obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Onderwerp afdrukken
TG712, Sitecom WL-342 en Wake on Lan
pobox
Na een aantal mailtjes met vele screenshots erin richting de sitecom helpdesk ben ik nog geen meter opgeschoten Smile

vandaag ging ik weer even proberen en kwam ik tot de ontdekking dat het broadcast adres op de sitecom prima werkt. Een bericht naar 192.168.0.255 wordt keurig gebroadcast... dus ik dacht slim te zijn en zette in mijn THOMSON modem de forward van 192.168.1.69 (het ip-adres dat de thomson aan de sitecom router heeft gegeven) naar 192.168.0.255... maar helaas, het lijkt erop dat het thomson modem geen idee heeft hoe hij een bericht naar 192.168.0.255 moet sturen.
De sitecom zelf vind dat hij ip-adres 192.168.0.1 heeft binnen het netwerk. Ook een bericht van de thomson naar 192.168.0.1 wordt niet doorgestuurd.

mijn vraag nu dus: hoe zorg ik ervoor dat mijn thomson modem weet wie 192.168.0.* is?
 
I R Baboon
De Thomson werkt met subnet 192.168.1.xxx en de Sitecom met 192.168.0.xxx.
Dus gescheiden netwerken. Daarom werkt het instellen van 192.168.0.255 in de Thomson ook niet.

Je moet eerst in de Thomson poort 9 forwarden naar de Sitecom.
Die heeft het adres 192.168.1.69.
En dan in de Sitecom poort 9 toe wijzen aan het broadcast adres.

Er is geen andere methode dan deze.
Of je moet de Thomson vervangen door een ander modem/router die wel WOL ondersteunt.
De enige beperking is dan telefonie van Online. Dat werkt uitsluitend met de Thomson.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
pobox
voor dit antwoord was ik al een beetje bang... de sitecom accepteert helaas geen 255 als invoer bij de portforwarding... enig idee hoe ik de javascript beveiliging in de router software kan omzeilen? Smile
 
pobox
ok, ik heb de boel getruukt via de debugging tool (F12) van Internet Explorer en heb nu 192.168.0.255 als portforward adres voor elkaar gekregen.

Als ik nu een pakketje stuur naar mijn IP adres buiten (via een PC die niet in mijn netwerk zit, ik ben op dit moment namelijk niet thuis), dan zie ik op mijn pc het pakketje binnen komen... yesss...

ik kan nu helaas even niet testen of het werkt... maar als alles straks blijkt te werken zal ik een uitgebreide handleiding maken om dit topic compleet te maken Smile

als het niet blijkt te werken kom ik weer huilend terug in dit topic Wink
 
I R Baboon
Moeilijk. Je kan blijkbaar geen kant op met deze apparatuur.

En als je de pc direct aansluit aan de Thomson en daar poort 9 forward naar 192.168.1.255.
Wordt de pc wakker als hij een tijdje uit staat?

EDIT:
Ik zie nu pas je aanvulling. We wachten het af.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
pobox
helaas, het heeft niet gewerkt...
nu krijg ik heel erg het vermoeden dat het toch aan een instelling van mijn PC ligt ofzo...

als ik op een laptop binnen mijn netwerk het programma FusionWOL gebruik, dan kan ik mijn PC gewoon aanzetten terwijl hij uit staat.... als ik het doe van buitenaf, via het broadcast adres van de sitecom router, dan werkt het ineens niet... rara Smile

zou het helpen als ik mijn pc nooit uitzet, maar altijd op de slaapstand afsluit? (tsja, dan blijk ik zitten met het feit dat ik binnen het eigen netwerk mijn pc wel wakker kan maken, maar via het broadcast adres het niet voor elkaar krijg)
 
I R Baboon
Als het via het interne netwerk wel werkt, zijn de instellingen op je pc in orde.

Probeer deze site om je pc te wekken: [url]http://www.dslreports.com/wakeup
[/url]
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
pobox
ik begrijp er niets van... gisterenavond, 5 minuten nadat ik de pc had uitgezet, deed WoL het... en nu weer niet... terwijl alles nu via het broadcast adres geconfigureerd is... Sad
 
I R Baboon
Aan het eind van bericht #2 staat waarom het nu niet lukt.

Je moet accepteren dat je apparatuur dit niet aankan.
WOL over internet is niet iets dat elke router zomaar beheerst.
Als WOL zo belangrijk voor je is, zal je toch moeten omkijken voor een andere router.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'TG712, Sitecom WL-342 en Wake on Lan', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Trage verbinding, modem Reset soms zelf TG712 Klacht over Online : 2 10 jan 2015
Fritzbox 3370 achter TG712 Thomson meer apparaten aansluiten : 2 16 sep 2014
Huawei HG655D en sitecom Wl611 Algemeen : 2 14 aug 2014
TG712 reset zich zeer regelmatig Storing : 5 10 apr 2014
Huawei HG655d, Sitecom extender & netwerkprinter Huawei configuratie en problemen : 2 18 mrt 2014
Advertentie