obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Online Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » Livebox (= Sagem f@st 3203, wordt uitgefaseerd) » Livebox meer apparaten aansluiten
Waarvoor en hoe gebruik je een switch, router of een access point achter dit modem? Hoe krijg ik mijn NAS, netwerkprinter, enz. in mijn netwerk? Hoe deel ik mijn web-, smtp-, ftp-, enz. server met anderen op het internet? Hoe kan ik online spellen spelen op mijn xbox, ps3, wii, psp, enz.? Hoe sluit ik mijn iphone, ip-tv, ip-telefoon, ata, enz. aan op deze router en moet ik dan nog speciale dingen instellen?
 Onderwerp afdrukken
Gebrekkige trage adsl verbinding
Wonko
Hallo Helen,
ik zou het niet mer HiRen doen - het is niet nodig. Normaliter, als er een recovery partitie op de harde schij zit, en je opnieuw XP installeerd, zou een van de opties zijn, dat een aanwezige partitie word verwijdert.
Eerst kijken of werkelijk een niuew installatie een oplossing zou zijn.
...en: Ubuntu en scanner; zou toch werken; heb je al onze friend google gevraagd?
Groeten,
W.
 
Helen
Hallo Wonko,

Dat is een heel verhaal dat ik eerst even op me moet laten inwerken hoor. Hartelijk dank voor de moeite en de hulp.

Eerst even dit: ik woon hier 52 jaar maar heb me altijd mens tussen mensen gevoeld, niks meer of minder, dus allochtone spelfouten ken ik niet, wel menselijke fouten. Grin

Mijn man kwam trouwens op het idee dat misschien de router anders ingesteld moet worden, omdat die nu misschien zelf - behalve een kabelverbinding - ook een netwerkverbinding zoekt.

Eerst ga ik vanavond of morgen het eerste deel van je tips doen (tot waar je schrijft dat je moet nadenken) en als ik weer dezelfde fouten krijg dan ga ik je volgende tips uitproberen

Je hoort dus beslist weer van me.
Dank tot zo ver.

Groeten,
Helen
 
TCP_IP
Ik zou zelf denken aan de netwerkkaart driver, hier al eens mee gespeeld?
Een oudere of nieuwere versie geprobeerd?

Router anders instellen - Je zou met de kanalen kunnen spelen, er zijn in NL standaard op alle routers 13 kanalen beschikbaar. Je zou ze eens kunnen afgaan. Dit is vrij simpel op de router in te stellen.

Quote

Zet ik de pc aan - notabene zonder dat ie op het internet is aangesloten - gaat de
internetverbinding van de andere 3 pc's er direct uit.
Alleen als ik de netwerkverbindingen allemaal uitzet doet de verbinding het weer.


Is die dan met de kabel op de router aangesloten?


Ik kan uit het verhaal niet helemaal halen wanneer je met de kabel of wanneer je je draadloze verbinding test.
Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
Wonko
Hallo Helen,
...bedankt! ...misschien zou ik toch een inburgerings cursus haalen...

@TCP_IP: ook bedankt - da had ik iets over de hoofd gezien.

Helen, als ik TCP_IP's punt opneem: je bedoeld, dat als je de laptop aanzet - zonder netwerk kabel aangesloten, gaan de andere PCs uit de lucht?
Dann zet hem ann en kijk hoe je he draadloze netwerk van de laptop kan uitzetten - er is misschien een knoppje ergens; of anders: via control panel, netwerk, met rechts op "draadlooze adapter" en "uitschakelen" met links kiezen.
En ja, het zou een goede idee zijn, de livebox en een tussengeschakelte router opniew optezetten.
In dit gevall zou het handig zijn, op de router het draadlose netwerk niet in gebruik te nemen en zo teerst alles met kabel verbinding aan het draien te krijgen.

Als ik niet fout ben, had ik op de livebox het DHCP en de firewall uitgezet, omdat 2 keer DHCP in een netwerk maakt probleme en mijn router een betere firewall had dann de Livebox.

De livebox ip was 192.168.1.1 - als jullie router dezelfde standaard adresse heeft, moet deze teerst naar bijvoorbeld 192.168.1.253 (ja .254 kan ook, maar .254 is ook heel gebruikelijk) gezett worden.
Dan een normale (geen cross-over) kabel van de livebox naar de router (internet in).
Nu zouden router en livebox elkaar zien (internet lampje van de router brand).
Op de router heb je iets zoals WAN IP - dit is de 192.169.1.253, subnet mask 255.255.255.0 en DNS 192.168.1.1 (= de livebox).
Verderop zou je op de router DHCP instellen kunnen; in principe maak je hier je eigen newtwerk aan; bijvoorbeld: router ip addresse 192.168.2.1, subnet 255.255.255.0 en DNS 192.168.2.1.
Er zou iets zijn wat zegt: DHCP address range of address limits: bijvoorbeld range 100-120 of 50.
Dit bedoeld, dat de router van adresse 192.168.2.100 tot .120 nummers aan aangeslotene PC aanweist of dat de router maximal 50 addressen weggeeft.

als je ziet zijn er dan 2 netwerken: 192.168.1.x - Livebox naar router en 192.168.2.x router naar PCs.

Als je van een aangeslosten PC in your internet browser http://192.168.1.1 intikkt - zou je de livebox benaderen (door de router) en met http://192.168.2.1 jouw router.

Als nu alle PCs internet verbinding hebben - kunnen wij naar de draadloze adaptertjes hen hun gedraag kijken.
Groeten,
W.
 
Helen
@ Wonko en TCP_IP

'k Moet eerlijk bekennen dat ik ietsje van software weet maar hardware en dat zijn kabels, router e.d. dat is meer mijn man z'n ding.
Dus ik ga deze link naar hem zenden en vragen of ie vanavond even wil helpen.

De router is met kabels aangesloten, we werken alleen maar bekabeld, alles wat draadloos is, staat uit op onze desktops en laptops. Hoe mijn asus laptop zonder aangesloten te zijn zo maar verbinding maakt terwijl ik ook alle netwerkverbindingen heb uitgeschakeld is mij een volkomen raadsel. Begin dus hoe langer hoe meer te geloven dat zoals Wonko suggereert het aan windows xp ligt.

Neem me niet kwalijk maar wat is een livebox? Volgens mij hebben we die niet alleen maar een router.
En begrijp ik het goed dat de router inderdaad een kabel en netwerkverbinding kan zoeken? En kun je die netwerkverbinding dan uitschakelen als dat zo is?

@Wonko, ik heb alles echt uitgedaan via start, netwerkverbindingen alles uitgeschakeld.

Wat ik net zit te bedenken, is dat mijn man sinds dec. een nieuwe acer Vista desktop heeft en ik ga eens kijken wat daar voor verbindingen zijn ingeschakeld. Misschien zit daar iets fout?
 
Wonko
Hallo Helen,
beginnen wij met de internetkabel, die in jullie huis binnenkomt:
da moet een doos zitten - meestals in de meterkast- die het internet signaal verdeelt.
Is er een doos en welke is het?

en va nde andere kant bekeken: jullie hebben 4 PCs en alle zijn met een netwerk kable aangesloten; lopen alle deze 4 netwerk kabels in een doos (router), en welke is dit?

In iedere geval zou ik op iedere PC het draadloze netwerk adapter uitschakelen - dan kunnen wij zien of er ergens nog een problem zit.
En als erder geschreven: alle gereedschap, die het inernet signal oppickt en verdeelt moet op de juiste manier zijn opgezett, dat wij deze apparatur niet meer als problematiek hoeven te beschouwen.
Groeten,
W.
 
Helen
Beste Wonko,

We hebben een Thomson Router en alle 4 pc's zijn inderdaad met een netwerkkabel aangesloten.
De KPN verbinding komt ons huis binnen en is diret doorgetrokken naar - en aangesloten aan de router.
Alle 4 pc's zijn inderdaad ook via netwerkkabels eveneens rechtstreeks aangesloten op de router.

Op de andere laptop, dat is een compaq, is het draadloze netwerk al uitgeschakeld, en op mijn desktop die mijn man zelf gebouwd heeft ook, hoewel ik op deze nooit een probleem heb gehad.

Ik moet alleen nog vanavond checken of die van mijn man's desktop ook uitgeschakeld is.
 
Helen
Op de pc van mijn man stond inderdaad netwerkverbindingen aan. Die heb ik uitgeschakeld. Alle hardware(externe schijf, exteren hub) had ik ook ontkoppeld.
En toem deed alles het.
Vervolgens koppelde ik de Hub met de externe schijf er weer aan en gelijk deed niks het meer.
Toen heb ik de externe harde schijf rechtstreeks op de laptop aangesloten en vervolgens doet alles het weer.
Ergo, de externe harde schijf, aangesloten op de externe hub veroorzaakte het conflict denk ik.
Om dat zeker te weten, zou ik de netwerkverbinding op de pc van mijn man weer moeten inschakelen en valt alles dan weer uit dan is het probleem 2-ledig geweest.
Ga ik later toch ook even testen, dan weet ik het zeker. Maar voorlopig werkt mijn asus tgoch weer.

Wonko en TCP_IP heel hartelijk bedankt voor alle tips.
 
Wonko
Hallo Helen,
nu wordt het duidelijker...
jullie hebben KPN telefoon en online internet via een Thomson ADSL modem/router.
Als de Thomson een draadloze funktoe heeft: zet het uit, omdat het niet nodig is en je voor een verdere probleemoplossing dit kan uitsluiten).
Nu zeg je, je had een externe haarde schijf op een hub aangesloten - welke hub en waar is die hub aangesloten?

In iedere geval zijn wij een beetje verder: op alle PCs zijn de draadloze netwerk adapters uitgezet (en op de Thomson misschien reeds ook); alle PCs zijn met netwerkkabel met de Thomson verbonden; alle PCs heeben internet toegang.
en alle PCs zien elkar in het netwerk -of zijn da nu nieuwe problemen?

En als ik snap, hoe het met de hub en de externe haarde schijf zit, zouden wij da ook nog een oplossing voor vinden.
Groeten,
W.
 
Helen
Hallo Wonko,

De Thomson heeft inderdaad een draadloze funktie, maar ik weet niet hoe ik die moet uitschakelen. dit is iets dat ik mijn man moet vragen vanavond, of misschien kun je dat zo uitleggen?

Sorry ja ik had moeten schrijven dat het om een USB-Hub gaat en die heb ik aangesloten op de laptop.

Omdat de laptop voor mijn bestanden weinig geheugen heeft, had ik eerst een externe hd aangesloten op de USB-Hub, maar zoals ik gisteren schreef, heb ik de Externe HD nu rechtstreeks aangesloten op de laptop.
Hierna was het probleem dat de internetverbinding wegviel ook ineens verdwenen en tot nu gaat dat nog goed.

Doordat alle netwerken zijn uitgeschakeld zien de pc's elkaar ook niet meer. Dat is voor ons juist omdat we geen thuisnetwerk tussen de pc's hebben gecreeerd.

Ik ga nu even frisse lucht insnuiven.
Gewijzigd door Helen op 25 maart 2011, 11:16
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Gebrekkige trage adsl verbinding', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Wifi verbinding voor mijn pc. WiFi : 2 03 jan 2020
Wel verbinding, geen internet Storing : 1 30 dec 2018
Gratis af te halen: ADSL/VoIP modem Huawei HG655d (met root access) Vraag & Aanbod van tweedehands apparatuur : 1 19 dec 2018
5 dagen na bericht van oplevering nog steeds geen verbinding Opleveringsproblemen : 4 07 dec 2018
DSL verbinding valt elke 15 tot 20 minuten uit Storing : 6 02 dec 2018
Advertentie