obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Onderwerp afdrukken
DHCP Reservations
shembach
Hoi iedereen,

ik heb nu sinds een week FiberFast en het HG655d. I wil nu eigenlijk sommige ports naar verschillende laptops en computers van mij forwareden Dit heb ik altijd met vaste IPs via DHCP RESERVATIONS gedaan. Ik wil dus graag de DHCP server gebruiken en bijv. een computer van mij aan de IP 192.168.1.101 toewijzen en dan bepaalde ports altijd forwarden naar dat IP.

Mijn probleem is dat ik de optie DHCP RESERVATIONS in de instellingen niet kan vinden. Volgens mij is dat eigenlijk een standaard optie en ik heb nog nooit een modem/router gehad die deze optie niet had.

I hoop iemand kan helpen Smile

Alvast bedankt!
 
davidhoff
Waarom stel je geen vaste IP's in op de apparatuur? Moet je wel natuurlijk buiten de range van de DHCP blijven om conflicten te voorkomenWink Heb dit trouwens nog niet getest met mijn HG655d maar wel met eerdere netwerken!
 
shembach
Ik dacht steeds dat er soms misschien conflicten komen als mijn server op nieuw moet starten dat dan de oude vast ingestelde ip nog een moment langer is geblokkeerd of volgens de router nog "in use".

Maar ik heb het nu zo ingesteld met een vaste ip buiten de DHCP range, en tot nu is er niet een keer iets misgegaan!

Dank je wel davidhoff.
 
ScarySpons
ik probeer een NAS server eraan te koppelen...
maar elke keer als ik mijn Huawei opnieuw opstart wijzigt hij de interne IP van mijn NAS...
en moet ik weer erachterkomen welke het is.

Kan iemand mij uitleggen hoe ik op deze modem de interne IP vastzet aan mijn NAS?

TiA!
 
rrozema
Dat staat hierboven al, toch? Gewoon je NAS een vast ip adres -buiten de dhcp range van je router- geven en dat adres stel je dan op je router in als het forward-to adres.
 
ScarySpons
Dank je wel rrozema..

Maar dat is een "workaround".. en erg onhandig vind ik..
wat als je niet bij je appartuur kunt lokaal? Frown

Ik wil het via de modem kunnen doen..(als het kan??)
kan dat of niet bij de Huawei modem?

Tia.
 
I R Baboon
De Huawei kan geen ip adressen binden aan MAC adressen.
Dus wat jullie willen is niet mogelijk.
Misschien dat een toekomstige firmwareupdate dit wel mogelijk maakt.

@ Boska

Ik zie je Webpage verschijnen (sjimmy's)
Dus de port forward werkt prima.

Je kan niet via je WAN ip adres op je eigen verbinding dit testen.
Dus altijd een andere verbinding gebruiken of via een internet proxy.

Waarschijnlijk wordt dit ook opgelost in een firmwareupdate.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Kuifje09
Ik schrik een beetje van deze thread. Kan je in de Huawei geen vaste IP adressen aan een hardware-adres koppelen?
Dat kan ik zelfs op mijn simpele Sitecom routertje. Gewoon DHCP aan , Opstarten, en daarna het uitgegeven adres vastkopplen aan een ethernetadres in de router ( even inloggen in de router dan he.. ) Kind kan de was doen zeg maar ...

Nog wat, het testen van je eigen webserver etc. doe je natuurlijk met een FreeDNS of Free DynDNS adres.
Zou ook wel mooi zijn als Online zo'n free-dns optie had voor haar klanten. Kost helemaal niks en je kan het zelfs aan kunnen bieden in de vorm van hoe je ook je extra e-mail adressen cre-eerd.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'DHCP Reservations', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Wat is het adres van de DHCP server van Online.nl? Zyxel configuratie en problemen : 1 08 jan 2018
DHCP uitzetten Speedtouch 706 configuratie en problemen : 3 24 mrt 2017
DHCP wordt automatisch statisch Zyxel configuratie en problemen : 4 27 feb 2017
DHCP leasetijd Speedtouch 706 configuratie en problemen : 11 30 dec 2014
Huawei HG655d Hostname niet zichtbaar bij DHCP Algemeen : 2 30 aug 2014
Advertentie