obey-robots.txt
03 December 2016, 14:35
Navigatie
Ledenenquête
Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen?

Ja
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Ja 39% [88 stemmen]
39% [88 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Nee 61% [136 stemmen]
61% [136 stemmen]

Stemmen: 224
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 25 jun 2009

Enquête-archief
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Online Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Waarvoor en hoe gebruik je een switch, router of een access point achter dit modem? Hoe krijg ik mijn NAS, netwerkprinter, enz. in mijn netwerk? Hoe deel ik mijn web-, smtp-, ftp-, enz. server met anderen op het internet? Hoe kan ik online spellen spelen op mijn xbox, ps3, wii, psp, enz.? Hoe sluit ik mijn iphone, ip-tv, ip-telefoon, ata, enz. aan op deze router en moet ik dan nog speciale dingen instellen?
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

port forwarden

edou
Hoi,

ik ben al lang klant bij online en komt met de volgende probleem te zitten:
om gebruik te kunnen maken van mijn onlangs net gekocht webserver, moet ik de port kunnen forwarden.
Mijn installatie is zo gedaan (van buiten naar binnen)
- Modem (Speedtouch 510, waarschijnlijk een versie 1 sinds ik geen versie heb kunnen zien op de modem) met firmware 4.2.3.0.0
- Linksys Wireless Router BEFW11S4 v4, met firmware 1.50.13
- Laptop, desktop
- NAS drive met webserver en meer

Tot nu toe, heb ik mijn router uitsluitend kunnen pingen maar als ik met behulp van telnet de firewall van de modem off doe. Eigenlijk, ik weet niet of dit een goed idee is. Het is mij niet gelukt om een firewall rule te maken zo dat de port forward lukt tussen modem en router.

Met firewall off in de modem, ik heb dus de router kunnen pingen (v.a. een of andere website, of met PFPortChecker), maar de diagnostic van PFPortChecker is dat de port dat ik probeer open te krijgen dicht blijven.

Kan iemand helpen?

E

I R Baboon
De Speedtouch is niet alleen een modem, maar ook een router.
Dus je hebt nu twee routers achter elkaar gezet.

Als je deze config wilt hebben (bv maak je gebruik van speciale functies van de Linksys), dan
moet je eerst de poort(en) openen in de Speedtouch naar de Linkys en dan in de Linkys weer de
poort(en) openen naar de webserver.

Een handigere setup is om de Linkys als switch/access point te configureren.
Dan hoef je alleen nog maar in de Speedtouch de poorten te openen.
Daarvoor moet je de DHCP server in de Linkys uit zetten en de netwerkkabel vanaf de Speedtouch
in een LAN poort van de Linksys te stoppen. Dus niet in de WAN of Internetpoort.
Alle apparatuur herstarten en je netwerk is weer up.
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl

edou
bedankt!

Het werkt prima tot aan het forwarden van de poorten naar webserver.
Moet ik het via de linksys doen? Hoe vind ik nu de ip adres van de linksys eigenlijk, ik kan geen verbinding meer maken, en ik zie het niet als ik het via cmd prompt doet, met ipconfig /all
Of via de GUI van de modem, of via telnet voor de modem? Met welke instructies dan?

Dank

E

TCP_IP
http://www.xpvista.nl/articles.php?article_id=1

Klik eens op bovenstaande link, hierin heb ik beschreven hoe je van je Linksys een switch/accespoint maakt vrij simpel ook. Dit vind ik persoonlijk fijner werken.

Als je je linksys wilt benaderen via webinterface (volgens standaardinstellingen):
http://192.168.1.1

Je computer of laptop moet direct verbonden zijn met je linksys dan.

Als je je speedtouch 510 wilt benaderen via webinterface (standaard instellingen):
Sluit je pc/laptop direct op die router aan en ga naar:
http://10.0.138
Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op www.xpvista.nl !

I R Baboon
Ik was vergeten dat de oude Speedtouch modellen uitsluitend werken op 10.0.0.x subnet.
De recentere modellen werken ook met 192.168.1.x.
Daarom verloor je pc de verbinding met de Speedtouch.

edou
eigenlijk, ik ben de verbinding met de linksys kwijt, niet met de speedtouch.

Maar met de boodschaap van TCP IP heb ik een idee van waarom (denk ik): ik heb geen vaste IP adres vastgesteld in de linksys voor dat ik het DHCP heb disabled.

Goed, dus ik ga dat doen met en subnet volgens model van deze speedtouch...

Toch is er een goed method om de port te forwarden, en moet het op de linksys of op de speedtouch. Tot nu toe is et me niet gelukt met de speedtouch.

Ik ga alles opnieuw instellen...Shock

I R Baboon
Het subnet aanpassen in de Linksys naar dat van de Speedtouch is noodzakelijk. (10.0.0.x)
Vergeet ook niet het ip adres van de Linksys te veranderen. (bv. 10.0.0.100)

Nadat alles herstart is, moet je je netwerk uittesten.
Dan de poorten openen in de Speedtouch voor je webserver.

edou
Het is precies wat ik heb gedaan. En de verbinding nu tussen internet / NAS / PCs werkt goed, ook tussen desktop en NAS via wireless Ad-Hoc netwerk (dat een tijd niet meer deed).
Maar nu, mijn probleem is wel om de instructies aan de Speedtouch te geven zodat het forwardt de goede porten naar de NAS.

Wat lijkt mij vreemd is dat als ik test met PFPortchecker, het werkt. Maar als ik mijn url gebruikt (vanaf een andere aansluiting natuurlijk), het doet niks, of vraagt naar de inlog gegevens van mijn router.

Ik denk dat het komt door de ingebouwd firewall. Of niet ?

I R Baboon
PFPortchecker kan alleen de poort checken op de machine waar het zelf op draait.
Dus niet voor andere aangesloten apparatuur.

Maar vertel eens iets meer over de ad-hoc verbinding met je NAS.
Ik dacht dat de NAS direct aan de router hing.

edou
hoe kan ik dan testen of mijn ports echt open zijn dan?

NAS en Ad-Hoc: omdat ik wil niet per se online zijn als ik werk met PC of laptop, heb ik een wifi dongle gekocht voor de nas, en een wifi ad-hoc netwerk gemaakt ermee. Dan kan ik direct tussen nas en pc werken, zonder dat de LAN open staat. Anders, zou ik de LAN moeten openen, wat komt op neer dat ik online zou zijn met PC.

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'port forwarden', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Admin web interface move to a different port Zyxel meer apparaten aansluiten 3 08 november 2016, 14:29
Geen port mapping pagina? Huawei configuratie en problemen 4 16 mei 2016, 12:41
Port Forwarding & Harde schijf aansluiten Zyxel configuratie en problemen 8 06 januari 2016, 17:34
Port forwarding (voor Minecraft server) Huawei HG655d Huawei configuratie en problemen 6 17 mei 2015, 17:35
Port openen achter Airport Express (bridge mode) Huawei configuratie en problemen 12 19 mei 2014, 23:31
Goedemiddag bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| Johan401:39:25
| Tiger03:00:46
| dutch flash04:04:34
| Roroko04:15:04
| Wanabo04:23:56
| Lutz08:11:20
| Ronsworld15:08:09
| ronald schuit15:14:10
| okkie_199417:10:03
| trebor60 1 dag
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

15 november 2016, 21:47
Online.nl=amateurs

05 november 2016, 16:44
Hallo allemaal, Vanaf 18 oktober heb ik geen verbinding meer. Bijna elke dag bellen met klantendienst, 5 a 6 keer emailen naar de klantenservice niets opgelost. Nog steeds geen verbinding dus geen

01 november 2016, 19:42
in helmond dezelfde storing

27 oktober 2016, 23:15
@ MGuitink Om weer in het modem te komen, eerst restten via het verzonken knopje aan de zijkant van het modem.

27 oktober 2016, 13:39
Hoe kan ik het wachtwoord voor mijn huawei hg655d opnieuw instellen?