obey-robots.txt
06 December 2016, 20:47
Navigatie
Ledenenquête
Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen?

Ja
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Ja 40% [89 stemmen]
40% [89 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Nee 60% [136 stemmen]
60% [136 stemmen]

Stemmen: 225
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 25 jun 2009

Enquête-archief
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Online Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Draadloze laptop wil vast IP adres

BobStein
Ik speel namelijk een online game en ik kan dan geen HOST zijn. Het lukt me wel om te spelen als iemand anders de HOST is. Doordat ik draadloos speel krijg ik een 192.168 IP. Weet iemand hoe ik het voor elkaar kan krijgen om draadloos een vast IP te krijgen?

Wanabo
Ga naar netwerkeigenschappen van draadloze kaart. Noteer ip,gateway, dns, etc. Zet DHCP uit en vul handmatig de opgeschreven waardes in. Nu heb je een werkend vast (statisch) ip adres.
Wanabo - Wanadoo abonnee

Alice, CaiWay, Glasvezel, Kabel, KPN, Online, Stipte, T-Mobile, Tele2, Telfort, UPC, VodaFone, XS4ALL, ZeeLandNet, Ziggo. Laatste berichten overzicht alle Gebruikers Forums.

Richard
Mocht je toevallig je externe ip bedoelen.... dat 192.168.x.x zul je ook hebben als je dat vast inregelt.
Als je een game host, zul je in de Livebox poorten moeten forwarden naar die laptop waar je de game op wilt hosten.
Welke poorten is afhankelijk van de game die je wilt hosten.

De externe gebruikers zullen dan moeten inloggen op jouw externe ip adres, niet naar je 192.168.x.x adres (vandaar die poort-forward).
Wat je externe ip adres is kun je zien op http://www.watismijnip.nl bijvoorbeeld.Smile

Greetings, Richard.

jonas
^ Precies.

Om te kunnen hosten, moeten de clients weten dat jij een game server hebt. Jouw game server draait achter de livebox. Als de livebox een verzoek van een client krijgt om te gamen, dan weet je lievbox niet wat hij daarmee aan moet. Je moet hem dus handmatig vertellen dat die verzoeken doorgestuurd moeten worden naar je computer.

Je moet weten welke tcp poorten je game server gebruikt. Als je in google intik:
<spelnaam> ports forwarding
dan zie je ze vanzelf.
Dan naar de livebox:
http://192.168.1.1
- firewall
- toevoegen
- naam: maakt niet uit
- toegang geactiveerd: ja
- protocol: tcp (of udp, als dat nodig is: zie de poorten uit google)
- van poort: het poortnummer zoals op google aangegeven
- tot poort: zelfde verhaal
- lokaal ip-adres: het ip adres van je computer: 192.168.1.x

Groeten!
Jonas
There are 10 kinds of people, those who understand binary and those who don't.

BobStein
Hey Jonas, bedankt dat je het zo makkelijk en overzichtelijk voor me hebt uiteengezet. Helaas leverde het googlen niet het gewenste resultaat op. Ik speel al jaren (sinds 1999) online met een onderzeeer-simulatie. Het spel heet Hunter/killer 688i
Is er geen andere manier om erachter te komen welke poorten voor dit spel in aanmerking komen?
Alvast bedankt.

jonas
Hey BobStein,

Ik heb zitten zoeken op google newsgroups en kwam inderdaad vrij weinig info tegen. Ergens op een diep forum zag ik dat h/k udp poort range 2175-2201 gebruikt. Het is niet handig om al deze poorten door te forwarden middels je livebox. Als je maar één pc achter de livebox hebt, kan je er voor kiezen om al het internet verkeer naar je laptop door te sturen, middels zogeheten NAT (of evt een bridge). In de geavanceerde opties van je livebox, dien je onder firewall, policies een regel toe te voegen, die alles van je publieke ip naar je laptop ip doorsluist. Echt een voorstander ben ik hier niet van, omdat dan al het verkeer dus bij je laptop uitkomt, wat het allemaal ietsje minder veilig maakt. Zoals gezegd kan je ook je livebox als bridge instellen, maar dan geldt hetzelfde als hierboven, waarbij komt dat je de telefonie service van Orange verliest.

Maar om het even minder pessimistisch te benaderen:
Het zou echter zo maar kunnen dat we het hier niet over de juiste poorten hebben en het hierboven geschrevene dus niet relevant is. Wat je zou kunnen doen is het simpelweg aan iemand vragen met wie je online speelt. Misschien is er een hunter/killer forum waarni je deze vragen kwijt kan?

Oh ja, maar mocht je het nou willen testen door je livebox alles te laten doorsluizen, laat het dan weten, dan vertellen we je hier hoe dat kan.

Groeten!
Jonas

BobStein
Hey Jonas, tsjonge wat een uitleg. Super! Ik snap het helemaal en ik overweeg nu om dmv NAT een bridge naar mijn laptop te maken. Ik vind het niet erg dat al het verkeer via mijn laptop loopt. Ik heb een goede firewall en een goed antivirus programma draaien. Thuis heb ik nog 2 laptops en een stand-alone. Die pc's werken dan toch gewoon via de LB? Als er verder geen nadelen bijkomen, dan ga ik dat wel doen. Alvast bedankt!

BobStein
Maar... als ik alles naar mijn laptop doorgesluisd heb, heb ik dan ook uiteindelijk het vaste IP??? (want daar gaat het mij uiteindelijk om)

BobStein
Ik bedoel dus het externe IP :-)

jonas
Ja, als je je livebox als bridge instelt, dan krijgt je laptop het externe, vaste ip adres van orange. Als je op dit forum zoekt naar bridge dan krijg je ergens een handleiding te zien waarin precies staat hoe je je livebox als bridge kan instellen.

Groeten!
Jonas

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Draadloze laptop wil vast IP adres', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Vast IP adres Zyxel configuratie en problemen 2 19 februari 2016, 15:10
Email adres Wie O Wie Email 4 27 december 2015, 13:14
Adres translation instellen Zyxel configuratie en problemen 3 16 januari 2015, 01:15
Vraag over laptop Algemeen 7 04 september 2014, 20:02
Geen wifi verbinding op laptop via HUAWEI HG655d Algemeen 29 22 januari 2014, 01:13
Goedenavond bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| ekhhorlings00:41:51
| Lutz00:49:01
| mRcan02:13:19
| dutch flash02:29:44
| Memooh03:02:39
| Wanabo04:38:19
| Ano06:04:39
| dutch106:55:18
| Tiger07:35:37
| earlgrey7207:46:06
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

15 november 2016, 21:47
Online.nl=amateurs

05 november 2016, 16:44
Hallo allemaal, Vanaf 18 oktober heb ik geen verbinding meer. Bijna elke dag bellen met klantendienst, 5 a 6 keer emailen naar de klantenservice niets opgelost. Nog steeds geen verbinding dus geen

01 november 2016, 19:42
in helmond dezelfde storing

27 oktober 2016, 23:15
@ MGuitink Om weer in het modem te komen, eerst restten via het verzonken knopje aan de zijkant van het modem.

27 oktober 2016, 13:39
Hoe kan ik het wachtwoord voor mijn huawei hg655d opnieuw instellen?