obey-robots.txt
09 December 2016, 18:18
Navigatie
Ledenenquête
Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen?

Ja
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Ja 39% [89 stemmen]
39% [89 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Nee 61% [137 stemmen]
61% [137 stemmen]

Stemmen: 226
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 25 jun 2009

Enquête-archief
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord


Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Online Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Internet valt steeds weg

Wizard84
Beste forumleden,

Ik heb al een aantal jaar internet eerst van wanadoo, orange en nu Online. Ik heb sinds kort een modem
van thomson TG712 echter vanaf de 24 januari valt soms om de soms 10 minuten mijn internet weg.
Als ik beneden zit dan hoor ik een soort klik en dan is die weg. Kort daarna hoor ik weer een klik en heb ik weer
internet. Het is met kabel en met wifi dat het is.

Het is ook als ik helemaal niet op een computer ben, dan hoor je ook die klik.

dit zijn wat logs van net. Iemand oplossingen?

Ik heb met helpdesk gebeld maar die zeggen dat het max 10 dagen duurt voor ik wat meer weet..
Iets te lang naar mijn weten.
Ik heb hem al 30 sec van stroom gehaald en geresset.
Ik heb de kabels erin en eruit gehaald en gecontroleerd.

Geregistreerde gebeurtenissen

Tijdstip Bericht

Feb 2 21:54:38 DHCC lease ip-address 82.156.217.xxx bound to intf Internet




Feb 2 21:54:38 DHCC intf Internet renews lease ip-address 82.156.217.xxx




Feb 2 21:39:39 DHCC lease ip-address 82.156.217.xxx bound to intf Internet




Feb 2 21:39:39 DHCC IP address 82.156.217.xxx (255.255.255.0) set on intf Internet: ok.




Feb 2 21:39:38 FIREWALL event (1 of 2): deleted rules




Feb 2 21:39:37 xDSL linestate up (ITU-T G.992.5; downstream: 17918 kbit/s, upstream: 728 kbit/s; output Power Down: 19.5 dBm, Up: 12.5 dBm; line Attenuation Down: 9.5 dB, Up: 4.5 dB; snr Margin Down: 8.0 dB, Up: 8.0 dCool




Feb 2 21:39:16 xDSL linestate down




Feb 2 21:38:56 FIREWALL event (1 of 2): created rules




Feb 2 21:38:55 DHCC IP address 82.156.217.xxx deleted: ok




Feb 2 21:38:55 xDSL linestate down




Feb 2 21:37:35 DHCC lease ip-address 82.156.217.xxx bound to intf Internet




Feb 2 21:37:35 DHCC IP address 82.156.217.xxx (255.255.255.0) set on intf Internet: ok.




Feb 2 21:37:33 FIREWALL event (1 of 2): deleted rules




Feb 2 21:37:33 xDSL linestate up (ITU-T G.992.5; downstream: 19864 kbit/s, upstream: 1022 kbit/s; output Power Down: 19.5 dBm, Up: 12.0 dBm; line Attenuation Down: 9.5 dB, Up: 4.5 dB; snr Margin Down: 8.0 dB, Up: 11.5 dCool




Feb 2 21:37:13 xDSL linestate down




Feb 2 21:36:51 xDSL linestate down




Feb 2 21:36:45 FIREWALL event (1 of 2): created rules




Feb 2 21:36:19 FIREWALL event (1 of 2): deleted rules




Feb 2 21:36:19 xDSL linestate up (ITU-T G.992.5; downstream: 19899 kbit/s, upstream: 1022 kbit/s; output Power Down: 19.5 dBm, Up: 12.0 dBm; line Attenuation Down: 9.5 dB, Up: 4.5 dB; snr Margin Down: 8.0 dB, Up: 11.0 dCool




Feb 2 21:35:59 xDSL linestate down




Feb 2 21:35:29 xDSL linestate down




Feb 2 21:35:22 FIREWALL event (1 of 2): created rules




Feb 2 21:34:57 FIREWALL event (1 of 2): deleted rules




Feb 2 21:34:57 xDSL linestate up (ITU-T G.992.5; downstream: 19488 kbit/s, upstream: 1022 kbit/s; output Power Down: 19.5 dBm, Up: 12.0 dBm; line Attenuation Down: 9.5 dB, Up: 4.5 dB; snr Margin Down: 8.0 dB, Up: 12.0 dCool




Feb 2 21:34:56 LOGIN User online logged in on [HTTP] (from 192.168.1.xx)




Feb 2 21:34:37 xDSL linestate down




Feb 2 21:34:16 FIREWALL event (1 of 2): created rules




Feb 2 21:34:16 DHCC IP address 82.156.217.xxx deleted: ok




Feb 2 21:34:16 xDSL linestate down




Feb 2 21:30:00 [CWMP] Connection timed out




Feb 2 21:29:45 DHCC lease ip-address 82.156.217.xxx bound to intf Internet




Feb 2 21:29:45 DHCC IP address 82.156.217.xxx (255.255.255.0) set on intf Internet: ok.




Feb 2 21:29:33 FIREWALL event (1 of 2): deleted rules




Feb 2 21:29:32 xDSL linestate up (ITU-T G.992.5; downstream: 19434 kbit/s, upstream: 1022 kbit/s; output Power Down: 19.5 dBm, Up: 12.0 dBm; line Attenuation Down: 9.5 dB, Up: 5.0 dB; snr Margin Down: 8.0 dB, Up: 11.5 dCool




Feb 2 21:29:11 xDSL linestate down
 
I R Baboon
Weet je zeker dat alle kabels vanaf je ISRA punt naar het modem goed zitten?
Gebruik je een splitter? Probeer dan eens zonder de splitter ertussen.

In het log staat niet waarom het modem de verbinding verliest.
Wel valt op de hij niet reboot, alleen de DSL lijn valt weg.
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
Wizard84
Beste I.R. Baboon,

Bedankt voor jouw reactie. Ik gebruik geen splitter of iets dergelijks.
Ik heb alles nog nagekeken en alles is goed aangesloten.

Rare is dat ik altijd goed internet heb gehad die jaren dat ik hier woon. Sindsdien ben ik
niet meer aan de kabels gekomen. Enkel toen ik de Thomson kreeg in september
vorig jaar. Vanaf september tot 24 janurai heeft alles goed gewerkt en ineens kreeg ik dit.

Ik hoop dat er nog oplossingen zijn.

Mvg
 
I R Baboon
Er kan iets mis zijn met de lijn zelf of er is een probleem met de router.

Heb je het oude modem nog (Livebox?). Vervang die eens met de Thompson.
Als die ook zulke kuren vertoont, dan moet je bellen met Online voor een troubleshoot.
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
Wizard84
Ik heb de oude router niet meer. Jammer genoeg. Maar als ik het goed begrijp moet ik maar afwachten wat online gaat roepenFrown
 
I R Baboon
Heb je veel fouten op de lijn?
Geef eens de intainwaardes hier door.
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
Nemo2009
Hier hetzelfde probleem.
Had ook eerst wanadoo , orange en nu dus online.
Sind 2 weken een andere modem gekregen de thomson tg712 en vaak is de vebinding weg ook de telefoonverbingding.
Als een paar keer gebeld met online, de technische dienst zou er naar kijken.
Afgelopen vrijdag om 16:00 uur belden ze mij op dat het opgelost was.
En wat dacht je ongeveer 1,5 uur later was de verbinding weer weg.
Vandaag de verbinding ook alweer 2 keer weg.

Voorheen met de livebox bijna geen problemen, nu met de thomson tg712 in 2 weken een stuk of 10x geen verbinding meer.
Hoop dat online snel met een oplossing komt.Angry

Heeft online nog een alternative voor de thomson tg712??????Shock
Gewijzigd door Nemo2009 op 12 februari 2011, 23:21
 
n00b_teh_meh
Hoi,
is dit probleem opgelost? want ik heb hetzelfde probleem met logs rellevant aan die van wizard.

Maar ik weet niet wat het probleem is.Ik ben zeker dat het niet aan mijn netwerk-opstel ligt....ik dacht misschien aan het instellingen maar nu dat ik dit lees weet ik dat ik niet het enige ben met deze probleem dus ligt dus misschien aan Online.

grtn,

N00b_
 
quelake
Ik meld me ook maar, met dezelfde problemen. Internet valt continue weg. Saillant detail is dat ook ik eerst bij Wanadoo zat, daarna bij Orange, daarna bij Online en nu dus T-Mobile. Nooit problemen gehad met de Livebox, en tijdlang ging het goed met de Thomson. Maar ik merk sinds een aantal maanden constant drops. Ik game via de PS3 online, dus daar is weinig lol meer aan te beleven, als je halverwege steeds 'connection lost' ziet staan!

Heeft iemand goede tips? Info?
 
blanka
Hier precies hetzelfde probleem. Ik heb het niet iedere dag, maar op sommige dagen valt de Thomson om de 5-10 minuten uit, en herstart direct en werkt dan weer. Andere dagen functioneert alles probleemloos.

Eerdere ADSL van Quicknet, Demon en Vodafone hebben altijd prima gewerkt.

2e probleem: sinds vandaag heb ik geen kiestoon meer. Ik kan niet meer bellen. Zou de thomson stuk zijn? Lijkt me dat als internet wel werkt, de fout niet aan de kabel naar de modem ligt, het is toch voice over IP?

Ik heb mijn oude Demon Zyxel ADSL router nog, kan ik die loslaten op de Online aansluiting? Dat ding was iig zeer betrouwbaar. Ik wil daarmee eens testen of internet dan wel betrouwbaar is, dan heb ik een verhaal naar Online. Bellen is dan maar even niet beschikbaar....

Weet iemand nog een provider die korte contracten biedt. Ik woon hier nog maar 6 maanden, en wil eigenlijk toch wel van Online af. Nieuwe woonplaats is in buitenland, dus verhuizen van aansluiting geen optie.
 
Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Internet valt steeds weg', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
sinds 25 nov 2016 09:00 nul komma niks internet meer, helemaal weg . . . Storing 9 27 november 2016, 20:36
Tijdelijke oplossing voor af en toe uitvallen van internet (DNS not found) Storing 8 25 november 2016, 18:23
halve dag na KPN migratie ineens geen internet meer Storing 3 24 november 2016, 12:06
FritzBox 7340 geen internet meer na upgrade wijkcentrale Eigen modem configuratie en problemen 3 21 november 2016, 19:56
Trage internet Snelheid 4 23 oktober 2016, 14:49
Goedenavond bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord



Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| SterkeJerke00:37:21
| Wanabo01:14:47
| jms31901:32:59
| Hans01:34:54
| gvmelle03:24:46
| MBroertjes03:44:02
| dutch flash07:06:16
| Franx09:53:47
| Lutz11:24:53
| Johan418:07:54
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

07 december 2016, 12:08
iemand weet welke firmware huawei hg665d op dit moment zit?

15 november 2016, 21:47
Online.nl=amateurs

05 november 2016, 16:44
Hallo allemaal, Vanaf 18 oktober heb ik geen verbinding meer. Bijna elke dag bellen met klantendienst, 5 a 6 keer emailen naar de klantenservice niets opgelost. Nog steeds geen verbinding dus geen

01 november 2016, 19:42
in helmond dezelfde storing

27 oktober 2016, 23:15
@ MGuitink Om weer in het modem te komen, eerst restten via het verzonken knopje aan de zijkant van het modem.