obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Vermeld afstand tot telefooncentrale en post je ADSL statistieken. Configuratiescherm, Geavanceerd, Statistieken, ADSL statistieken.
 Onderwerp afdrukken
snelheid niet stabiel
raja
Als eerst wil ik hier mensen bedanken die verstand hebben en andere ermee willen helpen.

Ik heb nu zo´n 15 maanden internet van online. Over 9 maanden ga ik ovestappen, dat wat zeker is. Maar tot die tijd wil ik een oplossing.

Via de snelheidsmeter van online heb ik verschillende postcode check´s gedaan. Bij de 1 staat 4 tot 8 en bij de ander hoger of lager. Ik zit op 12 tot 16 mbs.

Maar in praktijk haal ik 7 mbs.

Ik wil weten of er manieren zijn om het snelheid wat hoger te hebben? Ik heb een thompson draadloos modem. Wie kan mij vertellen hoe ik de statistieken kan posten en aan de hand daarvan kijken hoe het beter kan. Zijn er verder instellingen in de modem die ik kan veranderen om het beter te hebben? Alvast bedankt
Gewijzigd door I R Baboon op 24 november 2010, 00:41
 
I R Baboon
Als je op deze link klikt, zie je alle info: http://192.168.1.254/cgi/b/dsl/dt/?be...&l0=1&l1=0
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
raja
Koppelingsinformatie

Actief: 1 dag, 8:05:25
DSL-type: G.992.5 annex A
Bandbreedte (verzenden/ontvangen) [kbps/kbps]: 1.019 / 10.764
Overgebrachte gegevens (verzonden/ontvangen) [GB/GB]: 2,00 / 3,12
Uitgangsvermogen (verzenden/ontvangen) [dBm]: 12,5 / 0,0
Signaalverzwakking lijn (verzenden/ontvangen) [dB]: 10,0 / 26,5
SN-marge (verzenden/ontvangen) [dB]: 11,0 / 10,5
Leveranciers-ID (lokaal/extern): TMMB / IFTN
Frameverlies (lokaal/extern): 93 / 0
Signaalverlies (lokaal/extern): 11 / 0
Voedingsverlies (lokaal/extern): 0 / 0
Verbindingsverlies (extern): 0
Foutseconden (lokaal/extern): 294 / 0
FEC-fouten (verzenden/ontvangen): 0 / 26.954
CRC-fouten (verzenden/ontvangen): 0 / 19
HEC-fouten (verzenden/ontvangen): 0 / 18

Ik zet hier even mijn gegevens neer. Ik heb online gebeld ze hebben de modem een reset gegeven van centrale tot aan modem. Verder heb ik de dragen van isra punt los gemaakt en met wd40 schoongemaakt.

Is/zijn er dingen die ik kan veranderen om hoger te komen qua snelheid. Volgens online zou ik met afstand tot centrale 11 mb moeten halen.

Ik zit nu op 7,69 mb/s via speedtest.net
 
I R Baboon
Is alles optimaal aangesloten bij jouw thuis?
Direct aan het ISRA zonder een aftakking ertussen?

Want je hebt nogal wat problemen op je lijn.
294 foutseconden en 11 maal signaalverlies is nogal veel.
Je haalt ook bijna 11 Mbit download, maar met zulke foutencircus op je lijn, zal je geen plezier hebben ervan.
Gewijzigd door I R Baboon op 23 november 2010, 21:51
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
raja
hmmm...volgens de statistieken haal ik 11mb? Want ik zit nu op 7,5.

Verder heb ik 1 kabel die in de telefoonstekker gaat en in isra punt en ander kant naar modem. Voor de rest is de modem gewoon aangesloten(draadloos). En is ook de telefoon aangsloten.

Wat zou aftakkingen kunnen zijn? Ik denk dat alles goed is aangesloten.

Ik heb even net de telefoon lijn eruit gehaald en gekeken en de snelheid is nu 6,67 mb het is dus verschillend. Soms heb ik 5 en soms 7 het is met ups en downs verschillend van 5 tot en met 8 mbs.
Gewijzigd door raja op 23 november 2010, 22:13
 
I R Baboon
Bij veel wandcontactdozen zitten aftakkingen naar slaapkamers en dergelijke.
Als die wandcontactdoos ook je ISRA (hoofdaansluitpunt) is, dan verzwakken/storen die aftakkingen je ADSL signaal.

Als je lijn instabiel is, krijg je wisselende snelheden.
Het is niet de snelheid die het probleem veroorzaakt. De terugval in snelheid is het gevolg van de instabiele lijn.

** ik heb de topictitel aangepast naar iets beters. *
*
Gewijzigd door I R Baboon op 24 november 2010, 00:41
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
raja
Beste Baboon, Bedankt voor je hulp/antwoord. Voor zover ik weet staat de isra punt in de slaapkamer die komt binnen via de gang en loopt denk ik door naar de kpn meter. Vanuit daar zijn er verder geen aftakkingen.

Ik heb de splitter en vaste telefoon los gekoppeld maar zonder resultaat. Snelheid is en blijft instabiel.

Online medewerker zei maandag dat hij het probleem ziet en een dossier voor me gaat aanmaken en die doorstuurt zij gaan dan mijn profiel aanmaken en indien nodig komt er een monteur langs. Hij vermeldde wel dat het me 90 euro zou kosten. Ik heb geprotesteerd en volgens hem als het toch nodig was dan zou er een monteur komen. Ik heb nog niets gehoord.
Is het toch handig om monteur langs te laten komen en kunnen zij mij dan toch die 90 euro in kosten brengen als ze zien dat mijn snelheid 7mb is? Volgens de medewerker zou het 11 mb moeten zijn.
 
I R Baboon
KPN meter? Wat is dat?
Je moet het eerste aansluitpunt vinden in je huis. Daar moet het modem op aangesloten worden.
Je ziet bijna altijd een vinger dikke kabel er op aangesloten zitten. Vaak blauw, soms grijs van kleur.
En zo ziet een ISRA er uit:

stekkerdoos
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
raja
Bij mij is het aansluitpunt wat van de gang binnenkomt IN het huis de derde van links en dan boven.

Ik ben gebeld door online omstreeks 7 uur en zei zeiden dat de monteur niet meer komt omdat ze alles na hadden gekeken. Alles is goed daar. Modem traint in om 10,8 mb en dat het wel goed zit zo.

Ik bleef maar zeggen dat ik maar een snelheid van 7 mb maar daar konden zij niets aan doen zeggen ze. Het is volgens hun helemaal goed bij de centrale tot aan de modem toe en verder mag ik het gaan uitzoeken. Ik zou toch maar de oorzaak willen weten. Waarom hebben zij op 10,8 staan en modem traint in op die snelheid maar ik haal 7 mbs. Ik ga ff de kabel tussen het isra en modem vervangen en kijken wat het dan doet.
 
raja
JA, ik heb nu een draadloos modem van thompson een witte. Maar kan dat het probleem zijn? Want het lijkt me een top modem. Hij moet wel 10,8 mb aankunnen of zie ik het verkeerd?

Ik heb nog geen tijd gehad, maar ik ga wel de telefoonstekker tussen modem en isra punt vervangen en kijken of het helpt. En dan zet ik dat hier neer.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'snelheid niet stabiel', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Fritzbox 7590 Telefonie werkt niet Eigen modem configuratie en problemen : 5 05 feb 2022
e-mail komt niet binnen Email : 1 12 jan 2021
Inbuild chromecast niet gevonden Algemeen : 1 16 jun 2020
Inloggen webmail kan niet meer, ook niet via Outlook Helpdesk : 2 15 sep 2019
Port forwarding werkt niet meer, firmware update? Zyxel configuratie en problemen : 5 09 jul 2019
Advertentie