obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Onderwerp afdrukken
'Gewone telefoon' in combinatie met ADSL...
learner
Goeie avond,

Ik gebruik op dit moment ALLEEN INTERNET van ONLINE.

DAARNAAST conventioneel OUDERWETS (POTS) telefoneren via KPN.


Dit heeft jarenlang zonder problemen gewerkt. Totdat ik mijn oude ‘mediabox’ van ‘Online’ moest vervangen door een nieuwe ‘Thomson TG 712’ en een ‘splitter’.

Ik heb alles exact volgens de ‘handleidingen’ aangesloten:

Van ‘ISRA’ naar ‘LIJN’ in de ‘splitter’.

Van ‘Telefoon’ in de splitter naar ‘PSTN’ (zwart) op de ‘Thomson TG 712’.
Van ‘Modem’ in de splitter naar ‘DSL’ 9grijs) op de ‘Thomson TG 712’.

Van ‘Ethernet’ (geel) op de ‘Thomson TG 712’ naar ‘Computor’.

Van ‘Phone’ (groen) op de ‘Thomson TG 712’ naar ‘KPN (POTS) Telefoon’.

Zover lijkt internet op de computor normaal te werken.

De telefoon echter niet:

Ik krijg soms een kiestoon. En ik kan soms ‘naar buiten’ bellen. Maar niet altijd...

Als ik 'mijn' systeem (‘van buiten’ via mobiel of vast...) bel hoor ik: a. of slechts een vreemd ‘ploeink’ geluid. b. of ik krijg meteen de ‘voicemail’ c. eerst gaat de telefoon een keer over en dan volgt b.

Ik heb al diverse keren de modem ‘aan en uit’ gedaan.
Ik heb al diverse keren een modem ‘re-set’ gedaan.

Ik heb al de telefoon VOOR het modem, dus direct op de ‘splitter’, aangesloten.
(Daarvoor heb ik de koppeling: Van ‘Telefoon’ in de splitter naar ‘PSTN’ (zwart) op de ‘Thomson TG 712’ natuurlijk losgekoppeld.)

Wanneer ik zowel telefoon als modem rechtstreeks op ISRA zet lijkt internet OK en telefoon erg gestoord. Maar ik kan wel in en uit bellen.

Wanneer ik alles afkoppel en de telefoon gewoon op de ISRA aansluit is, qua telefonie, alles weer normaal.


Aansluiting wijs denk ik alles geprobeerd te hebben.


Kan dit misschien met de ‘software’ in 'de centrale' te maken hebben?

Had ik eventueel moeten wachten tot mijn telefoongegevens in de ‘centrale’ naar de ‘Thomson TG 712’ ‘vertaald’ zijn? Of doet dat hier niet ter zake.

Zie ik iets over het hoofd?

Alvast bedankt.

Mvg, learner . . . Wink
 
I R Baboon
Heb je vertakkingen van de telefoon in je huis?
Dus telefoon op slaapkamer en dergelijke?
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
learner
Normaliter zijn die er wel. Maar tijdens de installatie houd ik die bewust nog even gescheiden van het systeem, om dat als mogelijke oorzaak in elk geval te elimineren.
 
I R Baboon
Dat is ook een goed idee.
Want die aftakking mag niet voor het modem of splitter zitten.
Die kunnen het ADSL signaal verzwakken of storen.

Maar je hebt het toch niet goed aangesloten.

Het is zo:

ISRA -> korte kabeltje naar splitter.
Die kabel wordt aangesloten aan de LIJN ingang.
Het modem (DSL) wordt aangesloten op de splitter op de modem uitgang.
De telefoon wordt aan de telefoon uitgang van de splitter aangesloten.

Er wordt bij jou geen telefoon aangesloten op de Thomson.
Dat is puur en alleen voor klanten die VOIP bellen. Dat doe jij dus niet.
Gewijzigd door I R Baboon op 24 november 2010, 01:28
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
learner
Misschien herinnert u zich, dat ik deze mogelijkheid ook al had uitgprobeerd:

Ik heb al de telefoon VOOR het modem, dus direct op de ‘splitter’, aangesloten.
(Daarvoor heb ik de koppeling: Van ‘Telefoon’ in de splitter naar ‘PSTN’ (zwart) op de ‘Thomson TG 712’ natuurlijk losgekoppeld.)



In de bijgesloten handleiding staat dat, wanneer ik gebruik blijf maken van een POTS telefoon aansluiting van KPN, ik de aanwijzingen van de bijgevoegde splitter moet opvolgen. Dat was dus het eerste dat ik gedaan heb. Want ik heb dit opgevat als zou ik een ‘Online verbinding’ hebben. Zoals eerder omschreven.

Maar bij nader inzien moet je wel een ‘wiskunde-knobbel’ hebben om al die verschillende handleidingen en instructies te ontleden. Vooral als ze her en der verspreid staan. Ik ben het gaan 'ontleden’...

Ze zeggen letterlijk: “Blijft u naast uw “Online verbinding” ook nog een analoge KPN telefonie verbinding gebruiken, volg dan NA deze installatie de stappen op van de splitter instructie.”

Als ze met uw “Online verbinding” specifiek de ‘VOIP verbinding van Online’ (en niet de, voor elke gemiddelde lezer voor de hand liggende, algemeen ‘gehele/gecombineerde ADSL/VOIP verbinding van Online’) bedoelen, dan lijk ik (‘wiskundig gezien’) in mijn geval dus geen “Online verbinding” te hebben.

Maar waar is dan de handleiding voor mensen, die geen VOIP hebben en enkel maar POTS... Oftewel: Hoe zou een gemiddeld iemand (zonder de hulpvaardige mensen op het forum...) dan de juiste conclusies kunnen trekken...


Maar, het lijkt er wel op dat het inderdaad zo is en het maakt het ‘trouble-shooten’ weer wat eenvoudiger.

mvg, learner . . . Wink
 
I R Baboon
Ja, het is eigenlijk te laat voor zulke problemen...Wink

Dan blijft er nog een logische oorzaak over: splitter defect.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
learner
Tsjaa... Dat klopt, 't is relatief al weer erg laat...

Maar ik ben nog wel even op... Smile

Ga morgen de splitter maar eens 'op de korrel' laten nemen.

Heel erg bedankt voor het meedenken. (Ook de andere vragen...)

Mvg, learner . . . Wink
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; ''Gewone telefoon' in combinatie met ADSL...', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Zyxel VMG8324-B10A Glasvezel configuratie Online.nl voor Internet,TV en Telefoon Zyxel configuratie en problemen : 28 27 mei 2019
Gratis af te halen: ADSL/VoIP modem Huawei HG655d (met root access) Vraag & Aanbod van tweedehands apparatuur : 1 19 dec 2018
geen telefoon Zyxel configuratie en problemen : 2 13 dec 2017
wijziging \adsl Extra 20MB/S naar ADSL internet 30MB/S Algemeen : 5 25 aug 2017
Zyxel modem adsl lampje brandt niet Algemeen : 10 02 feb 2017
Advertentie