obey-robots.txt
10 Juli 2014, 11:38
Navigatie
Ledenenquête
Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen?

Ja
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Ja 45% [83 stemmen]
45% [83 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Nee 55% [100 stemmen]
55% [100 stemmen]

Stemmen: 183
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 25 jun 2009

Enquête-archief
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken

Huawei Kernel warning klog 104

baas
Sinds kort een nieuw modem van Online ontvangen, er hangt nu een chinees in de meterkast Frown
Opzich lijkt deze Huawei het best aardig te doen.

Wat mij opvalt is dat ik de laatste dagen in mijn logboek een vreemde melding heb staan:
Kernel Warning klog 104 104<1> Intrusion ..... etc etc.

In het begin kwam deze maar een paar keer per dag voor, alleen nu elk kwartier.
Ik heb geen idee wat het is, in de helpdesk van online heb ik ook niet al te veel vertrouwen.
Het zijn vriendelijke mensen, alleen hun 'script' is wat beperkt.

Heeft iemand enig idee wie of wat er bij mij aan de poort staat te kloppen??
Het is trouwens steeds hetzelfde MAC adres.

Ik kan hier verder niets over vinden op dit forum, en heb ook geen idee waar ik naar moet kijken.

Ik heb gewoon een standaard abonnement 20Mb + telefonie.
Gewijzigd door baas op 03 september 2011, 01:01
 
I R Baboon
Dat is inderdaad iets dat toegang wilt hebben tot je intern netwerk.
Bekijk die melding eens goed. Daar staat ook in welke poort, welk afzender en bestemming in.
Dan zou je een onderzoek kunnen starten wie of wat dit is.

Maar je moet je echt geen zorgen maken.
Dat die melding daar verschijnt, betekent dat de firewall van de Huawei prima werkt.
Je router wordt elke dag meerdere malen gescand op open poorten.
Zolang die dicht zijn, is alles in orde.

Mijn Huawei laat dezelfde meldingen zien.
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
baas
Bedankt voor uw reactie,
Hiervoor had ik een Thomson en daar stonden nooit van dit soort meldingen.
Tenminste ik kan het mij niet herinneren.

Alleen wat betekenen die afkortingen in het logboek?

2011-09-03 04:19:35 Kernel Warning klog 104 104<1> Intrusion -> IN=nas_a1_0 OUT= MAC= ***(Huawei) SRC=82.137.108.177 DST= ***(mijn IP)
LEN=48 TOS=0x00 PREC=0x00 TTL=116 ID=50209 PROTO=TCP SPT=33587 DPT=445 WINDOW=65535 RES=0x00 SYN URGP=0

Ik zag dat het MAC adres gewoon van de Huawei was.

Ik heb zojuist nog even gecontroleerd met een poortscanner, inderdaad staan alle poorten dicht. En dan zie je in het logboek ook weer die 104 melding verschijnen.
 
I R Baboon
De Thomson kan normaal gesproken ook zulke details loggen.
Alleen moet je daarvoor inloggen via Telnet en die opties aanzetten.
Dat is helaas niet mogelijk met de firmware die Online op de Thomson heeft gezet.
Dat is dus alleen mogelijk met retail firmware.

In je log zie ook de details/eigenschappen van het pakketje dat ze probeerde te sturen.
Op zich alleen interessant voor de specialisten.
Als je het log uitzet, heb je ook geen last meer van die meldingen.
Gewijzigd door I R Baboon op 03 september 2011, 20:59
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
janwijngaard
Hoi,

Beetje late reactie, maar ik loop pas vandaag tegen hetzelfde probleem aan: Als ik het log bekijk lijkt het alsof er iemand probeert in te breken op mijn modem. Dezelfde computer omdat het MAC-adres telkens hetzelfde is.

Ik denk niet dat er iets aan de hand is. Het MAC-adres is denk ik het MAC-adres van het modem.

Ik heb geprobeerd te achterhalen wat er aan de hand was. Mijn MAC-adres was te achterhalen met de command-prompt. cmd --> getmac

Je MAC-adres staat (als je meerdere regels hebt tenminste) op dezelfde regel als \device\tcpip. Die kwam dus niet overeen met het MAC-adres die telkens in het log wordt vermeld. Heb Advanced IP Scanner geïnstalleerd. Vind bij 192.168.1.1 - 192.168.1.254 twee items (naam/IP-adres/MAC-adres):

MIJNCOMPUTER 192.168.1.65 48:5D:60:F9:59:C7
192.168.1.1 192.168.1.1 40:4D:8E:BA:6B:0D

Waarin 192.168.1.1 het modem is zoals je weet. En daarachter staat het MAC-adres die telkens in het log voorkomt.

Misschien is er toch een probleem? Elke regel een fout in contact met het modem? Bij mij ook elk kwartier een melding. En ik kwam op dit alles omdat mijn modem op dit moment, na eerst wekelijks, nu bijna dagelijks crasht... En bij Huawei maken ze wel modems, maar support via site doen ze schijnbaar niet aan...

Groetjes,
Jan
 
I R Baboon
De Huawei van Online is niet bedoeld voor de consumentenmarkt.
Support wordt uitsluitend geleverd door de ISP. Daarom zie je ook geen support op hun site.

Zoals al aangegeven, je hoeft je nergens zorgen om te maken.
Als ik het loggen aan zet in mijn Huawei, zie je dezelfde meldingen.
Dat heeft niets met het crashen van de router te maken.
Dat heeft zeer waarschijnlijk een andere oorzaak.
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
Luuc
Hallo,

Ik kwam hier terecht via zoeken met google en hetzelfde probleem als bovenstaande mensen. Bij mij begon het probleem een twee weken terug. Ik geef mensen via mac adres toegang tot het netwerk.

Ook de kernel 104 waarin het mac adres van de modem staat komt erin voor. Ik heb de mac beveiliging al uitgezet, een goed werkende back up van de juist werkende instellingen terug geladen en daarna gooide hij mijn verbinding er telkens uit, dus zit nu bij nood maar aan de lijn, zo te spreken.

Onze zoon zijn verbinding en die van de dochter (beide evenals ik win7) hebben soms wel 10x per dag een geel driehoekje en geen verbinding, ik kan dan ook de modem niet bereiken.

Is er inmiddels iemand die een idee heeft/het probleem heeft kunnen oplossen, ik lees bij het zoeken dat er meer zijn die het probleem kennen. Ik lees dat sommigen het probleem verhelpen door een nieuwe modem aan te vragen bij online, maar als het anders kan ben ik erg nieuwsgierig naar hoe.

ps. ik los het tot nog toe op door elke keer de modem uit te zetten, 10 sec wachten en weer opnieuw starten.
 
I R Baboon
Die kernel waarschuwing heeft volgens mij met jouw probleem niets van doen.

Heb je ook problemen met een bekabelde netwerkverbinding?
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
Luuc
Goedemorgen,

Nee, geen problemen tijdens de bekabeling, de computers van zoon/dochter vallen nog wel weg/geel uitroep teken.

Dit is wat ik regelmatig terug vind in de log:

Download broncode  Code
2012-10-14 11:36:08  User Informational cms 1  Wifi interface wl0.3 down
2012-10-14 11:36:08  User Informational cms 1  Wifi interface wl0.2 down
2012-10-14 11:36:08  User Informational cms 1  Wifi interface wl0.1 down
2012-10-14 11:36:08  User Informational cms 1  Wifi interface wl0 up
2012-10-14 11:35:01  User Informational dhcps 1 




En onder wan >> xdsl:

Upstream CRC fouten 1245
Downstream CRC fouten 4019

Nu las ik dat fec fouten niet interessant zijn maar crc fouten er niet heel veel mochten zijn, ik post maar wat ik tegen ben gekomen.
 
I R Baboon
Dan heb je last van een wegvallende WIFI verbinding.

De meest voortkomende oorzaak is dat je last hebt van andere netwerken in de buurt.
Die drukken je eigen signaal weg met de nodige gevolgen.

Download inSSIDer en kijk welke netwerken in de buurt zitten.
Vooral erop letten welke kanalen in gebruik zijn.
Dan moet je in de router een kanaal kiezen dat uit de buurt zit van de andere netwerken.

http://www.metage.../inssider/
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
Spring naar forum:

Reageren? » Word lid! Of log in!

Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Huawei Kernel warning klog 104', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Huawei en (geen) airprint (?) Huawei configuratie en problemen 9 05 juli 2014, 12:17
huawei , voip en Timecapsule Huawei meer apparaten aansluiten 3 03 juli 2014, 22:57
Proxy instellen op Huawei HG655d Huawei configuratie en problemen 4 24 juni 2014, 23:10
Het grote Huawei poort openen topic Huawei configuratie en problemen 342 24 juni 2014, 12:24
Huawei hg655d als bridge gebruiken Huawei configuratie en problemen 7 14 juni 2014, 20:20
Goedemorgen bezoeker
Inloggen
Gebruikersnaam

Wachtwoord



Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
SKDJ01:01:05
Wanabo01:26:21
Roroko02:02:06
dutch flash03:20:48
T_I04:49:00
I R Baboon11:59:35
Nath0rigin12:28:44
Lutz13:38:19
holla14:48:37
kerim615519:57:03
Shoutbox
U moet ingelogt zijn om een bericht te plaatsen.

09 juli 2014, 17:21
Hallo, iemand van de helpdesk wellicht aanwezig om mij te helpen met een trace-route?

09 juli 2014, 09:31
Na firmware moest alles beter zijn. Interactieve TV, meer toepasselijke naam = non-actieve TV

06 juli 2014, 13:19
Bevriest het beeld zomaar weer een tijdje. Gelukkig hebben we digitenne nog niet opgezegd en hangt er nog achter. Hoop dat t gauw anders wordt.

04 juli 2014, 21:57
Wie kan me de WAN instellingen van een ZyXEL router voor internet, bellen & digitale TV doen toekomen?

30 juni 2014, 20:30
interactieve TV van ONLINE werkt niet !!!! decoder krijgt geen groen lichtje... HELP ME