obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Onderwerp afdrukken
Duidelijkheid mbt ‘re-set’ op de Thomson TG 712
learner
Goeie avond,

Belangrijkste vraag: Als ik een ‘re-set’ doe op de Thomson TG 712 zijn dan ook alle door ‘On-Line’ in het modem ingevoerde (Firmware?) instellingen veranderd cq. verdwenen? Of blijven deze specifieke gegevens ‘intact’ bij zo’n ‘re-set’? Ik bedoel dan de ‘re-set’ methode:
Met paperclip knopje RESET ingedrukt houden totdat lampje POWER rood brandt.

Zijn er verschillende soorten ‘re-set’ manieren? Bijvoorbeeld ‘harde re-set’ of ‘zachte res-et” en wat zou dan het verschil zijn. Of is er slechts één manier zoals boven:
Met paperclip knopje RESET ingedrukt houden totdat lampje POWER rood brandt.

Het uitzetten gedurende enkele minuten van het modem is volgens mij geen ‘re-set’, maar meer een ‘herstart’ van het modem, waarbij geen gegevens veranderd worden. Wordt dat in sommige gevallen (wellicht per abuis...) ook wel eens ‘re-set’ genoemd?

Mvg, learner . . . Wink
 
I R Baboon
Ja, de begrippen worden vaak door elkaar gebruikt.
Maar het lijstje moet eigenlijk zo:

- koude start=apparaat inschakelen. (stroom komt erop)
- warme start=apparaat herstarten (stroom blijft erop).
- zachte reset=meestal hetzelfde als een warme start. Voor mij althans wel.
- harde reset=resetten naar fabrieksinstellingen. (de paperclip methode).


Bij een Thomson van Online blijft de Online firmware er gewoon instaan. Alleen alle instellingen (poorten/WLAN e.d.) worden dan gewist.
Nadat de Thomson opgestart is en online gaat, wordt de router geconfigureerd door een server van Online. Dat gaat volautomatisch.
Gewijzigd door I R Baboon op 23 november 2010, 22:03
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
learner
Hartelijk dank.

Duidelijk. En een opluchting ook.
Ik kan dus blijven 're-setten' zonder de 'Online' gegevens te verliezen.

Vwb de 'warme start (de stroom blijft er op) - zachte reset' gebeurt dit dan wellicht 'softwarematig'? Een signaal van een computor?

Bedankt. Nu kan ik verder met mijn 'probleem' waarvoor ik zo een ander onderwerp open...

Mvg, learner . . .Wink
 
I R Baboon
Nee, je kan veel routers (en ook de Thomson) via de webinterface rebooten. Dat is dus een warme start.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
learner
Misschien heb ik me verkeerd uitgedrukt. Maar het begint te dagen.
Bij een 'warme start' en/of 'zachte reset' komt het volgende in me op:

Je zit achter de computor en kunt dan dan via het scherm 'binnen' de techniek van het modem kijken. En dan via het toetsenbord of een muis navigeren en bijvoorbeeld de opdracht 'reboot' of iets dergelijks geven.

Bedankt...

mvg, learner . . .Wink
 
I R Baboon
Correct.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
learner
Overigens mijn complimenten voor de welwillendheid en bereidheid die ik op dit forum vind. (Ik heb natuurlijk al de nodige posts gelezen...)

'Chapeau' voor de inzet...

Mvg, learner . . . Wink
Gewijzigd door learner op 24 november 2010, 01:11
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Duidelijkheid mbt ‘re-set’ op de Thomson TG 712', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Thomson router icm wifi repeater Thomson meer apparaten aansluiten : 7 01 jul 2015
Thomson st706 probleem Speedtouch 706 configuratie en problemen : 34 31 mrt 2015
Thomson 712 Probleem Thomson configuratie en problemen : 30 29 mei 2014
Test Thomson TG 712 Storing : 6 20 dec 2013
Thomson ST706 Nat type 3 probleem ps3 Speedtouch 706 configuratie en problemen : 26 25 okt 2013
Advertentie