obey-robots.txt
06 December 2016, 20:48
Navigatie
Ledenenquête
Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen?

Ja
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Ja 40% [89 stemmen]
40% [89 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Nee 60% [136 stemmen]
60% [136 stemmen]

Stemmen: 225
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 25 jun 2009

Enquête-archief
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Online Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

WPA2 en Huawei modem en Win7

Lutz
Gewoonlijks heb ik geen moeite om computers te configueren en internet op te zetten, maar het Huawei modem heeft mij een hele dag bezig gehouden. Terwijl ik XP en Vista computers makkelijk via WPA2 kon verbinden, lukte het niet met Windows 7. Ik kwam niet verder dan WEP.

Ik heb de helpdesk gebeld, en met hun de instellingen doorlopen. Geen verbetering. Ze wilden mij terugbellen (niet gebeurd, maar pas 5 dagen geleden).

Voor mij zelf heb ik het opgelost door mijn oude Fritzbox weer aan te hangen, en binnen een half uur had ik de box weer in de meterkast opgehangen en alle laptops draadloos verbonden met WPA2.

Ik heb geen idee waarom het met de Huawei niet werkte, maar dat doet nu ook niet meer toe.

Ik bel niet via online.

jpt
kan het misschien het volgende zijn ?
de wpa versleuteling staat standaard op aes in de huawei
dit is wel te veranderen in tkip en tkip+aes

grts

I R Baboon
Heb je WPS uit staan bij de WIFI instellingen van de Huawei?
Want mijn laptop kon pas verbinden met de Huawei als dat uit stond.
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl

Lutz
Samen met de helpdesk had ik alles geprobeerd. WPS staat uit. Na twee uren proberen had ik het nog een half uurtje samen met de helpdesk geprobeerd. Zonder resultaat.
Erom ben ik nu weer terug bij mijn fritzbox...

renate
Hoi, ben blij dat ik meeredere gevonden heb met issue. Wordt er helemaal gek van.
Inmiddels 2e HUAWEI ontvangen. Niente. Lukt gewoon niet om 'eruit' te komen met de windows 7.

Heb gewoon internet verbinding, deelt ip uit, maar zowel pingen in DOS en natuurlijk de blz opzoeken via de browser
(Maakt niet uit welke) lukt echt niet !! Alles geprobeert, maar TP werkt overal anders wel, zowel via Ethernet als Wireless.
Werkt in combinatie met de HUAWEI niet! Dit is zowel Wireless als via de Ethernet !

Ben bij collega geweest, ook lid van ONLINE, maar met een THOMPSON modem, binnen 1 minuut in the air, alles werkt.
OOK direct verbinding met mijn 'oude' LIVEBOX (NIET WIRELESS), maar wil graag direct WIRELESS zonders toeters en bellen ertussen.

De GOUDEN tip is me goud waard, want dit is echt niet te verklaren...Daar ik OOK telefonie erbij heb zit ik (nog) vast aan die modem van ONLINE.

Hoop op reactie van je of iemand anders die de oplossing weet, of gehoord heeft van ONLINE helpdesk..

Veel dank alvast aan ieder...
Gewijzigd door renate op 18 november 2011, 11:33

oppie
@Renate via http://192.168.1.1 BASIS - WIFI kun je WPA2 aanpassen naar bijv WEP. Lukt het dan wel?

renate
Hoi Oppie... Klasse dat je berichtje stuurt, samen maakt sterk.
Ik ga vanavond thuis checken, hiervandaan kan dat niet. Als ik bericht, bovenaan dit forum subject zie staan, had hij dat in zijn geval OOK geprobeerd,
van WPA naar WEP en lukte bij hem niet. Maar blijkbaar werkt op iedere machine toch weer net iets anders, dus wie weet...

Heb jij zelf dan ook zo'n ervaring gehad zoals ik schreef, want dat is wel even belangrijk om te weten....!!

Dank alvast.

I R Baboon
Er is dus wel een verbinding met de Huawei?
Hoe ziet je verbinding eruit in het Netwerkcentrum?
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl

renate
Niet altijd, maar heel af en toe komt er 'verbonden met internet' te staan, waarbij je ook pakketjes verstuurd en ontvangen ziet worden. Zowel via de ethernet als Wireless. heb gewoon strong signal, en mijn instellingen staan dan op WPA2-PSK als ik erover heen beweeg (= WPA2 personal). Data encryption AES. Ook Online via de telefoon stuurd pakketjes en ontvangt. In DOS heb ik gewoon een IPCONFIG IP adres gekregen (192.168.1.xx). Als ik dan bv PING WWW.telegraaf.nl die dan jammer maar helaas....Niks van 4 sent 0 lost... Niet in staat om opdracht uit te voeren. Dit matched dan weer met de Browser output, welke NIET (=NOOIT) in staat is om een bladzijde te laten zien. Dat is ook logisch gezien het DOS antwoord.

mededeling via browser is dan continue de DNS vermeldingen waar problemen mee zijn. Als ik met de laptop bij collega binnenloop die ook bij on line zit, heeft een THOMPSON, NO problems at all, lopen. OOK als ik via de oude Live box eruit ga via bbv ethernet, als een speer...

Heeft dus gewoon te maken met 'iets'' van windows 7 / of WPS ondersteuning van deze ASUS Tp met de HUAWEI modem.

WAT kan ik aanpassen in de modem (TP) om eindelijk eens wat te zien.?? Zal in ieder geval even WEP proberen en de WPS uitschakelen zoals hierboven al is gesuggereerd, maar vrees t ergste....

Nog een gouden tip??
Thanks

RonEnzo
Lijkt wel op een dns issue.. Wat geeft ipconfig /all aan? Welke DNS staat hier dan ?

Je zou eens kunnen proberen om handmatig de DNS op de adapter te configurern,,
Bv de dns van opendns
208.67.222.222
208.67.220.220
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it!

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'WPA2 en Huawei modem en Win7', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Te koop: ADSL2+/VoIP modem (TP-Link TD-VG3631) Vraag & Aanbod van tweedehands apparatuur 5 06 december 2016, 09:44
Overgang van Huawei HG655d naar ZyXEL VMG8324-B10A, combi vaste en VOIP telefonie Zyxel meer apparaten aansluiten 6 05 december 2016, 17:43
Kan niet meer in modem? Huawei configuratie en problemen 7 30 november 2016, 20:37
Welk modem kan ik gebruiken met Online ADSL extra/familie? Eigen modem configuratie en problemen 154 30 november 2016, 20:16
ASUS router in bridge met Online Zyxel modem Zyxel meer apparaten aansluiten 14 14 november 2016, 19:16
Goedenavond bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| ekhhorlings00:42:25
| Lutz00:49:35
| mRcan02:13:53
| dutch flash02:30:18
| Memooh03:03:13
| Wanabo04:38:53
| Ano06:05:13
| dutch106:55:52
| Tiger07:36:11
| earlgrey7207:46:40
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

15 november 2016, 21:47
Online.nl=amateurs

05 november 2016, 16:44
Hallo allemaal, Vanaf 18 oktober heb ik geen verbinding meer. Bijna elke dag bellen met klantendienst, 5 a 6 keer emailen naar de klantenservice niets opgelost. Nog steeds geen verbinding dus geen

01 november 2016, 19:42
in helmond dezelfde storing

27 oktober 2016, 23:15
@ MGuitink Om weer in het modem te komen, eerst restten via het verzonken knopje aan de zijkant van het modem.

27 oktober 2016, 13:39
Hoe kan ik het wachtwoord voor mijn huawei hg655d opnieuw instellen?