obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Meld hier onopgeloste, maar wel aangemelde problemen. Wees wel zo sportief om ook te melden als het probleem opgelost is!
 Onderwerp afdrukken
Wegvallende verbinding, alleen op win7 pc
JT
Probleem:
Sinds een maand of 6 heb ik regelmatig last van een wegvallende verbinding op mijn desktop (win7) maar de xbox 360 aan de Livebox, en een laptop aan mijn switch hebben hier geen last van.
Na een tijdje is de verbinding weer terug, varieert van 10min tot uren.
(Win7, NVidia onboard netwerkkaart (op het moment), Livebox, ADSL+telefonie (tel. is niet aangesloten en wordt niet gebruikt), al minstens 5jr trouwe Orange/Online klant.)

Geprobeerde oplossingen:
Online handleidingen doorlopen.
Kabels + hardware nagekeken en verwisseld als test.
Her-installatie windows.
Livebox resets.
Etc etc.

Contact Online:
Op vrijdag 17/6 gemaild (liever geen extra telefoonkosten) en pas dinsdag 21/6 antwoord vanwege een mailstoring.

Oplossing aangeboden door Online
Verleng je contract voor een jaar (is namelijk verlopen) en betaal extra en dan krijg je een nieuwe modem.
Dat is toch geen klantvriendelijke oplossing?

Vervolg:
Aangezien Online me niet wilt helpen (volgens mijn Google-sessie hebben meerdere mensen gewoon een nieuwe modem ontvangen) ben ik van plan over te stappen naar een concurrent.
Op het moment wil ik echter liever niet aan een nieuw jaarcontract vastzitten dus mocht iemand een oplossing weten dan wordt dat zeer op prijs gesteld.

Zo niet, dan heb ik in iedergeval mijn ervaring gedeeld en hoop dat anderen met dit probleem meer service mogen ontvangen.
Gewijzigd door op 29 juni 2011, 17:28
 
JT
Dank voor de reply.

Toen ze met mij contact opnamen was dat via de telefoon, dus heb al een tijdje met ze hierover gesproken.
De eerder vermelde oplossing was het enige wat zij mij konden bieden.

De Win7 pc zit via een kabel aan de Livebox, van wireless maak ik geen gebruik (en heb ik ook niet).


Zelf denk ik momenteel aan deze mogelijkheden:

- Conflict door combinatie netwerkdrivers + win7/64bit (nieuwste drivers bieden echter helaas geen uitkomst)
- Conflict tussen Livebox + Win7
- Livebox kapot

Misschien dat een van deze dingen iemand bekend voorkomt?
 
Wonko
Hallo JT!
Het lijkt mij een Win7 probleem te zijn.
Had je erder een PC met een ander bestuursystem aangesloten (op de zelfde manier?); en als ja, waren er dezelfde problemtjes? -
Je vertellt iets over Laptop en X-Box, aangesloten via een switch - da ken het probleem met win7 ook zitten....
Ik denk, het volgende zou je verder helpen:
als het kan: haal de switch met xbox en laptop af van de livebox; sluit alleen de Win7 PC aan.
Kijk in Win7 in de "network and sharing center" (sorry - ik heb alleen Engelse versies); da kom je ergens de eigenschappen van jouw netwerkcard tegen (op Engels staat er iets van "connect using" - en laat de ingebouwde card zien; en daronder is het knopje "configure" - en da zie je dan het "power management") Er is misschien aangevinkt: "laat de computer deze card afschakelen om strom te besparen" (of zo); haal het vinkje weg. En gaa verder met "o.k" en sluit all de raamtjes.
Terug in de Netwer Center: kijk dat jouw netwerk is opgezet als een "home of privat" netwerk, maar niet als een "open of public".

Reboot de PC en kijk wat er gebeurd. Als je denkt het is opgelost, sluit jouw switch weer aan. Misschien ben je klar.
Anders, moet je weer opniew beginnen: alleeen de Win7 PC aan de Livebox; is er geen probleem, dann zit het me de switch en/of de X-Box.
Of laat de X-box weg en sluit de Laptop aan; het kan zin dat Win7 met de "netwerk" van de Laptop niet klaar komt.
(er zijn een heele boel verhalen over Win7 in een netwerk met andere bestuursystemen op internet...)

Maar: ik zou alle PCs en X-box aan de switch aansluiten en alleen de switch aan de livebox; als ik mij juis herinner, was da iets met de livebox een het benutten van de 2 netwerkaansluitingen.
Ga puzzelen en laat mij of het lukt.
Groeten,
W.
 
JT
Bedankt voor de reply Wonko, ik ga er mee aan de slag.

Toevallig heb ik momenteel ongeveer die setup; pc > switch > livebox (xbox losgekoppeld)
Uitschakelen tbv stroombesparing stond inderdaad aan, had het al meerdere keren voorbij zien komen maar om de een of andere reden nooit geprobeerd.

Nu is het echter wachten op problemen om het te kunnen testen.
Ik had ook nog een oplossing als PM, en denk dat dit probleem wel gefixt gaat worden.
(reply PM komt eraan, moet nog even wat opzoeken)

Nogmaals, hartelijk dank beiden voor de hulp.
Update volgt.


edit:
Ik had voor Win7 trouwens XP en later Vista en toen had ik nooit problemen met mijn verbinding. Dus Win7 lijkt mij een logische oorzaak. Ik heb echter ook wat gelezen over software/server/modem-updates oid die Online eind 2010 heeft ondernomen. Dat komt ongeveer overeen met het begin van mijn verbrekende verbinding.
Dus ik weet niet 100% zeker of het een Win7 probleem is.
Gewijzigd door JT op 23 juni 2011, 14:51
 
Jeff
Zit eerder te denken aan de bekende problemen met de livebox bv voedingsadapter of llivebox zelf die niet goed functioneren.
3343509335
 
JT
- Geen Mcafee op de Livebox
- Adapter heb ik ook aan gedacht, maar die was in iedergeval niet zo warm als in sommige berichten die ik gelezen heb

Bedankt voor de replies maar na al het gepuzzel wordt het probleem uiteindelijk toch opgelost door een nieuwe modem (hopelijk). Vandaag ontvangen dus ga er zo mee aan de slag.
Ik zal de titel even aanpassen naar opgelost.

edit:
Volgens mij kan ik mijn eerste post+titel helaas niet meer aanpassen.
 
JT
Er kwamen wat dingen tussendoor dus het duurde even. Zonder cd-rom speler was het installeren ook wat onhandig, tijd voor software op usb/memory card. Smile

Maar de modem is geinstalleerd en alles werkt. Of het probleem verholpen is is nog moeilijk te bepalen, aangezien het in het verleden soms ook een tijdje goed ging.

Ik heb in iedergeval goede hoop.

edit:
Heel erg fijn dat de hardware upgrade ook voor snelheidswinst heeft gezorgd.
Ben van 675 naar 1050 KByte/sec gegaan.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Wegvallende verbinding, alleen op win7 pc', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Wegvallende internetverbinding met bijzondere log Zyxel configuratie en problemen : 2 11 feb 2020
Wifi verbinding voor mijn pc. WiFi : 2 03 jan 2020
Wel verbinding, geen internet Storing : 1 30 dec 2018
5 dagen na bericht van oplevering nog steeds geen verbinding Opleveringsproblemen : 4 07 dec 2018
DSL verbinding valt elke 15 tot 20 minuten uit Storing : 6 02 dec 2018
Advertentie