obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Waarvoor en hoe gebruik je een switch, router of een access point achter dit modem? Hoe krijg ik mijn NAS, netwerkprinter, enz. in mijn netwerk? Hoe deel ik mijn web-, smtp-, ftp-, enz. server met anderen op het internet? Hoe kan ik online spellen spelen op mijn xbox, ps3, wii, psp, enz.? Hoe sluit ik mijn iphone, ip-tv, ip-telefoon, ata, enz. aan op deze router en moet ik dan nog speciale dingen instellen?
 Onderwerp afdrukken
accespoint met fritzbox
Teus
Hallo wie kan mij helpen
Ik heb de fritz 7170 mijn draadloze ontvangst is zeer wisselend erg druk op de 2,4 band.
Nu wordt mij geadviseerd om een accespoint teplaatsen met de mogelijkheid om op de 5ghertz te gaan zitten
De fritz staat in de zelfde kamer als de computer.
Mijn vraag is dit een goede oplossing om het probleem te verhelpen en hoe sluit ik dit dan aan.
Engenius senao EUB 862 100W dualband via usb wordt geadviseerd.
gr Teus
 
I R Baboon
100 W? Dat zal wel 100 mW zijn, vermoed ik.
Anders hoef je nooit meer te zonnen om een bruine tint te krijgen..Grin

De Fritz heeft geen slecht WIFI signaal.
Toevallig heb ik sinds kort ook een 7170.
Is de rest van je WIFI apparatuur dan ook geschikt voor het 5 GHz band (802.11N)?
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Teus
Hallo fijn dat je even reageert
Ik ben een leek op dit gebied maar is inderdaad m
Mijn kaart in de computer ondersteund geen 802.11.n
Wat is volgens jouw de beste oplossing om een beter signaal te krijgen?
gr Teus
 
I R Baboon
Voor N snelheid moeten alle apparaten dit ondersteunen, dus nu heb je daar niets aan.
Overigens kan het access point zowel 802.11N als 802.11G aan. Dus het zou wel functioneren bij je.

Maar hoe is nu precies de situatie bij je?
Heb je een goed gekeken welke kanalen bezet zijn?
Soms kan je uitwijken naar een kanaal 13.
Heb je met inSSIDer http://www.metageek.net/products/inss...s/inssider eens gekeken hoe het precies zit?
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Teus
Dank voor je reactie
het kanaal 1 is bzet ik zit op kanaal 6 en soms op 11 soms zijn er nog meer maar daar heb ik geen noemenswaardige problemen mee
het probleem treed vooral op als er een sitecom 300N bij komt die pakt de banden 5 tm 13
dan ben ik mijn verbinding kwijt.
Ik dacht dit nu optelossen door een accespoint te plaatsen die ze mij aanbevelen kan op een USB poort van de computer en kan dan van de 5mh band gebruikmaken.
Hoe dit werkt en hoe ik dat moet aansluiten en configureren is mij niet bekent
hoe nu verder?
 
I R Baboon
De Engenius kan ook direct aangesloten worden op je computer.
Maar de Fritz kan geen 5 Ghz aan, dus je kan geen gebruik maken van 802.11N.

Hoe zit het met de andere kanalen?
Tussen 1 en 6 zit genoeg ruimte (kanaal 3 of 4) voor een storingsvrij signaal.
Misschien is een screenshot van inSSIDer handig. Dan zie ik direct wat mogelijk is.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Teus
Zit nu op kanaal 9 gaat redelijk alleen download is soms langzaam
Is een signaalversterker soms een optie?bv de fritzrepeater
 
I R Baboon
Hoe sterk komt je signaal dan binnen?
Heb je ook gecheckt of je via een netwerkkabel dezelfde snelheidsproblemen hebt?

Wat mij opvalt dat beide apparaten in dezelfde ruimte zitten.
Als daar niet heel veel meters tussen zitten, kan ik me niet voorstellen dat je eigen
netwerk weggedrukt wordt door andere netwerken.
Er moet dan ook iets anders aan de hand zijn.

Overigens moet je uitkijken met WLAN repeaters.
Alleen als ze aangesloten zijn via een netwerkkabel, kunnen ze waardevol zijn.
Uitsluitend via WIFI verbonden, vertragen ze het netwerk met minimaal de helft wat mogelijk is.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Teus
De sterkte van mijn signaal is zeer wisselend de ruimte tussen mijn fritz en de comp is 8m.
via een losse netwerkkabel haal ik constante snelheid. maar de mogelijkheid om een vaste kabel aan te leggen zijn er niet echt (kabel in het zicht).
Ik bebruik een draadloze muis en toetsenbord in de computer zit Wireless PCI adapter de Asus
PCI-G31, het geheel staat in een open kast naast de kast staat een draadloze telefoon waar ik dus ook mee bel via de fritz deze zit met een dun draadje aangesloten op de fritz
Wat betreft de WLAN repeater hoe sluit ik die dan aan via een netwerkkabel en de fritz.
veronderstel dat er een van de aangesloten apparaten het signaal stoort is dan de repeater een oplossing om het signaal te verbeteren.
Ik haal op mijn locatie al niet zo'n hoge snelheid 6.80 mb download ik zit 3800m van de centrale.
Maar ik ben tevreden als ik deze snelheid maar haal.
Is een uitgebreid verhaal geworden maar wat is de oplossing?
 
I R Baboon
Verplaats eens de DECT telefoon.
Die dingen doen vaker je wireless storen.

Is de ultieme oplossing niet een power-line adapter voor je?
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'accespoint met fritzbox', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Fritzbox instellen voor interactive TV Eigen modem configuratie en problemen : 2 24 jul 2022
Fritzbox 7590 Telefonie werkt niet Eigen modem configuratie en problemen : 5 05 feb 2022
Fritzbox 7390 valt steeds weg Eigen modem configuratie en problemen : 8 03 aug 2019
Fritzbox 3490 instellen Eigen modem configuratie en problemen : 4 20 mei 2019
Fritzbox 3490 Eigen modem configuratie en problemen : 23 18 mei 2019
Advertentie