obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Online Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » Livebox (= Sagem f@st 3203, wordt uitgefaseerd) » Livebox configuratie en problemen
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Onderwerp afdrukken
PC kan geen verbinding maken met Livebox
delph
Ik heb al een paar jaar thuis de Livebox staan en geen problemen met de Wifi voor 2 laptops. Voorheen had ik mijn pc met de livebox verbonden via de meegeleverde dongle maar de laatste maanden had ik problemen met de verbinding die regelmatig wegviel. Vandaar dat ik mijn dongle heb vervangen met een nieuwe wlan kaart.

Deze lijkt verbinding te maken met de livebox maar krijgt dan een beperkte verbinding waardoor ik geen internet kan gebruiken. Ik heb ook al geprobeerd de livebox vanaf de pc te bereiken maar dat kan ook dus niet. Toch maken ze ergens verbinding aangezien dat wanneer hij vraagt om het wachtwoord van de wifi hij het verschil ziet tussen de goede en foute sleutels.
 
delph
Ik ben vergeten te vermelden dat ik de reg knop al gebruikt heb en voor de zekerheid mac filtering uitgezet.
 
delph
Wat voor security is er nog meer naast de mac filtering? Want ik heb ook al een paar keer het profiel verwijderd en nogmaals geprobeerd. Als ik nu trouwens mijn usb dongle weer in de pc steek is er niks aan de hand....
 
delph
Het heeft niet geholpen maar in ieder geval alvast bedankt voor alle hulp oppie!

Ik ben nu zover dat ik alle beveiliging uit had staan en ik heb de WEP codering gebruikt (voorheen had ik wpa aanstaan). In beide gevallen blijft hetzelfde probleem zich voordoen dat ik alleen lokale verbinding heb tot de wlan en niet bij de livebox kan komen.

Ik kan eens proberen de nieuwste driver te downloaden van deze sweex kaart en de pc verplaatsen om te kijken of het niks te maken heeft met de signaalsterkte.

Nog andere suggesties? Ik zag wat berichten waarin het ip adres werd vastgezet in ipv4 en ipv6, zou dit kunnen helpen?
Gewijzigd door delph op 11 april 2011, 20:24
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'PC kan geen verbinding maken met Livebox', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
ZyXEL VMG8324-B10A Lan na 5min geen ip adres meer Zyxel configuratie en problemen : 2 08 jun 2020
ZyXEL VMG8324-B10A VDSL verbonden maar geen IP adres Helpdesk : 2 14 apr 2020
Overgestapt maar krijg geen IP (Opgelost) Opleveringsproblemen : 5 22 jan 2020
Overgestapt maar geen internet Algemeen : 2 05 jan 2020
Wifi verbinding voor mijn pc. WiFi : 2 03 jan 2020
Advertentie