obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Onderwerp afdrukken
Geen IP adres printer
pbwinter
Beste Mensen,

Ik heb een probleem,ik heb een TG712 daar aanvast zit een sitecom router ingesteld als switch,op een van de poorten zit een netwerk printer een HP Laserjet 4050 het probleem is hij krijgt geen IP adres toegewezen van de TG712,terwijl op de andere poorten een tweede computer , een satelliet ontvanger en een ACRyan aangesloten zitten,die krijgen wel een IP adres.

Wie kan mij daarbij helpen.



Groet Peter
 
pbwinter
Oeps ik zie net dat ik het in het verkeerde forum heb gezet,kan een moderator hem in het juiste forum plaatsen.
 
I R Baboon
Staan de netwerkinstellingen van de printer op automatisch of werk je met een statisch ip adres?
En heb je de netwerkkabel al eens verwisseld?
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
pbwinter
Het is al voor elkaar, ik heb alles nog eens opnieuw geïnstalleerd een voor een aangesloten en nu doet hij het,alleen is de printer niet te zien in de Thomson en de andere apparaten wel ra ra.



Groet Peter
 
I R Baboon
Dat is niet zo moeilijk.

Je hebt de Sitecom niet als switch, maar als router in je netwerk gezet.
Je werkt nu met twee verschillende subnetten en dan zien de apparatuur elkaar niet op die subnetten.
Maar er is nog een probleem nu je alle LAN poorten bezet hebt op de Sitecom.
Voor een switch functie zou je altijd eentje moeten reserveren voor de Thomson.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
pbwinter
Ik heb de sitecom laten vervallen,alles staat nu op de Thomson en daar in zie ik mijn printer niet staan dat vind ik zo vreemd op poort 2 staat de satelliet poort 3 de mediaplayer en op poort 4 staat de printer alleen is die niet te zien,poort een ie reserve.
 
rrozema
De laserjet 4050 doet iets raars met de dhcp, hij vraagt en krijgt wel een ip adres. Maar inderdaad, hij registreert nergens een naam. Ik heb het zelfde gehad met mijn 4050. Alles doet het wel gewoon, je moet de juiste drivers installeren en dan vindt je computer hem gewoon op het ip adres. Ik ben er niet achter wat er precies anders is, maar blijkbaar doet de printer iets anders dan 'normale' dhcp clients.

Ik had wel nog het probleem dat ie na een week of zo ineens verdween uit het netwerk; dan moest de printer gereset worden, en soms moest ik bovendien een nieuw ip adres instellen in de poort instellingen van m'n windows clients en dan deed ie het weer voor een week. Dat probleem is over sinds ik in mijn dhcp server een adres heb gereserveerd voor het mac adres van mijn printer. Blijkbaar refreshed de 4050 z'n dhcp lease niet of veel te laat. Door te zorgen dat er in de dhcp server een reservering bestaat, is dat nu geen probleem meer; de printer blijft gewoon het gereserveerde adres gebruiken, zelfs als de lease verlopen is. Als de printer toch eens opnieuw gestart wordt, krijgt hij opnieuw het zelfde gereserveerde adres.
 
pbwinter
Wat raar is, hiervoor had ik een zyxel modem en daar deed hij het gewoon en was ook gewoon te zien in de modem .
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Geen IP adres printer', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
ZyXEL VMG8324-B10A Lan na 5min geen ip adres meer Zyxel configuratie en problemen : 2 08 jun 2020
ZyXEL VMG8324-B10A VDSL verbonden maar geen IP adres Helpdesk : 2 14 apr 2020
Overgestapt maar krijg geen IP (Opgelost) Opleveringsproblemen : 5 22 jan 2020
Overgestapt maar geen internet Algemeen : 2 05 jan 2020
Geen interactie tv Canal Digitaal! Bekend probleem online.nl Onopgeloste aangemelde problemen bij Online : 1 27 jul 2019
Advertentie