet niet of je alles kan back-uppen van te voren.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
marcoketelaar
Stel ik de router in op "0nbeveiligd" dan doet hij het na uitschakelen wel! Maar nu is mijn laptop ook onbeveiligd verbonden. Niet een fijne oplossing dus. Ik heb nu geprobeerd de beveiligingssleutel op vast wpa te zetten in plaats van wpa2 en ............nu doet hij het ook. De aanpassing ook in de laptop doorgevoerd ( anders komen de instellingen niet overeen) en nu functioneerd alles als voorheen. Ik begreep echter wel, dat wpa2 veiliger is dan wpa.... Is deze instelling dan echt af te raden, of, ben ik met een NORTON internetsecurity afdoende beveiligd?
 
marcoketelaar
Als aanvulling op bovenstaande: Het apparaat stond op wpa/wpa2 gemengde modus. Hij staat nu op WPA personal. Er staat ook nog een wpa/wpa2 ENTERPRICE gemengde modus tussen. Verder nog een WEP en een RADIUS.
 
I R Baboon
WPA is relatief onveilig.
Je kan het kraken, maar als je een goed lang wachtwoord gebruikt kost dat de nodige tijd om dat wachtwoord te ontdekken.
De enige encryptie die men (nog) niet kan kraken is WPA2 met AES.

Maar gebruik je leestekens in je wachtwoord of het wachtwoord te lang?
Er zijn nog steeds apparaten die daar soms moeite mee hebben.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
marcoketelaar
Het wachtwoord is 10 tekens lang en bevat hoofd- en kleine letters en cijfers. Kan het zijn, dat de internetradio wpa2 niet aankan? De sitecom die ik tot voor kort gebruikte heeft ook alleen een verbinding met wpa.
 
I R Baboon
Nee, als WPA2 niet ondersteunt werd, dan had je helemaal geen verbinding gehad ermee.

Nee, er zit een bug in de firmware van het apparaat.
Zie dit artikel en vooral de reacties eronder. Precies hetzelfde fenomeen.
http://www.gadgetzone.nl/nieuws.php?i...hp?id=3535
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Internetradio', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
internetradio, onmogelijk zenders zoeken Algemeen : 13 13 mei 2013
geen internetradio met linksys 150N WiFi : 5 12 dec 2007
Advertentie