obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Meld hier onopgeloste, maar wel aangemelde problemen. Wees wel zo sportief om ook te melden als het probleem opgelost is!
 Onderwerp afdrukken
[LOOPT] ADSL Extra + tg712 geen tot halve verbinding..
D2ThaL
Begindatum labiele verbinding: 28-11-2010
(Begindatum onacceptabele snelheid verbinding: start abo (09-07-2010))

Omschrijving: Op zondag 28-11 is mijn voetbalwedstrijd afgelast en besluit ik op de playstation 3 wat games te spelen met mijn voetbal vrienden. Tot mijn verbazing heb ik geen verbinding. Op het modem brand alleen het power lampje en het lampje voor wireless. Ik wacht dit nog even af en herstart de modem. Na een uur nog niets. Ik herstart het modem nogmaals via de laptop,wacht 10 minuten-> niks. Herstart de modem via aan uit knop, wacht 10 min -> niks. Trek de lichtnet stekker er 5 minuten uit en doe hem er weer in, wacht 10 minuten -> niks. Doet dat nogmaals in combinatie met de ADSL stekker, 10 minuten -> niks. Ik pak de befaamde paperclip voor de paperclip reset, niks! Ik bel mijn moeder die ook klant is van online of zij problemen heeft, maar zij heeft gewoon internet. Ik bel mijn buurman van 3 huizen verder of hij problemen heeft (ook online), ook nergens last van. Dus ik besluit de klantenservice te bellen wat er aan de hand is en of er gelijk weer naar de snelheid kan worden gekeken.

HD: gegevens worden opgevraagd, standaard vragen worden gesteld (wat voor ISRA-punt? ISRA punt 3. Afstand ISRA tot modem? 50 cm. splitter tussen ISRA en modem? Modem direct op ISRA. Is de modem al gereset? Ja op alle mogelijke manieren. Heeft u wel eens eerder problemen gehad? Ja met de snelheid en daar ben ik nooit over teruggebeld, maar nu wil ik eerst gewoon mijn internet terug.) Er weer een "call" aangemaakt en deze zou worden doorgezet naar de technische dienst.
Termijn: maximaal 11 dagen. Ik vroeg nog, is dit 11 dagen dat het is opgelost of dat ik antwoord krijg. Dat het is opgelost uiteraard meneer. Prima. Ik ging er maar vanuit dat zondag geen werkdag is en moest maar accepteren dat ik die dag niet met mijn vrienden online kon.
Opgelost: NEE

Een half uur na dit gesprek check ik nog eens de modem en tot mijn verbazing branden de lampjes weer. Vervolgens heb ik de hele middag verder online kunnen gamen. Tot 's avonds rond 22:00 de verbinding weer niet beschikbaar is. Maar ik denk ik kan nu niet meer bellen dus dat zal ik morgen maar doen om in te lichten over de rariteiten.

29-11-2010: Ik check voor ik ga werken nog even snel mijn modem. Offline. Zodra ik klaar ben met werken kijk ik gelijk weer, offline.Dus bel ik HD weer.
HD: standaard riedeltje wordt door mij onderbroken dat er al een Call openstaat. Nu krijg ik van de medewerker te horen waarom ik dan bel? Dus ik meld omdat ik gister een melding had gemaakt en tussendoor wel weer internet heb gehad en jullie dat graag wilde melden. Antwoord: dat zien wij zelf ook wel dus u hoeft niet te bellen daarvoor. Alles komt goed meneer. U wordt morgen gebeld voor een afspraak met een monteur van KPN. Naja prima. Ik probeer zelf mijn handen ook uit te steken maar wordt lichtelijk afgepoeierd..

De volgende dag wordt ik gebeld voor een afspraak en die zal zijn op vrijdag 3 december. Ik moet dan gewoon werken maar neem een halve dag vrij hiervoor, prima. Tot die vrijdag is het een hele vreemde bedoeling. Soms doet ADSL het uren achter elkaar en andere momenten slaat hij af na 2-5 minuten nadat ik het modem reset. Enzovoort. De snelheid is ook zo labiel als wat. Variƫrend van 4 - 6,5 mb. Omdat ik ook online thuis werk blijf ik maar heen en weer lopen en resetten en hopen dat het die vrijdag wordt opgelost.

Vrijdag 3-12-2010
De KPN monteur komt bij mij thuis kijken wat het probleem is. Hij ziet dat het ISRA punt een rotzooi is en knapt dit op. Een voorgaande collega van hem heeft aan het begin van mijn abo al eens gekeken met betrekking tot de snelheid en het 1 en ander aangepast. Volgens zijn huidige collega op knullige wijze. De KPN monteur bevestigt het ISRA punt opnieuw. Mijn geluk kan niet op als de verbinding weer stabiel blijft voor een half uur. Nu het volgende probleem, de snelheid. Ondertussen heb ik contact gehad met mijn buurman 3 huizen verder welke aangeeft een oude modem(orange livebox) te hebben maar wel een verbinding van 10,5-12 mb! Dit controleert de monteur ook direct en afgaande van de toestand van het ISRA punt en de bekabeling in de wijk vind hij het nodig de "ondergrondse" van KPN in te schakelen. Dit blijkt buiten Online om geregeld te worden. Goede service van KPN al zeg ik zelf! Ondertussen rijd hij zelf nog even naar de centrale om te zien of hij daar iets vreemds kan vinden want de verbinding behoort gewoon 12mb in te trainen op mijn adres, maar doet dit voor 6mb. Op het moment dat hij naar buiten loopt ziet hij dat de verbinding er alweer uitvliegt. Vanaf de centrale belt hij mij op over de afspraak met de ondergrondse. Hiervoor zal ik weer een halve dag vrij moeten vragen, maar ik wil gewoon dat het opgelost wordt. Daarnaast werk ik veel en ben ik doordeweeks normaal gesproken weinig tot niet beschikbaar thuis. Ik maak een afspraak voor de maandag er na met hun. Hij adviseert mij wel Online te bellen over de gang van zaken want hij had alleen doorgekregen dat er een labiele verbinding zou zijn en dus niet mijn klacht over de snelheid. Op het moment dat hij weer bij mijn huis aankomt start de verbinding weer op en kan hij verder niets meer voor mij betekenen.
Die avond bel ik Online op over de huidige gang van zaken. Ik vertel over de call en dat ik daar graag informatie over wil toevoegen. Ik vertel over de monteur en dat hij de ondergrondse heeft moeten inschakelen. Ook vertel ik over de snelheid die mijn buren halen. De medewerker checkt dit en bevestigt dit. Hij verteld mij af te wachten en voegt mijn informatie toe aan de call. Later die avond wordt ik door een andere collega van hem teruggebeld dat ze niet kunnen connecten met mijn modem en of ik hem heb uitgezet. Op dat moment ben ik weer aan het werk en leg ik uit dat ik al een collega heb gesproken maar op het moment geen toegang heb tot mijn modem, maar ik zeker weet dat hij aan staat. Nu kan ik vervolgens weer het hele verhaal uitleggen want zijn collega heeft de informatie van mijn telefoontje ervoor niet opgenomen in de call! Ook niet een nieuwe call aangemaakt. Nogmaals krijg ik te horen dat mijn snelheid niet naar behoren is, zeker niet gezien de snelheid van de buren. Maar ik moet maar even terugbellen nadat de monteurs zijn geweest.

Maandag 6-12-2010 komen de 2 ondergrondse monteuren. Ook zij zien de problemen maar na veel en lange controles concluderen zij dat er niet meer uit te halen valt kwa snelheid vanwege de toestand van de bekabeling en de centrale. Als ik hen vertel over het internet van de buren wordt ik voor gek uitgemaakt, want dat is niet mogelijk. Hun advies is om mijn abonnement te verlagen van tot 20mb naar 4mb. Doordat de snelheid te hoog zou intrainen wordt mijn modem labiel. Ondertussen blijft het probleem aan. Dan doet internet het een halve dag goed en vervolgens mag ik weer om de 5 minuten herstarten. Die avond bel ik alsnog de HD van Online op met uitleg wat er is gedaan door de monteurs en hun conclusie, maar ik blijf wijzen op het internet van de buren. Er wordt mij groot gelijk gegeven en er zal binnen 11 werkdagen contact met mij worden opgenomen. Pardon? We zijn al 1,5 week verder en van slecht naar slechter gegaan. Maar er moet weer een nieuwe call aangemaakt worden omdat het probleem van de snelheid geen enkele keer is opgenomen in de calls! Wat een rotzooi...

Ik zal de volgende dag worden teruggebeld door de technische dienst. Dit gebeurd niet. De problemen houden aan. De dag erna bel ik zelf maar weer terug en er wordt mij gezegd dat het geen zin heeft om te blijven terugbellen voor een bestaande call, want het wordt opgelost meneer. Ik geef aan dat ik daar weinig vertrouwen in heb omdat mijn calls niet correct worden genoteerd. Stapsgewijs neem ik de klachten door met de medewerker en deze past het dossier aan. Verder moet ik afwachten. Vervolgens bel ik 2 dagen later nogmaals voor de zekerheid om te kijken of mijn call nu wel correct is ingevoerd. Ik krijg wel eerst fijn te horen dat ik moet stoppen met bellen, alweer, want het wordt opgelost meneer. Maar op dat moment zijn we wel al meer dan 11 dagen bezig Online!
Maandag 13-12-2010 wordt ik gebeld door de technische dienst. Ik zou vrijdag gebeld zijn maar heb zelf niet opgenomen. Dat telefoontje is nooit geweest. Maar om kinderachtig gezeur te voorkomen zeg ik gelijk dat ik daar niet over wil discussiƫren maar gewoon wil horen wat er gaat gebeuren.Of ik mijn modem wil aanzetten, want ze kunnen niets inlezen. Maar deze staat weer gewoon aan alleen heeft hij geen verbinding! Nadat ik dat 10 x uitleg begrijpt ze dat ik er lichtelijk verstand van heb en accepteert dat. Er zal iemand worden langs gestuurd vanuit online om alles te checken, dus niet van KPN, want KPN mag niet in hun domein of iets dergelijks. Prima. Betekent weer een halve dag vrij aanvragen en andere dagen overwerken, maar het moet gewoon eens klaar zijn.
Die avond weet ik mijn moeder zo ver te krijgen om mij haar modem tijdelijk te lenen om te testen. En wat blijkt, de verbinding is stabiel en tot ontkoppelen geen seconde offline. Maar de snelheid blijft bagger. Vervolgens sluit ik mijn modem aan, en het is weer labiel.
Woensdagochtend 15-12-2010 wordt ik gebeld door het bedrijf van de monteur (Baas?) dat dat de afspraak wordt gecanceld want alles werkt weer naar behoren volgens de technische dienst. Ik ben op dat moment thuis en check mijn modem en geef aan dat ik geen verbinding heb. De telefoniste zal dit direct opnemen met Online. Online belt 5 minuten later of het modem wel aanstaat, want een half uur daarvoor had ik nog verbinding. Ik zeg ja, maar hij is zo labiel als wat blijkbaar. Ik geef aan dat ik ondertussen zelfs getest heb met een andere modem en die wel 24 uur bleef draaien. Maar dat mijn eigen modem naar mijn weten in de 12 uur daarna al 10 x opnieuw is opgestart. Ja dat kon zij ook zien, maar ze dacht dat ik hem opstartte om te testen of hij het bleef doen. En wilde even 3x benadrukken dat als de monteur voor niks komt het mij geld gaat kosten. Nogmaals, PARDON? Mijn geloofwaardigheid wordt op de proef gesteld om wat? Ik wil gewoon dat mijn internet werkt, daar betaal ik Online voor. Maar de afspraak werd toch niet gecanceld want "ineens" zag ze ook wat rariteiten in de verbinding.. Hmm ok, vaag dit.
Morgen komt de monteur of wat dan ook langs. Dan zal ik hier verder toelichten als mijn internet het net als nu toe laat. Ik heb net 4 uur gedaan over 1 uur werk door het connecten en disconnecten en daarna moest ik even mijn verhaal kwijt. Excuses voor het langdradige.
Zodra dit is opgelost heb ik nog complaints over de PS3 & Tg712. "Hopelijk" kan ik dit morgen typen.

Danny
Gewijzigd door D2ThaL op 16 december 2010, 13:18
 
D2ThaL
Bedankt voor de wijzing op de dubbele typefout in de datum.

Maar de klant is zelf verantwoordelijk voor het ISRA punt? Volgens mij is het ISRA punt eigendom van de KPN, dat is ook wat ik beide keren van de monteurs zelf te horen kreeg. En aangezien zij in opdracht van Online zijn aangestuurd om de situatie op te lossen bij mij thuis, kan het toch nooit mijn verantwoording zijn als zij iets fout doen? Ik ben immers niet degene die KPN heeft ingeschakelt, dat is Online geweest.

En ja het is idd idioot dat er 2 verschillende dossiers zijn aangemaakt. Maar ik heb bij het eerste gesprek al vermeld dat er 2 klachten waren en toen ik er bij het 2e gesprek achterkwam dat er slechts 1 van de 2 klachten was opgenomen heb ik ook direct aangegeven dat het eerste dossier dan volledig afgesloten moest worden of de 2e klacht alsnog toevoegen. Dit is dus helaas ook niet gebeurd.

Bedankt, Ik hoop ook dat het spoedig is verholpen. Tussen 3 en 5 is er het 3e monteursbezoek in 3 weken.
 
D2ThaL
Zojuist voor de derde keer een monteur over de vloer gehad. Ditmaal van Online zelf. Vlak voor zijn aanwezigheid ontving ik keurig een telefoontje van een Online medewerker of de monteur al was geweest. Ik legde uit dat die elk moment kon komen. Vervolgens is er een terugbelafspraak gemaakt voor morgenochtend. De monteur was maar liefst 5 minuten aan het checken en 15 minuten aan het bellen om vervolgens te melden dat het wel aan de bekabeling zal liggen. De modem zou in orde zijn. Maar hij ging richting centrale om daar nog wat te testen en als daaruit bleek dat er ergens een knik in de kabel zat zou hij vanuit Online Kpn aansturen om deze kabel te repareren/vervangen. Kpn moet dit dan binnen 48 uur (werkdagen) oplossen dus als ik dinsdag nog geen verbetering had moest ik maar opnieuw bellen naar Online.

Het komt bij mij allemaal zo onduidelijk over. Maar het lijkt wel op een of ander welles niettus spelletje uit te draaien wie zijn verantwoording het is. Maar dat kan mij niets schelen. Ik wil gewoon dat het wordt nu opgelost. Nu kan ik straks zeker voor de 4e maal een vrije dag(deel) opnemen om vervolgens weer te moeten horen komt goed meneer en dat ik 3 dagen later weer kan bellen. Met kerst voor de boeg heb ik de komende 2 weken geen mogelijkheid meer dus dan moet ik alweer 5 weken zonder goed draaiend internet zitten? Dat kan en mag toch niet zomaar? Er is ook niet 1 keer iemand geweest van welke partij dan ook die heeft gesproken over eventuele compensatie of wat dan ook. Er wordt alleen maar gezegd komt goed meneer terwijl dit niet goed lijkt te komen..

Bij de HD komt bijna iedereen erg vriendelijk over, maar resultaat is er nog niet. Dan heb ik liever iemand die mij onbeschoft af doet maar het probleem wel wordt opgelost.
Iemand anders ervaring hiermee?
 
D2ThaL
In dit geval lijkt KPN ook de lakonieke partij te zijn in mijn ogen, daar geef ik je gelijk in. Geen koffie meer voor de heren. Dat helpt blijkbaar niet.

Maar ik doelde op de HD mederwerkers in de zin dat zij waarschijnlijk door Online worden ingehuurd via Callcenter en je vervolgens niets kunnen vertellen behalve wat er op het scherm verschijnt bij hen. En als er dan al iemand van de technische dienst aan de lijn komt, is het heel kortaf en vaak verwijzend naar : zoek dat gedeelte zelf maar uit bij die en die.

Maar ik wacht nog steeds mijn terugbelafspraak even af hoe of wat we nu verder gaan.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; '[LOOPT] ADSL Extra + tg712 geen tot halve verbinding..', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
ZyXEL VMG8324-B10A Lan na 5min geen ip adres meer Zyxel configuratie en problemen : 2 08 jun 2020
ZyXEL VMG8324-B10A VDSL verbonden maar geen IP adres Helpdesk : 2 14 apr 2020
Overgestapt maar krijg geen IP (Opgelost) Opleveringsproblemen : 5 22 jan 2020
Overgestapt maar geen internet Algemeen : 2 05 jan 2020
Wifi verbinding voor mijn pc. WiFi : 2 03 jan 2020
Advertentie