obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Online Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » Livebox (= Sagem f@st 3203, wordt uitgefaseerd) » Livebox meer apparaten aansluiten
Waarvoor en hoe gebruik je een switch, router of een access point achter dit modem? Hoe krijg ik mijn NAS, netwerkprinter, enz. in mijn netwerk? Hoe deel ik mijn web-, smtp-, ftp-, enz. server met anderen op het internet? Hoe kan ik online spellen spelen op mijn xbox, ps3, wii, psp, enz.? Hoe sluit ik mijn iphone, ip-tv, ip-telefoon, ata, enz. aan op deze router en moet ik dan nog speciale dingen instellen?
 Onderwerp afdrukken
Probleem met bellen via oude Livebox
Maartenbeat
Hoe verander ik het MAC adres op de oude Livebox?

Onlangs mijn abonnement van KPN opgezegd om via Online te kunnen bellen. Werd me door hen aangeraden en er zou verder helemaal niets veranderen, ik kreeg zelfs gratis een nieuwe modem, de TG712, helaas begonnen toen de problemen.

Het verhaal. Ik wil graag media streamen vanaf mijn PC's dit ging prima met de oude Livebox en een externe wireless router. Top! Helaas kan dat streamen niet meer goed met de TG712. Mijn Philips Multimediareceiver stopt constant uit na exact 30 minuten, lastig dus om zo een film te bekijken. Heb van alles geprobeerd en ook na tips van Online heeft het niets opgeleverd. De oplossing is simpel dacht ik: De oude boel weer aansluiten.
Gelukkig werkte nu alles perfect, dacht ik... WANT: Telefonie doet het niet via de Livebox...

Ik had dit in het verleden wel werkzaam via de Livebox dus ik belde op naar Online om te vragen hoe of wat. Kreeg ik daar het verhaal te horen dat de telefonie alleen mogelijk is via de nieuwe Thomson modem (TG712) omdat mijn telefoonlijn is gekoppeld aan mijn MAC-adres. Ja mooie boel, dat was mij niet eerder verteld!!!

Helaas kan ik dus nu kiezen uit twee slechtere keuzes dan dat ik had:
- Wel bellen en internetten, maar maar GEEN streaming media vanaf mijn PC's (muziek en films) via nieuwe Thomson modem
of
- Wel internetten en onbekommerd films kijken en muziek luisteren via de Streamium, maar NIET bellen...

Mooi dus niet waar dat er 'verder niets veranderd' zoals beloofd.

De oplossing: Terug naar KPN en de oude situatie herstellen
of: MAC adres van de nieuwe modem op de oude Livebox krijgen
of: Online gewoon even mijn oude MAC adres laten gebruiken
of: Telefoon aansluiten via nieuwe modem TG712, en internet via oude Livebox (maar dat werkt niet omdat als ik beide aansluit, de telefoonfunctie via de TG712 vervalt na 5 seconden

Alle drie de opties zijn een uitdaging voor mij. Online wil in ieder geval niet handmatig mijn oude MAC adres terugzetten vanwege een of andere reden en ik zou niet weten hoe ik op de Livebox mijn nieuwe MAC adres kan invoeren ipv het oude (want dan zou ik dus wel weer kunnen bellen, denk ik)

IEMAND EEN IDEE hoe ik bovenstaande kan doen??? Het MAC adres van mijn nieuwe TG712, dus op de oude livebox zetten, dan ben ik van al het gezeur af. Ben er nu al weken mee aan het stoeien... Lees dingen over Telnet, maar daar snap ik geen hout van... Als dat de enige optie is, wil ik graag dat iemand met dat uitgebreid uitlegt...

Andere optie is dus brief schrijven over valse beloftes van Online, want niet hetzelfde gebleven als beloofd, dus nieuwe abonnement cancelen en alles weer terug bij het oude. KPN was zo gek nog niet...

Hoor het graag!
 
Maartenbeat
Hoopte zelf op een uitzondering idd, telefonisch werd vandaag gemeld dat ik moest kiezen tussen gebruik telefoon of streamer. Oude MAC adres behouden was geen optie. Valse belofte was: stap over van KPN naar ons, er verandert niets. Wel veranderingen dus, oude modem werd met de nieuwe lijn onbruikbaar gemaakt voor bellen. Dat terwijl ik aangaf geen interesse te hebben in een nieuwe modem omdat alles prima werkte! Niet verteld aan mij dat die nieuwe modem nodig was om überhaupt te kunnen 'blijven' bellen...

Zit er nu over te denken om oude situatie terug te claimen, gemaakte kosten (los van mijn uren!) declareren of zelfs alles naar UPC over te zetten. Voel me een beetje genaaid door Online nu, zeker na 5/6 jaar trouwe dienst... (en anderen aan de Wanadoo/ Orange/ Online te hebben geholpen). Houd zelf nml. van eerlijk zaken doen zonder gezeur...
 
I R Baboon
Je schrijft dat je vroeger een externe router had die achter de Livebox had opgesteld.
Waarom gebruik je die nu niet samen met de Thomson?
Probleem opgelost.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Maartenbeat
Hoezo? Kan toch KPN weer nemen voor telefoon en dit opzeggen bij Online? Internetten gaat nml. prima... Ben benieuwd of dit trouwens met alle mediastreamers het geval is, want anders hebben veel mensen een probleem...
 
Maartenbeat
Sowieso lijkt me... Ze hebben me toch verkeerd voorgelicht! Toen ik zei dat alles perfect werkte en ik de nieuwe modem niet wilde omdat ik het zo wilde houden hadden ze toch moeten melden dat dit noodzakelijk was om te bellen? Door verkoper verteld dat er niets zou veranderen alleen rekening KPN vervalt. Klopt dus niet omdat het MAC adres wel wijzigt en Livebox onbruikbaar wordt. Dat is dus misleiden...
 
I R Baboon
Ik zal het nog maar eens onder de aandacht brengen....ShockShock



Quote

I R Baboon schreef:
Je schrijft dat je vroeger een externe router had die achter de Livebox had opgesteld.
Waarom gebruik je die nu niet samen met de Thomson?
Probleem opgelost.

Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Maartenbeat
Hoe kan ik een externe router hierop aansluiten, bedacht me dat inderdaad wel, maar zie geen netwerkaansluiting voor externe router (of kan dit via een van de 4 poorten?)

Thanks!
 
I R Baboon
DHCP server uit zetten op de router.
Eventueel het ip adres van die router veranderen zodat het in het subnet valt van de Thomson (192.168.1.200 bijvoorbeeld).
Anders kan je hem later niet meer bereiken in je netwerk.
Netwerkkabel in één van de LAN poorten stoppen.
Beide routers herstarten en klaar.

De clou is wel dat je het wireless signaal uitzet van de Thomson.
Dan gebruik je alleen die van de extra router en alles moet weer werken op je netwerk als vanouds.
Gewijzigd door I R Baboon op 06 december 2010, 21:22
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Probleem met bellen via oude Livebox', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Geen interactie tv Canal Digitaal! Bekend probleem online.nl Onopgeloste aangemelde problemen bij Online : 1 27 jul 2019
Oude router als access point Zyxel meer apparaten aansluiten : 3 30 okt 2018
probleem TV Algemeen : 3 13 jan 2018
Internationaal bellen eerste maand niet mogelijk Klacht over Online : 2 06 aug 2017
Probleem: Hoe voeg ik VoIP Gegevens/Instellingen toe? Zyxel configuratie en problemen : 30 06 dec 2016
Advertentie