obey-robots.txt
06 December 2016, 20:45
Navigatie
Ledenenquête
Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen?

Ja
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Ja 40% [89 stemmen]
40% [89 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Nee 60% [136 stemmen]
60% [136 stemmen]

Stemmen: 225
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 25 jun 2009

Enquête-archief
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Online Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Klacht over Online? Post hier je Online klacht over b.v. een storing met internet, telefonie of je modem. Grof taalgebruik is echter niet toegestaan!
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Slechte kennis helpdesk, passieve houding Online

Vern
Mijn moeder heeft bellen en internet via Online, alles functioneert goed. Sinds begin van deze maand is ze verhuisd naar een verzorgingshuis en de bedoeling is om de aansluiting mee te verhuizen. Het is een verzorgingshuis op één adres, met een stuk of 150 kamers die ieder op zich een eigen aansluiting hebben.

Ik heb 10 december gebeld met de helpdesk om de verhuizing door te geven. Meteen doorverbonden met verkoop, en kreeg het aanbod of het abonnement met een jaar verlengd kon worden, scheelde verhuiskosten van ik meen 50 euro. Heb het voorbehoud gemaakt dat aansluiten op kamerniveau geregeld kon worden. Daarna alsnog doorverbonden met verhuizing. Situatie uitgelegd en nadrukkelijk gevraagd of het kamernummer belangrijk is. 'Die vraag komt in mijn scherm niet voor, dus u hoeft dat niet door te geven'.

Vorige week vrijdag 24 december gebeld met de vraag of verhuizing op 29 december nog zonder problemen plaats gaat vinden en weer de situatie uitgelegd. Na raadplegen van een collega komt de helpdeskmedewerker tot de conclusie dat het niet goed gaat. Op deze manier wordt het nummer van mijn moeder geporteerd naar het algemene nummer van het verzorgingshuis. . . Dat betekent volgens mij dat het verzorgingshuis niet meer op het eigen nummer bereikbaar is, een ongewenste situatie. Verzocht of verhuizing op die datum ongedaan gemaakt kon worden. Ze zou de vraag aan de technische dienst voorleggen en ik zou met vier werkdagen reactie krijgen, te laat dus.

Nog een keer een mail gestuurd, antwoord: afwachten. Vandaag gebeld, nog geen reactie van de technische dienst gekregen, dus 'we kunnen niet anders dan afwachten'. Nog gevraagd of er een ander nummer is omdat de helpdesk mij niet kan helpen. Niet dus. Ben benieuwd wat er morgen gaat gebeuren.

Mijn ervaring met Online:
- de helpdesk heeft geen kennis van zaken, in ieder geval niet in specifieke situaties
- het boeit Online blijkbaar niet dat een verzorgingshuis vanaf 29 december misschien niet meer op het eigen nummer bereikbaar is, volgens de regels geven ze pas met vier werkdagen (te laat dus) inhoudelijk reactie, enig inlevingsvermogen ontbreekt

oppie
Het hangt af van de situatie die daar aanwezig is. Wanneer elke wooneenheid zijn eigen leveradres / ISRA punt heeft dan moet daarop geleverd worden. Dit adres / leverpunt heb je per brief of mail bevestigd gekregen zodra de verhuizing in gang is gezet. Dit kun je zelf controleren.

Ik ga ervan uit dat de receptie / kantoor van die lokatie een eigen adres heeft met eigen leveradres. De aparte units zitten dan waarschijnlijk op toevoegingen of eigen huisnummers. Wanneer er dan ook verhuisd wordt naar zon toevoeging of eigen huisnummer kan er weinig gebeuren. Mocht dit toch op het verkeerde of het hoofdadres gebeuren dan blijft doorgaans de analoge KPN lijn op dat adres intact(mits aanwezig).

Nummerportering, het overzetten van het nummer van provider A naar B, gebeurt eigenlijk alleen wanneer iemand zijn oude KPN telefoonnummer laat overnemen door in dit geval Online. Hierdoor wordt de KPN lijn dan ook opgezet. Uit je verhaal maak ik op dat je moeder op het oude adres niet beschikt over een analoge KPN lijn. Anders had je de verhuizing namelijk via KPN moeten doorgeven om eerst die lijn te verhuizen waarna zei het doorgeven aan Online. Niet aannemelijk dus maar dat weet je zelf wellicht beter. Andere situatie is wanneer iemand overstapt van aanbieder A naar B bij een nieuwe abonnement. Stel je komt van UPC en gaat naar Online en dan kun je het nummer meenemen.

Beide gevallen lijken mij niet van toepassing. Je moeder zit al bij Online en gaat alleen verhuizen, ze krijgt dan een nieuw nummer (mits ze niet in dezelfde regio blijft) maar daar komt geen nummerportering aan te pas.

Het is in geen geval mogelijk dat Online kan initieren dat het nummer van je moeder gepushed wordt naar een andere aanbieder. Dit dient zoals gezegd altijd door de ontvangende partij in gang gezet worden. Wat wel zou kunnen, mits er verhuisd wordt naar een verkeerd huisnummer of extentie dat daar het aanwezige ADSL signaal wordt overgenomen omdat er geen vrij aderpaar is waarop geleverd kan worden. Dit betreft dan alleen het ADSL signaal, dit is gescheiden van het analoge KPN signaal, mocht het tehuis daarover beschikken.

Kortom:
-Nummerportering lijkt mij niet van toepassing
-Het leveradres is het belangrijkste

Al met al nog wat open vragen, waarschijnlijk is er ook verwarring ontstaan door onduidelijke informatie vanaf de helpdesk. Laat ons maar weten hoe het afloopt. Succes iig.
Gewijzigd door oppie op 28 december 2010, 21:48

Vern
@Oppie: bedankt voor je uitvoerig antwoord. Zo'n antwoord had ik nou van de helpdesk willen krijgen. Nix voor jou, werken bij de helpdesk ? Wink

Ik had ook al enigzins beredeneerd dat de kans dat morgen dingen fout lopen niet 100% is. De nadruk van mijn post ligt daarom meer bij de (in mijn geval) slechte kwaliteit van de helpdesk en het op de automatisch piloot antwoorden geven. Dus ook gepost onder de noemer 'klacht'. Neemt niet weg dat mijn moeder nog langer zonder haar vertrouwde telefoon zit (op haar leeftijd is een gsm niet echt gemakkelijk) en de verhuizing liever vandaag dan morgen moet gebeuren.

Ik zal laten weten hoe dit afgelopen is.

NB zelf thuis ook Online en op zich tevreden, toch vanwege praktische redenen overstap naar UPC, wordt een ander spannend verhaal Shock

oppie
Als ik je een advies mag geven. Providers bieden tegenwoordig een overstapservice. Gaat vaak goed maar als je zekerheid wilt dan zorg je voor overlap van een week of 2, zelf je oude provider opzeggen dus. Betaal je misschien even dubbel maar heb je wel wat achter de hand, just incase.

Vern
Ik had de overstapservice via UPC in gedachten. Maar ook daar heb ik al kennisgemaakt met verkeerde voorlichting van de helpdesk en onwrikbare aanvraagprocedures. Heb besloten het zelf te regelen met een overlap van vier weken, geeft me op dit moment nog een veilig gevoel. Smile

Maar goed, dit is het Online forum en dat andere is UPC/Chello.

azsxdc
ik ga er niet van uit dat ieder kamer een isra punt heeft , waarschijnlijk is het doorgelust naar een kamer vanuit de isra punt. wanneer de verhuizing is voltooid kan door middel van een dossier naar technische dienst gevraagd worden op welk israpunt/ aderpaar is opgeleverd..

het is inderdaad soms heel lastig om de juiste persoon bij de helpdesk te pakken te kunnen krijgen..

I R Baboon
Het verzorgingstehuis moet precies kunnen aangeven wat mogelijk is of hoe het in zijn werk gaat.
Zijn daar geen ervaringen beschikbaar met het verhuizen van aansluitingen?

Meestal zijn er geen zelfstandige lijnen beschikbaar voor de bewoners.
Een telefooncentrale regelt dan alle aansluitingen. De bewoners krijgen dan een doorkiesnummer.
Als dit het geval is, is een verhuizing van een internet aansluiting onmogelijk.
Gewijzigd door I R Baboon op 30 december 2010, 15:53
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl

Vern
Follow up. Gelukkig en als ik toch wel had gedacht is er niets vreemds gebeurd, maar lastig genoeg is mijn moeder nog niet bereikbaar.

De lijn wordt opgevangen in een centrale in het verzorgingshuis en van daar uit doorgezet op kamerniveau. Dit is iets wat de provider moet verzorgen, de technische dienst van het huis mag daar nix mee. Een en ander had ik in de eerste contacten met de helpdesk al aangegeven, maar daar is niets mee gebeurd. Nu is er een dossier aangemaakt, waarbij ik binnen vier dagen reactie zou krijgen. Vandaag gebeld en 'we moeten afwachten'.

I R Baboon
Dan gaat de verhuizing niet door.
Door een telefooncentrale gaat geen DSL signaal.
Je Online aansluiting wordt dan door Online opgezegd.

Als je verhuist naar een gebied/woning waar Online niet kan leveren wordt het contract ontbonden.
Als je niet vast zit aan een lopend contract, is dat geen probleem.
Als je wel vast zit aan een contract, moet je die nog afkopen van Online.
Gewijzigd door I R Baboon op 30 december 2010, 15:58
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl

Vern
Tuurlijk kunnen ze op kamerniveau leveren, dat heeft die aardige mevrouw van de helpdesk gezegd en heeft vervolgens het contract met een jaar verlengd Smile. Mocht het niet kunnen dan is er van afkopen geen sprake. Laat ze maar eerst eens iets aan de kwaliteit en kennis van de helpdesk doen.

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Slechte kennis helpdesk, passieve houding Online', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Welk modem kan ik gebruiken met Online ADSL extra/familie? Eigen modem configuratie en problemen 154 30 november 2016, 20:16
Beperkte houdbaarheid opnames Online.nl Algemeen 2 30 november 2016, 18:51
ASUS router in bridge met Online Zyxel modem Zyxel meer apparaten aansluiten 14 14 november 2016, 19:16
Overstappen naar Online Online Alles-in-1 met Glasvezel 16 07 november 2016, 19:42
Met de billen bloot, Online! Storing 2 05 november 2016, 16:29
Goedenavond bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| ekhhorlings00:39:24
| Lutz00:46:34
| mRcan02:10:52
| dutch flash02:27:17
| Memooh03:00:12
| Wanabo04:35:52
| Ano06:02:12
| dutch106:52:51
| Tiger07:33:10
| earlgrey7207:43:39
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

15 november 2016, 21:47
Online.nl=amateurs

05 november 2016, 16:44
Hallo allemaal, Vanaf 18 oktober heb ik geen verbinding meer. Bijna elke dag bellen met klantendienst, 5 a 6 keer emailen naar de klantenservice niets opgelost. Nog steeds geen verbinding dus geen

01 november 2016, 19:42
in helmond dezelfde storing

27 oktober 2016, 23:15
@ MGuitink Om weer in het modem te komen, eerst restten via het verzonken knopje aan de zijkant van het modem.

27 oktober 2016, 13:39
Hoe kan ik het wachtwoord voor mijn huawei hg655d opnieuw instellen?