obey-robots.txt
06 December 2016, 20:46
Navigatie
Ledenenquête
Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen?

Ja
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Ja 40% [89 stemmen]
40% [89 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Nee 60% [136 stemmen]
60% [136 stemmen]

Stemmen: 225
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 25 jun 2009

Enquête-archief
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Online Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Vermeld afstand tot telefooncentrale en post je ADSL statistieken. Configuratiescherm, Geavanceerd, Statistieken, ADSL statistieken.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Lage downloadsnelheid

tomdu
Ik ben sinds 1 maand gebruiker van een internetverbinding van online.nl(Snel Internet + Bellen Vaak) Ik woon in de 1097 regio en heb een vermoeden dat ik zo'n 1,6km verwijderd ben van de telefoon(adsl)centrale.

Ik heb 1 bedrade PC en 2 draadloze laptops gekoppelt aan de Thomson router(aangesloten direct op het ISRA-punt, met nieuwe bekabeling).

Het valt mij op dat ik maar een downloadsnelheid haal maximaal 6,6MB(bron;speedtest.net), terwijl ik wel tenminste een snelheid van zo'n 12MB mag verwachten. Dat geldt voor mijn bedrade PC zowel de laptops.

Ik heb wat gegevens uit mijn modem kunnen plukken en zal ze hieronder plaatsen< helaas zeggen mij deze gegevens weinig, vandaar mijn verzoek of iemand er naar kan kijken en zijn mening er over kan geven.

Ik heb mijn modem al gereset.

Alvast bedankt voor de tijd en moeite....

Koppelingsinformatie

Actief: 0 dagen, 3:34:59

DSL-type: G.992.5 annex A

Bandbreedte (verzenden/ontvangen) [kbps/kbps]: 1.019 / 7.628

Overgebrachte gegevens (verzonden/ontvangen) [MB/MB]: 12,47 / 122,57

Uitgangsvermogen (verzenden/ontvangen) [dBm]: 12,5 / 0,0

Signaalverzwakking lijn (verzenden/ontvangen) [dB]: 12,0 / 30,5

SN-marge (verzenden/ontvangen) [dB]: 10,0 / 10,5

Leveranciers-ID (lokaal/extern): TMMB / IFTN

Frameverlies (lokaal/extern): 24 / 0

Signaalverlies (lokaal/extern): 4 / 0

Voedingsverlies (lokaal/extern): 0 / 0

Verbindingsverlies (extern): 0

Foutseconden (lokaal/extern): 5 / 0

FEC-fouten (verzenden/ontvangen): 0 / 5.201

CRC-fouten (verzenden/ontvangen): 0 / 48

HEC-fouten (verzenden/ontvangen): 0 / 44

Fluxxtux
hoi tomdu,

Waar baseer je de gegevens op ? je geeft aan dat je afstand naar de centrale 1,6 km is ?

Hoe dan ook, als ik jou was zou ik het probleem bij Online aanmelden, op het eerst gezicht lijkt het probleem niet tussen je modem en pc's te zitten, gezien de intrainsnelheid niet veel afwijkt van de daadwerkelijk behaalde snelheid (een beetje verlies is normaal)

Maar als je afstand daadwerkelijk maar 1,6 km is dan zou je modem hoger moeten in-trainen (verbindings snelheid naar de centrale).
Er kan een probleem zijn met hun apparatuur in de centrale, of wellicht een instellingsfout.

Houd wel in gedachte ... ik geef alleen de mogelijkheden aan, het probleem kan ook in jouw thuisaansluiting worden veroorzaakt (foutief ISRA bijv.)

Ik zou zeggen, meld het aan en wacht even af.
Je kan via de site een mail sturen Http://www.online...tenservice
Klik daarna onder het kopje 'Contact' (blauw) op de link 'Contact per email' ... even inloggen, en je kan je vraag stellen.
FluXxTux
@Your Service

tomdu
Hoi,

Bedankt voor je reactie. Ik heb via diverse websites mijn afstand tot wijkcentrale kunnen achterhalen. Maar ik denk dat Online.nl zelf het beste antwoord heeft. Of kan ik het op een andere manier achterhalen?

Ik bedoel met 'ISRA' de wandcontactdoos(de enige) die in mijn huiskamer zit, ik heb geen aansluitpunt in de meterkast. De bovenste 2 draadjes zijn verbonden. Had hiervoor internet via Tele2 en dat was ook al niet veel soeps qua snelheid.

Heb inmiddels contact gezocht met de online helpdesk(via emailformulier) en zal hun reactie afwachten en zonodig hier plaatsen.

Bedankt!

azsxdc
Bovenste twee draden? Welke kleuren ? Hoeveel draden zijn er in totaal ?

tomdu
Van de 4 draden, zijn de bovenste(van stekkeringang) 2 aangesloten(links boven en rechts boven). De blauwe en de rode. En oranje en wit zitten los, en zijn niet aangesloten.
Gewijzigd door tomdu op 15 januari 2011, 12:17

tomdu
Het (tot mijn verbazing snelle antwoord) van Online,

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Bedankt voor uw bericht. Volgens onze gegevens zit u tussen de 2,5 en 3KM verwijderd van de wijkcentrale aan de Kamerlingh Onneslaan 1. Dit betreft de lengte van de fysieke koperlijn, die helaas niet hemelsbreed wordt gelegd. De waarde van de BBNED afstandscheck is dan ook geen goede afspiegeling daar dit wel de hemelsbrede afstand betreft.

Het is voor ons niet mogelijk om op deze afstand een hogere snelheid te leveren. Het enige dat u zou kunnen proberen is om uw aansluiting op het ISRA punt zoveel mogelijk te optimaliseren middels een zo kort mogelijk telefoonsnoer. Doorgaans zit een dergelijk aansluitpunt in de meterkast of soms ook in de woonkamer. Dit kunnen wij op afstand voor u niet nagaan.

Wij vertrouwen erop u via deze wijze voldoende te hebben geinformeerd.

Met vriendelijke groet,
-------------------------------------------------------------------------------------------------------

Op de BBNED website staat dat mijn afstand 1600 meter is, maar dat ik blijkbaar hemelsbreed. Snap dan ook niet de toegevoegde waarde van die informatie, maar dat terzijde.....

M.a.w. dikke doei van Online!

Die discussie is al tig keren gevoerd, het zij zo.....

Bedankt voor de reacties op mijn vraag.

I R Baboon
Je zit rond de twee kilometer van de centrale. (Signaalverzwakking 30,5 dB)
Je traint laag in voor die afstand plus dat de lijn nogal wat onstabiel is. (Frameverlies + foutseconden)

Dat kan meestal maar twee dingen betekenen:
* je hebt zelf niet alles optimaal aangesloten bij je thuis.
* je telefoonlijn ondervindt veel last van storingen of is ergens beschadigd.
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl

azsxdc
linksboven en rechtsboven ? dus 2 en 4 ? . ik zou het nog nakijken en controleren op corrosie en anders online gewoon bellen voor een dossier , ik moet je wel vertellen dat je er geduld voro moet hebben

Downstream
azsxdc schreef:
linksboven en rechtsboven ? dus 2 en 4 ? . ik zou het nog nakijken en controleren op corrosie en anders online gewoon bellen voor een dossier , ik moet je wel vertellen dat je er geduld voro moet hebben

Uit eigen ervaring zou ik zeggen: Aansluitpunt vervangen.
Ik ben ook dagen aan het prutsen geweest (met hulp van dit forum)
Het doosje leek netjes. Geen stof, schoefjes vast en geen roest.
Nieuw doosje gekocht bij Praxis voe e1.30 en hoppa alle problemen weg.

Zomaar een opmerking v/e amateur die op 2.1km 1.2Mbyte/s haalt.

tomdu
Bedankt voor al jullie reacties en suggesties! Ik zal maar eens om te beginnen de wandcontactdoos vervangen. Hij ziet er op het eerste gezicht prima uit en kan geen oneffenheden waarnemen. Maar zo te lezen, wil dat niet altijd wat zeggen.

Uiteraard zal ik mijn bevindingen weer terugkoppelen op dit (uitstekende) forum!

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Lage downloadsnelheid', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Lage snelheid met Zyxel modem Algemeen 16 04 november 2016, 22:35
Verwarring over maximale (theoretische) downloadsnelheid..... Snelheid 10 21 oktober 2015, 11:02
Te lage snelheid VDSL Algemeen 12 18 september 2014, 18:57
HG655d hoge ping, lage snelheden Snelheid 20 28 juli 2014, 00:30
Lage snelheid, Veel fouten!, iemand tips? Snelheid 6 05 maart 2013, 23:31
Goedenavond bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| ekhhorlings00:41:06
| Lutz00:48:16
| mRcan02:12:34
| dutch flash02:28:59
| Memooh03:01:54
| Wanabo04:37:34
| Ano06:03:54
| dutch106:54:33
| Tiger07:34:52
| earlgrey7207:45:21
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

15 november 2016, 21:47
Online.nl=amateurs

05 november 2016, 16:44
Hallo allemaal, Vanaf 18 oktober heb ik geen verbinding meer. Bijna elke dag bellen met klantendienst, 5 a 6 keer emailen naar de klantenservice niets opgelost. Nog steeds geen verbinding dus geen

01 november 2016, 19:42
in helmond dezelfde storing

27 oktober 2016, 23:15
@ MGuitink Om weer in het modem te komen, eerst restten via het verzonken knopje aan de zijkant van het modem.

27 oktober 2016, 13:39
Hoe kan ik het wachtwoord voor mijn huawei hg655d opnieuw instellen?