obey-robots.txt
12 Juli 2014, 13:25
Navigatie
Ledenenquête
Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen?

Ja
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Ja 45% [83 stemmen]
45% [83 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Nee 55% [100 stemmen]
55% [100 stemmen]

Stemmen: 183
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 25 jun 2009

Enquête-archief
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
Nieuw onderwerp Antwoord plaatsen
 Onderwerp afdrukken

Geen wifi verbinding op laptop via HUAWEI HG655d

Cuyff
Ik deel sinds kort internet met iemand anders. Het is een 20mb/s "snel internet" abonnement en het draadloze modem is een HUAWEI HG655d. Mijn laptop wil echter geen verbinding maken met dit netwerk.

Als ik probeer te verbinden krijg ik de volgende melding:
bbf2592c97

Als ik vervolgens probleem oplossen kies krijg ik de volgende melding:
17a69d87c8

Het wachtwoord is correct en andere laptops en smartphones maken moeiteloos verbinding. Heeft iemand enig idee wat het probleem zou kunnen zijn?

Bedankt!

oppie
Is deze laptop misschien wat ouder? Verander via de modempagina http://192.168.1.1 het SSID eens (je moet wel alle andere apparaten ook opnieuw verbinden dan) en zet de beveiliging op WEP ipv WPA. Let wel even op wat de mogelijk nieuwe sleutel is. Wellicht werkt de WLAN adapter van die laptop niet lekker met WPA.

Cuyff
Bedankt voor de tips. De laptop is iets 7 maanden jong, andere draadloze netwerken pakt ie moeiteloos. Dit netwerk heeft WPA2 beveiliging, net als het netwerk dat ik tot nu toe altijd gebruikt heb.

Als ik de laptop met kabel op het modem aansluit werkt de verbinding normaal.

wifi adapter is een intel wifi link 1000 bgn.
Gewijzigd door Cuyff op 03 juli 2011, 17:21

oppie
Probeer de tips eens die ik eerder gaf. Meeste kans op slagen.

Cuyff
Edit: Het is gelukt. Ik heb het netwerk verwijderd in het netwerkcentrum en daarna opnieuw verbinding gemaakt, vrij logisch eigenlijk. Daarna werkte het probleemloos.

Bedankt voor je hulp!
Gewijzigd door Cuyff op 04 juli 2011, 12:47

maaikeva
Hallo,

Ik heb precies ditzelfde probleem met dezelfde foutmelding. Internet doet het maar niet draadloos. Kan iemand mij vertellen hoe ik het SSID verander via bovenstaande link.

Bedankt.

Groeten, Maaike

oppie
Dit kun je doen:
-Sluit 1 PC met kabel aan
-Ga naar http://192.168.1.1
-Klik op Basis en dan wifi
-Haal het vinkje bij WPS weg
-Verander de SSID naar iets van jezelf, dit is de draadloze netwerk naam. Zonder spaties of rare tekens
-Zet de beveiliging op WEP ipv WPA2
-Zie dat in de laatste regel de nieuwe key verschijnt 1tm90123
-Klik rechtsonder op toepassen
-Haal de kabel los
-Verbind alle apparaten opnieuw met je eigen ingevoerde netwerknaam en de key 1234567890123

maaikeva
Bedankt voor de hulp. Ik heb alles aangepast en via de Online Assistent installatie cd getracht via deze nieuwe instellingen het draadloos internet te installeren maar het werkt niet. Er wordt geen draadloos netwerk gevonden. Moet er nog een router tussen?

Groeten, Maaike

oppie
Je hoeft de CD niet te gebruiken je kan via windows opnieuw verbinding maken. Als je helemaal geen netwerken in de buurt zit dan is er iets mis met de laptop. Vaak is er een schuifje of knopje. FN +F knop combinatie om de wifi ontvanger op de laptop in te schakelen. Indien dit uit staat zie je geen netwerken en kun je logischerwijs ook nergens mee verbinden.

maaikeva
Ik zie wel de naam van het netwerk, althans, zoals ik het heb genoemd. Alleen daar staat een rood kruis achter. Als ik verbinding wil maken staat er dat de instellingen die op de computer zijn opgeslagen niet overeen komen met de vereisten van het netwerk...

Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoord plaatsen
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Geen wifi verbinding op laptop via HUAWEI HG655d', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Huawei en (geen) airprint (?) Huawei configuratie en problemen 9 05 juli 2014, 12:17
huawei , voip en Timecapsule Huawei meer apparaten aansluiten 3 03 juli 2014, 22:57
Al vijf dagen geen internet Storing 3 03 juli 2014, 16:31
Wegvallen verbinding tot internet HG665d Huawei configuratie en problemen 4 28 juni 2014, 21:57
Proxy instellen op Huawei HG655d Huawei configuratie en problemen 4 24 juni 2014, 23:10
Goedemiddag bezoeker
Inloggen
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
I R Baboon00:06:25
Roroko00:20:58
neon-ice00:36:28
dutch flash00:55:02
Wanabo03:16:59
SKDJ14:44:14
Lutz15:38:22
dyve16:16:35
T_I20:46:29
Nath0rigin 1 dag
Shoutbox
U moet ingelogt zijn om een bericht te plaatsen.

09 juli 2014, 17:21
Hallo, iemand van de helpdesk wellicht aanwezig om mij te helpen met een trace-route?

09 juli 2014, 09:31
Na firmware moest alles beter zijn. Interactieve TV, meer toepasselijke naam = non-actieve TV

06 juli 2014, 13:19
Bevriest het beeld zomaar weer een tijdje. Gelukkig hebben we digitenne nog niet opgezegd en hangt er nog achter. Hoop dat t gauw anders wordt.

04 juli 2014, 21:57
Wie kan me de WAN instellingen van een ZyXEL router voor internet, bellen & digitale TV doen toekomen?

30 juni 2014, 20:30
interactieve TV van ONLINE werkt niet !!!! decoder krijgt geen groen lichtje... HELP ME