obey-robots.txt
06 December 2016, 20:47
Navigatie
Ledenenquête
Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen?

Ja
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Ja 40% [89 stemmen]
40% [89 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Nee 60% [136 stemmen]
60% [136 stemmen]

Stemmen: 225
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 25 jun 2009

Enquête-archief
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Online Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

netwerk

dbase
Hallo

Ik zit met een paar kleine probleempjes.
Wanneer ik met IRC op de ene pc naar IRC op de andere wil conecten ook IRC, dan wil dit niet gaan lukken terwijl mijn poorten wel open staan.
Dit geldt ook voor mijn Bot=>iroffer.Dus wanneer ik wil chatten met mijn bot om de server te vullen.Hoe kan ik dit oplossen?
Er is dus een communicatie probleem tussen twee pc's.
De ene pc rechtstreeks op livebox ander op een switch achter de livebox.Dit omdat er ook nog een Xbox op angesloten staat
heeft iemand eeen idee hoe ik dit toch werkend krijg.
Die livebox is zo'n ingewikkelde router! Dat ik het nu echt niet meer weet.Elke keer weer nieuwe verassingen!!!!Sad

hopelijk weet een van jullie het wat ik fout doet is er misschien ook een soort van DMZ funktie in de router(livebox)
MvGr dbase

Wanabo
Die DMZ functie kun je vergelijken met bridge mode. zoek eens op die woorden "bridge" en "mode" of "bridgemode".
Wanabo - Wanadoo abonnee

Alice, CaiWay, Glasvezel, Kabel, KPN, Online, Stipte, T-Mobile, Tele2, Telfort, UPC, VodaFone, XS4ALL, ZeeLandNet, Ziggo. Laatste berichten overzicht alle Gebruikers Forums.

dbase
Alleen als ik bridgemode in de LB gebruikt dan ben ik mijn telefonie kwijt
wat niet de bedoeling is

MvGr dbase
Gewijzigd door dbase op 18 september 2006, 19:32

Richard
Wanneer ik met IRC op de ene pc naar IRC op de andere wil conecten ook IRC, dan wil dit niet gaan lukken terwijl mijn poorten wel open staan.

Zoals ik het hier lees is er sprake van een lokaal netwerk. Dan heb je dus niets aan DMZ of bridge mode want dat is bedoeld voor verkeer wat van buitenaf komt.
Je zult moeten connecten naar de lokale ip adressen. Wat je eerst eens kunt proberen is om alle firewalls op beide pcs uit te schakelen.

Draai je Norton firewall, de-installeer die dan helemaal eens want die blijft toch vaak nogal eens graag dingen blocken.
Dit is local traffic, dus in feite heeft de Livebox hier niets mee te maken.
Ik neem aan dat de pc's automatisch een ip krijgen van de Livebox.

Edit: Heb je het ooit zo werkend gehad?
Gewijzigd door Richard op 19 september 2006, 00:14
Greetings, Richard.

dbase
Hallo

Ik heb geen enkele firewall aanstaan ik heb ook geen firewall van norton of iets dergelijks.
Wat ik nu ga proberen is,wat deze doet met een hub of switch er tussen.
Het wil gewoon niet elke keer is het => DCC Chat Connect Attempt Failed: Connection refused
OF op de andere pc =>[16:31:10] DaToX : ««ñötîÇË»»[D]-BaSE «« Invincible@always.here.from.the.beginning »» is trying to chat with you on port 2622 .
en word dus ook niet geaccepteerd

Bedankt voor je reply

MvGr dbase

Richard
Een IRC server is niet echt van het gemakkelijkst in te stellen. Ik weet ook niet of je op Linux of op Windows draait.
Er zijn ook de nodige versies van IRC server software, wat ook nog verschil op kan leveren.

Het hoeft niet eens aan een firewall te liggen maar kan ook liggen aan de .ini of de .conf file of de network settings van de server.

Je idee is echter uitstekend, probeer het gewoon eens met een hub of switch. Maar mijn vermoeden is dat het ook dan niet zal lukken.
DCC chat is trouwens uitsluitend indien je al een verbinding hebt met de irc server, niet om verbinding te maken.
Probeer daarom eens met een Mirc versie verbinding te maken met een van de standaard poorten, dus 6667 bijvoorbeeld.

Greetings, Richard.

dbase
Wat jij nu zegt klopt helemaal,maar idd ik heb nu een switch erachter
en werkt nog steeds niet.
De server draai heel goed,dat is het probleem ook niet.Maar wanneeer ik hem vol wil gooien ,dit doe ik via mirc zelf dan vertikt die het.
Het is zeker weten dat deze poorten dicht staan, mja welke?
Ik ga nog wel ff rondneuzen in de LB misschien kom ik wat tegen!!!
Hopelijk is er toch iemand die mij en meerdere kan helpen

Thx

MvGr dbase

Richard
Je kunt ook de livebox er tussenuit halen en alleen de switch gebruiken, dan werkt het nog steeds niet.
Misschien kan ik je beter helpen als je me vertelt of je de IRC server op Linux of Windows hebt draaien en welke IRC server software je gebruikt, dan kan ik eventueel wel iets voor je opzoeken misschien.

Greetings, Richard.

Suug
Kijk hier eens, miscchien heb je er iets aan. Ik weet niet welke van de twee mirc nodig hebt.
mIRC Auth-IdentD of
mIRC DCC - IRC DCC

succesGrin
http://www.portforward.com/english/routers/port_forwarding/Sagem/Livebox-Fast-3202/Livebox-Fast-3202index.htm

dbase
Richard schreef:
Je kunt ook de livebox er tussenuit halen en alleen de switch gebruiken, dan werkt het nog steeds niet.
Misschien kan ik je beter helpen als je me vertelt of je de IRC server op Linux of Windows hebt draaien en welke IRC server software je gebruikt, dan kan ik eventueel wel iets voor je opzoeken misschien.

Mijn IRC en IRC server draai onder windows.
De server die ik heb is een stand alone van iroffer
http://iroffer.org/

thx

dbase

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'netwerk', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Configuratie Fritz!Box 7340 na migratie naar KPN netwerk Storing 22 05 december 2016, 11:19
Dagelijks onderbroken verbinding sinds nieuw netwerk Algemeen 14 10 november 2016, 17:06
Nieuw netwerk, nieuw begin ..... Algemeen 16 20 oktober 2016, 14:44
Online.nl krijgt toegang tot snellere KPN netwerk. Algemeen 37 04 oktober 2015, 23:17
Geen draadloos netwerk Huawei configuratie en problemen 4 30 december 2014, 18:01
Goedenavond bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| ekhhorlings00:42:14
| Lutz00:49:24
| mRcan02:13:42
| dutch flash02:30:07
| Memooh03:03:02
| Wanabo04:38:42
| Ano06:05:02
| dutch106:55:41
| Tiger07:36:00
| earlgrey7207:46:29
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

15 november 2016, 21:47
Online.nl=amateurs

05 november 2016, 16:44
Hallo allemaal, Vanaf 18 oktober heb ik geen verbinding meer. Bijna elke dag bellen met klantendienst, 5 a 6 keer emailen naar de klantenservice niets opgelost. Nog steeds geen verbinding dus geen

01 november 2016, 19:42
in helmond dezelfde storing

27 oktober 2016, 23:15
@ MGuitink Om weer in het modem te komen, eerst restten via het verzonken knopje aan de zijkant van het modem.

27 oktober 2016, 13:39
Hoe kan ik het wachtwoord voor mijn huawei hg655d opnieuw instellen?