obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Meld hier onopgeloste, maar wel aangemelde problemen. Wees wel zo sportief om ook te melden als het probleem opgelost is!
 Onderwerp afdrukken
Zeer slechte telefoon verbinding
joopgoeman
Ben in november 2010 van goedkoop internet+telefoon overgestapt naar snel internet +telefonie.
Heb een draadloze Thomson modem gekregen in de plaats van de vaste Thomson modem die ik had.
Op een bepaald moment (23 december 2010) kreeg ik last met mijn telefonie verbinding.
Diegene die mij belde of die ik had gebeld hoorde mij wel luid en duidelijk, maar ik hoorde hun niet of in een soort cryto.
Dit was niet altijd het geval, maar zeker 75% van de gesprekken.
Klacht doorgegeven aan Online die ermee aan de gang gingen. De soap die hier op volgde en ik niet wil beschrijven heeft vier weken geduurt en nog steeds waren ze er niet achter wat het probleem was.
Op een bepaald moment 11 januari 2011 in de vroege ochtend belde ik met iemand om een bepaald iets te bespreken. De telefoon verbinding was op dat moment up to date. Na het gesprek zette ik mijn computer aan om te downloaden.
Vervolgens belde ik de persoon die ik eerder had gebeld weer op om dat ik nog iets vergeten was. De telefoon had op dat moment weer een slechte verbinding, terwijl het 5 minuten daarvoor wel goed ging.
Er ging een lampje bij mij branden en ik zette het programma (Grabit) waarmee ik download uit. Op dat moment was de telefoon verbinding in orde.
Wat blijkt nu als ik download, en de snelheid van het downloaden is niet hoger dan 833 Kb/sec kan ik niet telefoneren.
Online is er nu na 5 weken nadat ik een klacht c.q verzoek van vijf pagina's had gestuurd mee bezig maar hebben nog geen oplossing gevonden.
Als er nu gebeld wordt of ik moet zelf bellen moet ik eerst de computer uitschakelen .
Wie heeft hier ook wel eens last van gehad. Je zou denken ik heb snel internet +bellen van online maar als je het ene doet kan het andere niet.
Met vriendelijke groet Joop Goeman
 
I R Baboon
Reset de Thomson eens naar fabrieksinstellingen.
Je moet daarna wel alle zelfgemaakte instellingen opnieuw invoeren.

Als de problemen blijven, is er iets mis met de Thomson en moet je om een ander exemplaar vragen aan Online.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
joopgoeman
De medewerker van Online die nu het dossier heeft en het moet oplossen denkt echter dat de modem wel goed is, maar dat
de payserver de oorzaak is. Er kan minder over de telefoonlijn dan dat er nu door gaat.
De lijn geeft aan dat er maar 830 Kb/sec door kan en dat geeft de payserver ook.
Dus naar mijn idee heeft snel internet van Online voor mij geen enkele zin, maar dat wordt bestreden.
Ik moet de payserver op een bepaalde manier knijpen zodat er op de lijn nog wat overblijft om te telefoneren.
Wie het snapt mag het zeggen, maar ik niet.
Als ik (SNEL) internet heb van Online, 20Mb/sec en er kan maar 830 Kb/sec door mijn lijn en dat wordt dan ook door mijn payserver gedaan blijft er niks over.
DE server van Online geeft naar mijn idee de mogelijkheid aan Online om deze snelheid te halen.
Ik weet het niet, dus het is afwachten.
Met vriendelijke groet Joop Goeman.
 
jpt
http://pcdb.bbned.nl/

kijk hier eens wat jouw snelheid is! (is een indicatie)
en de afstand naar de wijkcentrale.


grts
 
I R Baboon
Elke Thompson beschikt over QoS (Quality of Service). Daarmee is de telefoonstream beschermd van het overige verkeer.
Als je nu bezig was met torrents of met veel uploaden, kon ik me voorstellen dat de Thompson dat niet allemaal tegelijk aankan. De meeste consumentenrouters hebben daar nog problemen mee.

Als iedereen niet meer kan telefoneren tijdens een download, zou het hier zwart staan van de klagers.

Is er vermoedelijk iets mis de met de router.
Er is wel een kleine kans dat je verbinding zo slecht is (erg veel fouten op de lijn) dat je modem het niet meer kan bolwerken.
Daarom het advies om eens te beginnen met resettten naar fabrieksinstellingen.
Je kan ook eventueel de intrainwaardes hier neerzetten ter evaluatie.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
joopgoeman
Om te downloaden gebruik ik Grabit en die kan je naar mijn idee niet knijpen.
Of ik nou 1 treath of 28 treath gebruik, want dat heb ik gecontroleert.
Als dat ander kan hoor ik dat graag van Oppie
DE payserver geeft aan 20 Mbit/sec, maar dat is standaard.
Ik krijg binnen 830 Kb/sec.

Bbnet geeft aan huidige bandbreedte 6.50 Mpbs. Kan downloaden 831.88 Kb/sec.

Het lijkt me wel juist wat I.R.Baboon zegt dat de telefoonstream moet worden gewaarborgd.
Dat ga ik in ieder geval vragen aan Online.

Met dank Joop Goeman
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Zeer slechte telefoon verbinding', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Zyxel modem. Slechte wifi? WiFi : 1 06 okt 2020
Wifi verbinding voor mijn pc. WiFi : 2 03 jan 2020
Zyxel VMG8324-B10A Glasvezel configuratie Online.nl voor Internet,TV en Telefoon Zyxel configuratie en problemen : 28 27 mei 2019
Wel verbinding, geen internet Storing : 1 30 dec 2018
5 dagen na bericht van oplevering nog steeds geen verbinding Opleveringsproblemen : 4 07 dec 2018
Advertentie