obey-robots.txt
05 December 2016, 03:20
Navigatie
Ledenenquête
Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen?

Ja
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Ja 40% [89 stemmen]
40% [89 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Nee 60% [136 stemmen]
60% [136 stemmen]

Stemmen: 225
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 25 jun 2009

Enquête-archief
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Online Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Linksys NSLU-2 FTP server + Livebox

lobbie1978
Hallo mensen,

Ik zit met een probleem, waar ik overigens geen oplossing voor kon vinden hier op het forum, vandaar dat ik het nu even voorleg:

Ik heb een Livebox met daaraan een Sweex router. Aan de router hangen een PC een laptop een printserver en mijn Linksys NSLU-2 fileserver (een klein kastje met ftp functionaliteit waaraan een USB harddisk hangt).
Met het laatste heb ik een probleem.

Voorheen, toen ik nog Casema had, kon ik vanaf het web direct via een browser mijn IP adres intoetsen waarna ik terecht kwam in het menu van mijn NSLU-2 fileserver. Van daar uit kon je direct bestanden in de 'public' map downloaden. Ook als ik thuis mijn eigen IP adres intypte, dan kwam ik direct uit bij het menu van de NSLU-2.
Nu ik mijn Livebox heb, is dat niet meer mogelijk. In de Livebox heb ik de DHCP server uitgeschakelt. Ik heb in mijn router poort 21 geforward naar het IP adres van de NSLU-2, maar er gebeurt niets. Ik kan dus geen files die op mijn NSLU-2 gehost worden linken zoals bijv. http://<mijn IP adres>\DISK%1\bestand.zip
Deze links werken dus niet meer.
Wat is de oplossing??? Is er een mogelijkheid om de Livebox puur als een simpel modem in te stellen? Hoe krijg ik dit weer werkend!!! HEEELPP!!!! Grin
Gewijzigd door lobbie1978 op 21 september 2006, 19:02

Richard
De vraag is wel al beantwoord, maar in het netwerk deel en de linuxhoek.
Bekijk even het linux deel van dit forum en dan de reply van mij met deze datum: Geplaatst op 25-08-2006 01:30

Daar staat uitgelegd hoe je de dhcp van de Livebox uitschakeld en ook de poorten 1 t/m 65535 tcp en udp forward naar het WAN ip adres van je router.
Als je dat doet kun je alles in de router regelen, gedraagt de Livebox zich als een dom modem en kun je ook met telefonie blijven werken als je die hebt.

Heb je geen telefonie, klik dan links in de kolom op FAQ, daar staat onder Livebox beschreven hoe je de Livebox in bridgemode kunt zetten. Nadeel hiervan is dat als de Livebox gereset word of nieuwe firmware krijgt, je de procedure opnieuw zult moeten doen, daar heb je met mijn methode geen last van, tenzij je echt een factory reset doet.

Greetings, Richard.

lobbie1978
Richard schreef:
De vraag is wel al beantwoord, maar in het netwerk deel en de linuxhoek.
Bekijk even het linux deel van dit forum en dan de reply van mij met deze datum: Geplaatst op 25-08-2006 01:30

Daar staat uitgelegd hoe je de dhcp van de Livebox uitschakeld en ook de poorten 1 t/m 65535 tcp en udp forward naar het WAN ip adres van je router.
Als je dat doet kun je alles in de router regelen, gedraagt de Livebox zich als een dom modem en kun je ook met telefonie blijven werken als je die hebt.

Heb je geen telefonie, klik dan links in de kolom op FAQ, daar staat onder Livebox beschreven hoe je de Livebox in bridgemode kunt zetten. Nadeel hiervan is dat als de Livebox gereset word of nieuwe firmware krijgt, je de procedure opnieuw zult moeten doen, daar heb je met mijn methode geen last van, tenzij je echt een factory reset doet.

Ja, de poorten 1 t/m 65535 forwarden in de Livebox heb ik natuurlijk ook gedaan. Maar dat heeft geen effect. Het probleem is ook dat mijn NSLU-2 geen optie heeft om de FTP poort te wijzigen. Deze blijft standaard op 21 staan.
Ik begrijp er niets van Sad
Als ik mijn IP adres intik dan kom ik in de Livebox terecht i.p.v. in het menu van de NSLU-2, zoals voorheen. Dit moet toch weer werkend te krijgen zijn???

Wanabo
Welk ip adres bedoel je intern (192.x.x.x) of extern (85.x.x.x)

Als je je externe ip bedoelt stel dan een proxy in en by pass een aantal adressen.

proxy: proxy.wanadoo.nl poort: 8080

Bypass these adresses.
192.168.*.*;194.134.7.*
Wanabo - Wanadoo abonnee

Alice, CaiWay, Glasvezel, Kabel, KPN, Online, Stipte, T-Mobile, Tele2, Telfort, UPC, VodaFone, XS4ALL, ZeeLandNet, Ziggo. Laatste berichten overzicht alle Gebruikers Forums.

Richard
Als ik mijn IP adres intik dan kom ik in de Livebox terecht i.p.v. in het menu van de NSLU-2, zoals voorheen. Dit moet toch weer werkend te krijgen zijn???

Als je intern ip bedoeld dan klopt je ip adres niet.
Als je van extern bedoeld, dan zijn de forwards niet of onjuist gemaakt want van extern kun je niet meer in de livebox komen als ook poort 80 tcp geforward is.
Als inderdaad de beide poortforwardings gemaakt zijn zoals aangegeven, dan gaan alle poorten door naar je router en kun je niet meer in de Livebox config komen van buitenaf, tenzij op alternatieve wijze.
Misschien nog een keer extra apply en saven doe in de Livebox, bij mij werkte het de eerste keer ook niet.
Ook moeten ALLE andere firewall settings er uit zijn.
Alleen in de advanced mode zie je nog iets staan o.a. die telefonie poort.
Greetings, Richard.

lobbie1978
Wanabo schreef:
Welk ip adres bedoel je intern (192.x.x.x) of extern (85.x.x.x)

Als je je externe ip bedoelt stel dan een proxy in en by pass een aantal adressen.

proxy: proxy.wanadoo.nl poort: 8080

Bypass these adresses.
192.168.*.*;194.134.7.*

Ik bedoel het externe IP adres. Voorheen toetste ik mijn externe IP in in een browser en toen kwam ik meteen in het menu van de NSLU-2. In het menu kon je ook meteen de Public downloads zien. Ik kon dus direct een link maken naar de public downloads zoals bijv.: http://85.xx.xxx.xxx\DISK%1\bestand.zip.
Nu werkt dat niet meer Sad

Richard
Als je van thuis uit je externe ip adres in een browser toetst gaat dat inderdaad niet meer lukken, er zijn slechts enkele routers die dit aankunnen.
Er zijn twee methoden om dat op te lossen, ofwel je gebruikt nu je interne ip adres, ofwel je zet je externe ip in je hosts file (wat ik niet zou doen overigens).

Heb je dit probleem met het benaderen van buitenaf zit er toch iets mis in de portforwardings of wellicht een Firewall op de machine waarop die NSLU-2 aangesloten zit (of de Sweex Router).
Of er staan ook nog andere firewall Settings in de livebox dan alleen die portforwardings.

Greetings, Richard.

oxb
Kijk hier even ik denk dat dit jouw probleem ook oplost
http://online.gebruikers.eu/forum/viewthread.php?forum_id=9&thread_id=437
Mvg Oscar

Richard
Die andere oplossing blijft een beetje lood om oud ijzer, als je hem als switch inregelt heeft hij toch nog zijn probleem met benadering via extern ip als hij dat van binnenuit probeert te benaderen, dat maakt in dit probleem dus niks uit.
Daarnaast heeft hij het momenteel al anders ingeregeld en zou hij weer alles moeten wijzigen, kan ie het beter laten staan en het probleem oplossen als aangegeven, middels de hostsfile aanpassing of anders werken via interne ip adressen (en da's ook als je e.e.a. als switch inregelt).
Gewijzigd door Richard op 28 september 2006, 01:07
Greetings, Richard.

oxb
Kan zijn alleen had ik ook het probleem dat ik via externe ip niet binnen kwam, en nadat ik hem als switch heb gezet ging het wel.Grin

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Linksys NSLU-2 FTP server + Livebox', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Livebox ADSL Extra (Family) vervangen met eigen modem Livebox configuratie en problemen 4 10 augustus 2016, 15:48
ftp server Huawei configuratie en problemen 4 14 februari 2016, 23:46
Teamspeak 3 server poortforwarden mislukt steeds? Algemeen 4 29 december 2015, 12:09
geen verbinding met server Storing 42 19 oktober 2015, 14:25
Port forwarding (voor Minecraft server) Huawei HG655d Huawei configuratie en problemen 6 17 mei 2015, 17:35
Goedenacht bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| Johan404:26:50
| frankvdz04:30:39
| ronald schuit05:03:42
| Wanabo07:10:05
| dutch flash07:14:41
| RichieB07:45:54
| Roroko09:00:37
| Hans10:53:37
| Lutz11:51:32
| Sambala13:58:56
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

15 november 2016, 21:47
Online.nl=amateurs

05 november 2016, 16:44
Hallo allemaal, Vanaf 18 oktober heb ik geen verbinding meer. Bijna elke dag bellen met klantendienst, 5 a 6 keer emailen naar de klantenservice niets opgelost. Nog steeds geen verbinding dus geen

01 november 2016, 19:42
in helmond dezelfde storing

27 oktober 2016, 23:15
@ MGuitink Om weer in het modem te komen, eerst restten via het verzonken knopje aan de zijkant van het modem.

27 oktober 2016, 13:39
Hoe kan ik het wachtwoord voor mijn huawei hg655d opnieuw instellen?