obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Geen verbinding met internet. Meld hier storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Onderwerp afdrukken
Bijna 1 maand geen verbinding
peter1985
Beste forum gebruikers,

Omdat ik nog nooit eerder problemen heb gehad met online is dit mijn eerste post. Fijn dat er een plek als deze is om advies te vragen en wat van mijn frustraties te uiten.

Ik ben al bijna tien jaar abonnee bij wanadoo/online en tot op heden zonder problemen. Echter ben ik in december verhuist en beschik ik sinds 22 december over een 20mb internet verbinding op mijn nieuwe adres. De verbinding was toen erg langzaam +/- 450kb down maar stabiel en meegenomen dat ik 3327 meter van de wijkcentrale zit vond ik dat acceptabel. Daarna werd het een drama. Vanaf 13 januari werd mijn verbinding erg instabiel en viel vaak ( ongeveer 20x per uur ) weg. Ik heb op de 17e contact opgenomen met de klantenservice en zij zouden erna kijken. Ik had nog goede hoop. De 18e had ik helemaal geen internet meer en tot op heden heb ik sporadisch een keer verbinding. Meestal later op de avond.

Voordat ik verder ga zal ik eerst even mijn situatie uitleggen zodat de experts er misschien iets meer van begrijpen. ( misschien overbodig maar na al mijn contact met de klantenservice praat ik alleen nog maar Jip en Janneke taal )
Ik woon in een nieuw gebouwd huis. Een twee onder 1 kap. Het huis staat ongeveer 300 meter van de weg waar de aansluiting op de hoofdkabel zit. Mijn buurvrouw heeft hetzelfde problemen alleen was zij in het begin nog niet op de hoofdkabel aangesloten. Ik zit op 3327 meter van de wijkcentrale. Ik heb 2 modems de ST706 en mijn eigen altijd prima werkende linksys. De modem st706 geeft de helft van de tijd aan dat alles goed moet zijn ook al heb ik geen verbinding ( ATM, DSL en Ethernet staat een V bij ). De rest van de tijd geeft hij geen DSL verbinding aan. Opmerkelijk is dat ik vaker verbinding heb naar matige vorst en in de avond uren.

Zoals gezegd begonnen mijn problemen pas echt op de 18e van januari. Helemaal geen verbinding meer. Na heel veel bellen kwam er na 4 dagen iemand van KPN de lijn doormeten. Uitslag: 5 aardes, kabelbreuk zou je zeggen. 3 dagen later kwamen ze tegelijkertijd mijn buurvrouw haar verbinding lassen en naar die van mij kijken. Het probleem moest zijn opgelost. Ik kon daarna 10 minuten van mijn verbinding genieten en daarna was hij weer weg. Een paar dagen later was er weer iemand in het lasgat bezig en hij wist mij te vermelden dat er in de wijkcentrale dingen niet goed waren aangesloten. Ook vertelde hij dat de lijn vanaf de aansluiting bij de weg naar de wijkcentrale stabiel was. Echter de lijn vanaf het aansluitpunt bij de weg naar mijn huis was instabiel.
Ik heb dit natuurlijk braaf voorgelegd aan online en zij hebben dit naar eigenzeggen uitvoerig besproken met kpn. Gisteren werd ik voor de verandering zelf door hun gebeld met de vraag of ze een downgrade naar 4mb mochten uitvoeren omdat dit volgens kpn moet helpen voor een stabiele verbinding. Ik heb dit tot nu toe geweigerd omdat ik nog altijd een kabelbreuk vermoedt in de lijn tussen mijn huis en de weg.

Mijn vragen zijn eigenlijk kan iemand dit verklaren en zou er een kabelbreuk kunnen zijn? En zo ja. Wat zijn de verplichtingen van kpn/online bij deze.
Verder vroeg ik me af of mijn verbinding nog langzamer wordt als ik terug ga naar 4mb.

alvast bedankt.

Peter.
 
I R Baboon
Een downgrade in snelheid wordt vaak geadviseerd om meer stabiliteit te verkrijgen.
Dat is niet ongewoon. Of dat ook de oplossing is voor je probleem, valt nu niet te zeggen.

Gooi eens hier de modem intrainwaardes neer. -> http://192.168.1.254/cgi/b/dsl/dt/?be...&l0=1&l1=0
Dan is misschien iets meer te zeggen.
Gewijzigd door I R Baboon op 11 februari 2011, 01:27
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Bijna 1 maand geen verbinding', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
ZyXEL VMG8324-B10A Lan na 5min geen ip adres meer Zyxel configuratie en problemen : 2 08 jun 2020
ZyXEL VMG8324-B10A VDSL verbonden maar geen IP adres Helpdesk : 2 14 apr 2020
Overgestapt maar krijg geen IP (Opgelost) Opleveringsproblemen : 5 22 jan 2020
Overgestapt maar geen internet Algemeen : 2 05 jan 2020
Wifi verbinding voor mijn pc. WiFi : 2 03 jan 2020
Advertentie