obey-robots.txt
04 December 2016, 23:22
Navigatie
Ledenenquête
Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen?

Ja
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Ja 40% [89 stemmen]
40% [89 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Nee 60% [136 stemmen]
60% [136 stemmen]

Stemmen: 225
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 25 jun 2009

Enquête-archief
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Online Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Vermeld afstand tot telefooncentrale en post je ADSL statistieken. Configuratiescherm, Geavanceerd, Statistieken, ADSL statistieken.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Lage download snelheid sinds 2 weken

walterd
Hoi, ben nieuw op dit forum maar wil toch het volgende delen met julie..

Sinds 2 weken heb ik echt lage snelheden met orange, ik kwam vroeger aan de 500 a 600 kb/p.s
alleen de laatste 2 weken is dat ineens 100 a 130 kb/p.s

er is hier verder niks veranderd, helpdesk is er ook al 2 weken mee bezig lijnmetingen gedaan, netwerk kaart vervangen in de wij centrale, mijn momdem is wel ingetrainet op:

Status ADSL-lijn Downstream Upstream
Verbonden 9408 Kb 1020 Kb

op een slorrdige 1750 meter van de wijkcentrale

de upload snelheid haalt ie wel degelijk, die haalt zeker 100 kb/p.s

en dit zijn de waardes van de adsl satus:

Status ADSL-lijn Verbonden
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1020 Kb
DownStream 9408 Kb
Afname Dichtbij : 39.1 (dCool
Ver weg : 15.5 (dCool
SNR-marge Dichtbij : 7 (dCool
Ver weg : 10 (dCool
HEC-teller 43260
Firmware 0xe200314
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 16563
ES-teller van 1 dag 0

wel veel CRC errors vind ik.

heeft iemand hier ervaring mee, begin een beetje moedeloos te worden..

Grtz, Walter
Cool

walterd
nog ff een laatste aanvulling ook met ftp getest en die haalt maar 50 kb/p.s
Sad

Wanabo
Sinds de uitgifte van de nieuwe Firmware, nu zo'n twee weken geleden, zijn er veel berichten over snelheidsverlies.

Wil je eens kijken welke firmware je hebt? Config menu livebox, linkerkant / informatie / software.

Hoever zit je van de centrale af? (gokje op basis van je snelheid zo'n 2000 meter)

Zet je firewall eens uit tijdens een snelheidstest.

Probeer tcp/ip optimizer! zie weblinks.

Kun je een laptop van b.v. je werk eens op je verbinding uitproberen (i.v.m. mogelijke bot programma's die bandbreedte van je stelen uit te sluiten)

Wat heb je al geprobeerd?
Wanabo - Wanadoo abonnee

Alice, CaiWay, Glasvezel, Kabel, KPN, Online, Stipte, T-Mobile, Tele2, Telfort, UPC, VodaFone, XS4ALL, ZeeLandNet, Ziggo. Laatste berichten overzicht alle Gebruikers Forums.

jonas
Zie alle posts hieronder. Steeds meer mensen hebben de laatste twee weken snelheids problemen (mezelf inclusief). De helpdesk doet er niks aan en willen enkel dat je steeds belt om "instellingen door te geven" (lees 20 cent/minuut te vangen).

Ik ben bang dat er niets aan gaat veranderen. Ik zit zelf dan ook zeer sterk te denken aan overstappen (nar Fiberworld... nooit gedonder mee gehad).

walterd
ja heb de firewall ook uitgezet met testen dat maakt geen verschil... en klopt zit volgens speedtest op een afstand van 1750 meter.. het rare is alleen dat ik tot op 2 weken gelden wel redelijke snelheden haalde..

ftp was ook zo'n 50kb, ook naar de orange site

Grtz,

Walter

walterd
en dit waren de gegevens waar je om vroeg:

Naam F@st3202
Software versie 3202WNLB_222034
Referentie 3202WNLB_222034

Shock
Grtz,
Walter

Wanabo
walterd schreef:
en dit waren de gegevens waar je om vroeg:

Naam F@st3202
Software versie 3202WNLB_222034
Referentie 3202WNLB_222034

Shock
Grtz,
Walter

Je hebt de nieuwe firmware binnen! Het gekke is dat sinds die nieuwe firmware 2 weken geleden verspreid werd veel van de door jou beschreven klachten voorkomen. Of het is toeval.

Reset de LB nog eens naar de fabrieksinstellingen (wachtwoorden, geopende poorten zullen gereset worden)

Trek de adapter uit het stopkontakt. Druk nu de reset knop in en blijf die vasthouden. Nu stop je de adapter weer in het stopkontakt, terwijl je de resetknop vast blijft houden. Laat de reset knop pas weer los als de buitenste en de middelste led tegelijkertijd branden!

Suc6
Wanabo - Wanadoo abonnee

Alice, CaiWay, Glasvezel, Kabel, KPN, Online, Stipte, T-Mobile, Tele2, Telfort, UPC, VodaFone, XS4ALL, ZeeLandNet, Ziggo. Laatste berichten overzicht alle Gebruikers Forums.

walterd
ja had ik al gedaan vanochtend. maar dat mocht niet baten, snelheid bkijft hetzelfde en de firmware blijft er denk ik gewoon inzitten!

ael
Al die firmware upgrades maken niets uit.
Ik gebruik een speedtouch 716 v5 en ook ik heb last van die lage snelheid.
Volgens het modem heb ik 1024/15500 maar ik kom volgens de testen niet verder dan 136kbs downstream.

walterd
Ik heb nog maar eens contact gehad met de helpdesk van orange, kon me ook niet veel helpen de CASE was nog in behandeling..

het zou volgende week verholpen moeten zijn, knap dat als je weet dat het volgende week verholpen moet zijn.. de TD werkt niet in het weekend was het antwoord.

Als ik voor mijn werk iets af moet hebben wat een hoge prio heeft omdat de klant ontevreden is, dan moet ik het maar regelen.. anders in het weekend...

Raar bedrijf dat Orange

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Lage download snelheid sinds 2 weken', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
sinds 25 nov 2016 09:00 nul komma niks internet meer, helemaal weg . . . Storing 9 27 november 2016, 20:36
Dagelijks onderbroken verbinding sinds nieuw netwerk Algemeen 14 10 november 2016, 17:06
Lage snelheid met Zyxel modem Algemeen 16 04 november 2016, 22:35
Meer snelheid, wijkcentrale? Snelheid 10 02 mei 2016, 13:55
Snelheid inperken? Huawei configuratie en problemen 61 15 november 2015, 12:10
Goedenavond bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| Johan400:28:34
| frankvdz00:32:23
| ronald schuit01:05:26
| Wanabo03:11:49
| dutch flash03:16:25
| RichieB03:47:38
| Roroko05:02:21
| Hans06:55:21
| Lutz07:53:16
| Sambala10:00:40
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

15 november 2016, 21:47
Online.nl=amateurs

05 november 2016, 16:44
Hallo allemaal, Vanaf 18 oktober heb ik geen verbinding meer. Bijna elke dag bellen met klantendienst, 5 a 6 keer emailen naar de klantenservice niets opgelost. Nog steeds geen verbinding dus geen

01 november 2016, 19:42
in helmond dezelfde storing

27 oktober 2016, 23:15
@ MGuitink Om weer in het modem te komen, eerst restten via het verzonken knopje aan de zijkant van het modem.

27 oktober 2016, 13:39
Hoe kan ik het wachtwoord voor mijn huawei hg655d opnieuw instellen?