obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken
Geen wifi verbinding op laptop via HUAWEI HG655d
I R Baboon
Het probleem van het kraken van WEP wachtwoorden is dat je het niet hoeft te raden!
Je kan het simpel laten berekenen.
Check maar eens op Yoeb Tjoeb met de zoekwoorden WEP en Backtrack.
Daarmee kan iedere noob mee aan de slag.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
dwarry
hey ik heb helemaal iets vaags bij mij ken ik ff van het internet gebruik maken en binnen een uur of eerder valt hij uit als ik dan 30 sec wacht dan doet hij het weer ( als je de stekker er uit haal ) ik ken hem niet resetten dat doet hij niet
 
Lutz
Probeer eens een ander Wifi kanaal. Is het probleem dan niet over, graag een eigen draad openen. Deze gaat op slot.
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
 
Floris246
Had zelf ook problemen bij het verbinding maken met Wifi. Toen ik de spatie uit de SSID haalde was het probleem verholpen! Hopelijk maken ze in de toekomst een validatie functie voor het SSID-veld zodat de spaties er automatisch uitgehaald worden Wink

Cheers!
 
Bodin
Ja, het werkt om WEP als beveiliging te kiezen, maar WEP is lang niet zo veilig als een WPA beveiliging.
Volg de stappen hieronder om je laptop werkend te krijgen met een WPA instelling (werkt in ieder geval voor Windows 7).

1. Verbind de laptop met de modem d.m.v. een ethernet kabel.
2. Ga naar de instellingen van de modem (weet je niet hoe dat moet, klik op deze link: http://192.168.1.1).
3. Aan de linkerzijde klik je op Basis en vervolgens op WiFi.
4. Pas de volgende gegevens aan;
Modus: 802.11b/g
Kanaal: 6
WPS: Vinkje uitschakelen
SSID: Alles achter HG655D weghalen (inclusief het streepje)
Beveiliging: WPA-PSK/WPA2-PSK2
Vooraf gedeelde WPA sleutel: Eigen wachtwoord invoeren of de standaard sleutel laten staan.
WPA-versleuteling: TKIP+AES
5. Klik op Toepassen.
6. Verwijder de ethernet kabel en start de laptop opnieuw op.

Als het goed is kun je nu wel draadloos internetten met WPA beveiliging. Veel plezier!!!

4hwun
Gewijzigd door Bodin op 09 september 2013, 20:37
 
Edwin02
Hallo,

Ik heb een nieuwe vraag,
Ik wil een 2e laptop aansluiten op een bestaande internetverbinding. Ik heb een router van Huawei maar krijg geen draadloze internetverbinding bij de 2e laptop. Hij geeft wel aan gewoon verbonden te zijn en het netwerk is dus zichtbaar.
Weet iemand hoe je 2 laptops op een draadloos netwerk aansluit?
Alvast bedankt,

Groeten, Edwin
 
Lutz
Verwijder het netwerk op de betreffende laptop en begin opnieuw. Werkt het na het handmatig invoeren van de netwerksleutel nog steeds niet, dan heb je vermoedelijk MAC adres filtering aan staat op de huawei. Soms helpt het de Huawei een keer opnieuw op te starten.
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
 
Leen
Ik heb hetzelfde probleem, als ik het netwerk opnieuw instel op de extra computer werkt het, maar als ik hem dan weer een keer uit en aanzet moet ik alles weer opnieuw installeren.
 
Leen
Dat heb ik allemaal gedaan op een andere computer, daarna werkte de tweede computer perfect helaas als je hem opnieuw opstart is het weer hetzelfde (de instellingen van uw computer komen niet overeen)

Quote

Bodin schreef:

Ja, het werkt om WEP als beveiliging te kiezen, maar WEP is lang niet zo veilig als een WPA beveiliging.
Volg de stappen hieronder om je laptop werkend te krijgen met een WPA instelling (werkt in ieder geval voor Windows 7).

1. Verbind de laptop met de modem d.m.v. een ethernet kabel.
2. Ga naar de instellingen van de modem (weet je niet hoe dat moet, klik op deze link: http://192.168.1.1).
3. Aan de linkerzijde klik je op Basis en vervolgens op WiFi.
4. Pas de volgende gegevens aan;
Modus: 802.11b/g
Kanaal: 6
WPS: Vinkje uitschakelen
SSID: Alles achter HG655D weghalen (inclusief het streepje)
Beveiliging: WPA-PSK/WPA2-PSK2
Vooraf gedeelde WPA sleutel: Eigen wachtwoord invoeren of de standaard sleutel laten staan.
WPA-versleuteling: TKIP+AES
5. Klik op Toepassen.
6. Verwijder de ethernet kabel en start de laptop opnieuw op.

Als het goed is kun je nu wel draadloos internetten met WPA beveiliging. Veel plezier!!!

4hwun
 
I R Baboon
Het lijkt erop dat je probleem zich op de pc bevindt.

Heb je aparte netwerk configuratie software geïnstalleerd van de fabrikant?
Driver update?
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Geen wifi verbinding op laptop via HUAWEI HG655d', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
paar keer per dag wifi uitval met zyxel VMG8324-B10A modem Algemeen : 2 13 jan 2021
ZyXel en Wifi zonder internet verb. WiFi : 3 15 nov 2020
Zyxel modem. Slechte wifi? WiFi : 1 06 okt 2020
Wifi uitbreiding Algemeen : 1 23 jun 2020
ZyXEL VMG8324-B10A Lan na 5min geen ip adres meer Zyxel configuratie en problemen : 2 08 jun 2020
Advertentie