obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Help de helpdesk!
 Onderwerp afdrukken
hulp bij instalatie Thomson TG712 gevraagd
svandam
Hallo,

Vorige week kreeg ik mijn ThomsomTG712 thuis.Vanaf vandaag 18:00 zou alles moeten werken, als dat ook zo was dan zou ik nu niet om hulp vragen.Ik heb de modem volgens de handleiding aangesloten, maar de enige lampjes die gaan branden zijn het POWER en het WIRELESS lampje.Wanneer ik mijn laptop toch met kabel of wireless verbind met de modem dan kom ik op een pagina waar de volgende melding word gemaakt:Gefeliciteerd met uw aankoop van deze Thomson Gateway particuliere gateway.Om een verbinding met het Internet te maken, moet u inloggen als een gebruiker met meer privileges.Ik heb deze situatie ook aan de telefonische helpdesk voorgelegd en zij raadde mij aan om de blauwe en de rode draadjes in mijn telefoonaansluiting om te wisselen met de witte en de oranje.
Dit heb ik gedaan en je raad het al:geen verschil.

zou het kunnen dat er toch op afstand ergens iets niet goed zit?Ik hoop dat er iemand nog suggesties heeft over wat ik nog zou kunnen proberen, want ik ben al een paar uur bezig en begin redelijk gefrustreerd te raken.Shock

Mijn dank zou groot zijn.
 
satturk
Hallo,

hier PRECIES hetzelfde probleem.
vorige week modem geleverd gekregen en vandaag zou de lijn opgeleverd worden.
Heb geen internet meer via mijn vorige provider dus er is zeker wel wat gebeurd.
ook helpdesk gebeld, a 15cent/min + gsm kosten, en ik kreeg hetzelde advies:
"meneer...misschien hebben WIJ de adsl op de andere kleuren geleverd, u moet even de kabeltjes omwisselen"

nou ik ben al een uur kabeltjes aan het wisselen en heb alle mogelijke combinaties wel gehad denk ik.

heb nu geen zin meer, waag er morgen nog een belletje aan en als ze niet fatsoenlijk kunnen helpen zeg ik het net zo makkelijk weer op.
 
svandam
Ik heb zo'n ouderwets aansluitpunt, derde van links dus en dat is ook mijn hoofdaansluitpunt denk ik, in mijn meterkast kan ik in ieder geval niks vinden.

Als aderpaar gebruik ik rood/blauw of oranje/wit, maar heb elke mogelijke combinatie ondertussen geprobeerd.Ook heb ik verder alles precies zoals aangegeven op de poster aangesloten.

Bij een eerdere instalatie van een andere provider in mijn voormalige woning heb ik ooit meegemaakt dat er in een kastje in de buurt ergens iets aangepast moest worden en ik vermoed dat hier iets soortgelijks aan de hand is.

Morgen de klantenservice maar weer bellen en ondertussen wacht ik af of ik hier nog bruikbare tips krijg.

Alvast bedankt.
 
jpt
laat online steekjes vallen ?
ook bij mijn vriend in bussum het zelfde na schuiven met oplever datum(kan ik me nog voorstellen)van andere isp zou de oplevering 09-02 plaatsvinden!
echter op geen enkel aderpaar een dsl signaal.
h.d. bellen 1e keer neen ander aderpaar gebruiken (oranje wit)wederom geprobeerd!
2e keer even wachten tot na 18.00 uur gedaan nog geen signaal op geen enkel aderpaar!
3e keer iemand vrij kort van stof ik moest en zou op 30 cm van het israpunt gaan zitten(rechts op foto ergens anders in dit topic de lasdop dus)
mijn argumenten dat de lijn een werkende lijn was tot de overname werden in de wind geslagen meneer werd nog korter van stof!
om online geheel tevreden te stellen tegen beter weten in toch maar de lijn geknipt en getest helaas niets mocht baten!
4e keer is er met moeite een rapport opgemaakt voor de t.d.(hoop ik)
inmiddels mail bericht gekregen dat de lijn niet de 9e maar de 10e werkend is!
helaas niets is minder waar!
ook mail over een tevredenheids onderzoek4x n.a.v. het bellen met de h.d.
de facturering start etc.

hierop al naar online gerageerd dit maar even niet te doen er werkt namelijk nog niets!
een simpele overstap welke dus niet zo simpel blijkt te zijn.


grts
 
svandam
Vreemd, ik krijg vandaag een mailtje op het e-mailadres waarmee ik het pakket heb aangevraagd waarin in staat dat de verbinding vandaag is opgeleverd terwijl in het e-mailadres dat ik van Online heb gekregen 10 februarie als opleverdatum vermeld staat.
Vanavond nog 1 keer proberen en anders hoop ik dat er zo snel mogelijk een service-monteur kan langskomen.
 
satturk
En? Ik kreeg vandaag hetzelfde mailtje, maar helaas weer geen resultaat.helpdesk maar weer gebeld, ik moestde modem in de meterkast aansluiten van een vriendelijk klinkende dame. Ik wist al dat het hopeloos was, maar anders kon ze geen monteur sturen. Heb echt geen signaal op mijn lijn. Rood/blauw niet en oranje/wit ook niet. Ze zijn helaas alweer gesloten, morgen maar weer bellen.
 
jpt
het probleem bij mijn vriend is gisteren rond 16.00 uur opgelost.
redelijk snel (vergeet weekeinde)online vertelde me dat de oplossing tot 7 werkdagen kon duren!
een kpn monteur heeft 45 minuten lopen worstelen met de bos draden in de verdeelkast!
waarna alles werkte.
ga vandaag kijken welke snelheid hij heeft en zijn spullen goed instellen.

jammer dat de eerste kennismaking met online na overstap van tele2 niet vlekkeloos verliep!
ik begrijp het draaiboek van de h.d.medewerkers
het is alleen frustrerend dat je 4x moet bellen (zeker als 1 er van kort van stof is)en een mail bericht moet sturen omdat je niets hoort!


grts
 
svandam
Ik heb afgelopen vrijdag wederom met de helpdesk gebeld en de jongeman die ik aan de lijn kreeg heeft direct een dossier aangemaakt en vertelde mij dat ik binnen vijf werkdagen teruggebeld zou worden.
Ik ben vanmorgen gebeld met de mededeling dat er morgen een monteur van KPN langskomt.
Dus mij heeft het twee telefoontjes gekost en binnen 3 dagen na het laatste telefoontje komt er een monteur.Dat vind ik behoorlijk netjes en dat mag ook wel vermeld worden.
 
satturk
Ik heb zaterdag met de helpdesk gebeld en mij werd verteld dat ik binnen 6 werkdagen teruggebeld zou worden. tot op heden nog niks gehoord......maar goed ik heb nog 4 werkdagen te gaan. Ik ga erwel vanuit dat ik de dagen waarop ik geen gebruik heb kunnen maken van hun dienstverlening niet hoef te betalen. maar dit ga ik in mijn volgende telefoontje duidelijk maken aan hun.
 
jpt
net terug uit bussum
lijn loopt op ongeveer 16 mb download 0,8 up een hele verbetering met tele2 gewoon 4 mb erbij.

en hij kan nu alle rand apparatuur tv mediacenter skybox zonder problemen aansluiten.
begrijp me goed de oplossing kwam redelijk snel van online!
jammer van die ene h.d. medewerker (kort van stof) terwijl ik heel zeker van mijn zaak was.
wilde er gewoon niet in bij hem!
verder niets meer gehoord tot ik een mail had gestuurd met daarin ook de melding niet factureren totdat de lijn werkt.
maandag opeens een kpn monteur voor de deur en werken de handel.
ik zelf ben ook sinds kort online klant bij mij totaal geen wanklank over het gebeuren rond mijn eigen overstap.
alles heel goed verzorgd haal zelfs pieken 20 tot 21 mb download en dat op 1845 meter van de wijkcentrale.(heb wel alles getweakt wat er maar kon.)
tot nu toe doet online wat ik (en anderen denk ik ook) van ze verwacht!
vandaar mijn vraag eerder hier laat online steekjes vallen.

verder zeer tevreden over online. (buiten het dichtgetimmerde modem dan)

grts
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'hulp bij instalatie Thomson TG712 gevraagd', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
hulp Algemeen : 1 24 feb 2018
Hulp gezocht: zeer traag bekabeld internet Snelheid : 15 08 mei 2017
Thomson router icm wifi repeater Thomson meer apparaten aansluiten : 7 01 jul 2015
Thomson st706 probleem Speedtouch 706 configuratie en problemen : 34 31 mrt 2015
Trage verbinding, modem Reset soms zelf TG712 Klacht over Online : 2 10 jan 2015
Advertentie