obey-robots.txt
11 December 2016, 08:58
Navigatie
Ledenenquête
Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen?

Ja
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Ja 39% [89 stemmen]
39% [89 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Nee 61% [137 stemmen]
61% [137 stemmen]

Stemmen: 226
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 25 jun 2009

Enquête-archief
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Online Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Telefonie op LiveBox werkt niet meer na aansluiten Thomson TG712

depthcharge
Onlangs heb ik een nieuw modem opgestuurd gekregen, een Thomson TG712 Smile. Welke ik heb geïnstalleerd. Na de installatie blijkt dat dit modem geen nummerherkenning van KPN ondersteund en ik ook geen SMS meer kan ontvangen op mijn vaste telefoon Sad.
Ik heb direct mijn LiveBox weer geïnstalleerd omdat ik speciaal mijn KPN abonnement heb gehouden voor de eerder genoemde functies.
Nu blijkt dat mijn telefonie ineens niet meer wordt ondersteund door mijn LiveBox Shock. INternet werkt prima maar telefonie krijg ik niet meer aan de praat ook niet na een harde reset. Super frustrerend.
Dit bevreemd mijn ten zeerste, het lijkt wel of het Thomson modem de lijn of verbinding vanaf online anders heeft ingesteld.

Hopelijk kan iemand mij helpen want ik wil graag weer gerbuik maken van mijn oude LiveBox.

oppie
Telefonie van Online kan maar gekoppeld zijn aan 1 modem tegelijk. Dit is altijd het laatst verzonden modem. Teruggaan naar de LB is niet meer mogelijk. Je zou 1 telefoon op de PSTN/Phone poort van je splitter kunnen aansluiten en een ander toestel op de Phone poort van het modem. Dan kun je de ene gebruiken voor de functies die je noemde en de andere op naar buiten te bellen via Online. Andere optie is om het KPN nummer door Online te laten overnemen dan wordt dat je enige nummer. SMS ontvangen kan dan niet maar zal wel je nummerweergave weer werken.

depthcharge
Zolang Online geen sms via de vaste telefoon (DECT) ondersteunt wil ik mijn KPN lijn niet opgeven.
Verder heb ik de boel al aangesloten midels jouw advies. Dit stond namelijk in een speciale brief voor mensen met een KPN lijn. Online had alleen een notie moeten opnemen dat nummerweergave niet meer werkt en dat de LiveBox na installatie niet meer ondersteunt wordt. Als ik dat had geweten had ik het modem nooit maar dan ook nooit geïnstalleerd.

Verder hoop ik erop dat men bij Online de instellingen of lijn kan resetten zodat de LiveBox wel ondersteunt wordt.
Ik heb een e-mail gestuurd naar de helpdesk, het is dus nog even wachten op hun antwoord.

oppie
Ik kan je nu al vertellen dat dat niet gaat gebeuren, spijtig maar waar.

depthcharge
Ik snap niet dat men de instellingen voor de LiveBox niet kan terugzetten.
Een zeer slechte zaak.

Is er geen alternatieve oplossing voor mijn probleem?
Online zelf geeft inderdaad aan dat het onmogelijk is. Volgens mij is niets onmogelijk.
Afijn ze geven ook aan dat ik een kastje ergens tussen kan zetten en dan heb ik wel weer nummerweergave. Maar wat voor een kastje dat is en waar ik die kan krijgen vertellen ze mij niet.

Elk alternatief is welkom want dit gaat echt niet.

Afgelopen nacht zijn wij gebeld maar door wie weten we dus niet Frown.

oppie
De Livebox wordt uitgefaseerd. Ook het telefonie platform waarmee de Livebox verbinding maakt(te). Modem wordt ook niet meer geleverd dus dit is niet te voorkomen. Het kastje dat ze bedoelende is de splitter waar ik het over had. En dan bedoel ik niet via dat installatie a4tje waar jij het over had maar op de manier van aansluiten die ik in een eerdere post hier probeerde toe te lichten. Wellicht bedoelen ze een aparte nummermelder voor het modem te plaatsen, dat zou ook nog kunnen.

depthcharge
Juist ze hadden het over een nummermelder.
Maar wat is dat voor een ding?
Waar kan hem kope?
En hoe en waar moet ie dan tussen?

Trouwens bedankt voor je reacties.

oppie
Ik heb geen idee. Wellicht bij de primafoon. Tussen de splitter en je telefoontoestel dan neem ik aan. Zul je even moeten testen.

depthcharge
Volgens mij is de nummerweergave op te lossen met een "FSK naar DTMF of DTMF naar FSK omzetter".

Zie: http://www.telec.nl/producten/p55224/fsk_naar_dtmf_of_dtmf_naar_fsk_omzetter.html

Die kan ik dan (denk ik) voor het modem zetten en dan zou het moeten werken. Hoop ik.

Nu alleen een oplossing voor het sms'en.

Ik heb touwens maar 1 telefoontoestel (althans 1 basis tstation met 2 handsets) dus jou oplossing bied wat betreft twee toestellen geen soelaas.

Maar wat denk jij gaat het bovenstaande werken?

oppie
Ik heb geen idee, nog nooit van deze oplossing gehoord eigenlijk. Als SMSen toch niet werkt waarom zou je jouw KPN nummer niet laten overzetten naar Online? Dan werkt je nummerweergave wel en scheelt het je in de kosten. Analoge KPN lijn heb je niet meer nodig, mits je niet beschikt over een alarmsysteem die dit vereist.

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Telefonie op LiveBox werkt niet meer na aansluiten Thomson TG712', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Overgang van Huawei HG655d naar ZyXEL VMG8324-B10A, combi vaste en VOIP telefonie Zyxel meer apparaten aansluiten 8 07 december 2016, 23:05
Kan niet meer in modem? Huawei configuratie en problemen 7 30 november 2016, 20:37
sinds 25 nov 2016 09:00 nul komma niks internet meer, helemaal weg . . . Storing 9 27 november 2016, 20:36
halve dag na KPN migratie ineens geen internet meer Storing 3 24 november 2016, 12:06
FritzBox 7340 geen internet meer na upgrade wijkcentrale Eigen modem configuratie en problemen 3 21 november 2016, 19:56
Goedemorgen bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| muisje00:31:08
| vdbits06:42:19
| Wanabo09:39:56
| Carlovanlent11:28:32
| Matthy Alblas13:45:06
| ronald schuit14:13:14
| famcai14:47:17
| cdb19:26:30
| peukevreugd21:52:31
| johan32421:53:25
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

07 december 2016, 12:08
iemand weet welke firmware huawei hg665d op dit moment zit?

15 november 2016, 21:47
Online.nl=amateurs

05 november 2016, 16:44
Hallo allemaal, Vanaf 18 oktober heb ik geen verbinding meer. Bijna elke dag bellen met klantendienst, 5 a 6 keer emailen naar de klantenservice niets opgelost. Nog steeds geen verbinding dus geen

01 november 2016, 19:42
in helmond dezelfde storing

27 oktober 2016, 23:15
@ MGuitink Om weer in het modem te komen, eerst restten via het verzonken knopje aan de zijkant van het modem.