obey-robots.txt
08 December 2016, 06:54
Navigatie
Ledenenquête
Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen?

Ja
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Ja 39% [89 stemmen]
39% [89 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Nee 61% [137 stemmen]
61% [137 stemmen]

Stemmen: 226
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 25 jun 2009

Enquête-archief
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Online Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Vermeld afstand tot telefooncentrale en post je ADSL statistieken. Configuratiescherm, Geavanceerd, Statistieken, ADSL statistieken.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Verbinding plotseling van 4 MBit naar 1 MBit gegaan

harmus85
Al enkele jaren ben ik trouwe online/orange/wanadoo klant met internet ADSL Extra. Al jaren goede verbinding gehad 3,5 tot 4 MBit.

Op dit moment heb ik een trage instabiele verbinding van 1 Mbit. Af en toe zakt hij tot 0,5 Mbit. 15 augustus ben ik thuisgekomen van vakantie en vanaf die dag had ik een trage verbinding.
Wat ik al uitgevoerd heb: Splitter er tussenuit gehaald, router vervangen, kabels vervangen, geen effect. De router is aangesloten op de israpunt met een kabel van 1 meter. Zelfs met een kabel van 10 cm geen effect op snelheid.
Heb al enkele medewerkers van Online aan de telefoon gehad, ze hebben al enkele testen uitgevoerd van de kabel, die was goed. Afstand tot centrale was 4 - 5 km. Mijn verbinding is naar 2 Mbit gegaan maar toen werd de verbinding instabieler. Nu staat hij op 4 Mbit. De enigste oplossing die ik nog weet is de tweede lijn gebruiken van KPN en de eerste lijn afsluiten.
Wat kan er toch aan de hand zijn?

DSL-verbinding

Actief: 0 dagen, 22:20:52

DSL-type: G.992.1 annex A

Bandbreedte (verzenden/ontvangen) [kbps/kbps]: 512 / 1.024

Overgebrachte gegevens (verzonden/ontvangen) [MB/GB]: 66,71 / 1,02

Uitgangsvermogen (verzenden/ontvangen) [dBm]: 11,5 / 16,5

Signaalverzwakking lijn (verzenden/ontvangen) [dB]: 30,0 / 51,0

SN-marge (verzenden/ontvangen) [dB]: 10,0 / 5,5

Leveranciers-ID (lokaal/extern): TMMB / ALCB

Frameverlies (lokaal/extern): 0 / 0

Signaalverlies (lokaal/extern): 0 / 0

Voedingsverlies (lokaal/extern): 0 / 0

Verbindingsverlies (extern): 0

Foutseconden (lokaal/extern): 1 / 0

FEC-fouten (verzenden/ontvangen): 1 / 0

CRC-fouten (verzenden/ontvangen): 1 / 74.219

HEC-fouten (verzenden/ontvangen): 0 / 16.310

Internet

Verbindingsinformatie

Actief: 0 dagen, 22:25:10

Overgebrachte gegevens (verzonden/ontvangen) [MB/MB]: 37,31 / 912,89

Verbindingsinstellingen

Info PVC (VPI.VCI): 8.35

Type: ETHoA

TCP/IP-instellingen

IP-adres: 81.70.xxx.xx

Standaardgateway: 81.70.128.1

Primaire DNS: 194.134.5.55

Secundaire DNS: 194.134.5.5

oppie
Ik zou toch nogmaals contact opnemen met Online. Indien de waardes flink afwijken van eerdere metingen waarin de up/downstream hoger was dan is dat een indicatie voor een probleem. Indien bij het nagelopen hebben van splitter en kabel tussen modem/ISRA geen verbetering dan kan de medewerker een dossier aanmaken om de verbinding na te laten kijken. Dit lijkt me in jouw geval het beste.

Automatisch samengevoegd met vorige post op: september 03 2011 18:29:47:
Ik zou toch nogmaals contact opnemen met Online. Indien de waardes flink afwijken van eerdere metingen waarin de up/downstream hoger was dan is dat een indicatie voor een probleem. Indien bij het nagelopen hebben van splitter en kabel tussen modem/ISRA geen verbetering dan kan de medewerker een dossier aanmaken om de verbinding na te laten kijken. Dit lijkt me in jouw geval het beste.
Gewijzigd door oppie op 03 september 2011, 18:29

harmus85
Online had me vandaag gebeld en zei dat het een probleem was bij de centrale en niet bij ons. Ik dacht nou ben ik er klaar mee. Na het gesprek heb ik KPN opgebeld, ik vroeg kan je de lijn doormeten. KPN heeft de lijn doorgemeten en zei dat er veel storing en ruis op de analoge lijn zit. Mooi zei ik en meteen een afspraak gemaakt met een monteur van KPN. Monteur komt morgen langs dus ben benieuwd. Ik hou je op de hoogte.

Automatisch samengevoegd met vorige post op: september 06 2011 11:44:04:
Monteur is langs geweest. Hij schrok hoe laag de snelheid was van adsl. Minder dan 1MBit. Hij zei binnen 3 werkdagen zullen we het oplossen en zullen we contact opnemen. Ben benieuwd.
Gewijzigd door harmus85 op 06 september 2011, 11:44

I R Baboon
Ik heb je andere topic gewist.
Dubbelposten veroorzaakt alleen verwarring en daarom houden we nu alles bij één topic.

Overigens denk ik dat ze je op een specifiek profiel gezet hebben in de centrale.
512/1024 is een te mooi getal om toeval te zijn.
Als een verbinding problemen maakt, zetten veel providers automatisch je snelheid terug.
Ik denk dat dit bij jouw nu ook is gebeurd.
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl

harmus85
Oke bedankt. Maar de snelheid was teruggezet naar 2 MBit enkele weken geleden. Toen werd de verbinding instabieler, snel weer online gebeld om te vragen of ze het weer terug kunnen zetten.
Toevallig is de snelheid (afgelezen in de router) 1.120 MBit. Volgens de monteur van KPN was er, toevallig in de week dat ik op vakantie was, een blikseminslag geweest in mijn regio. Hij had het nagekeken in de centrale volgens mij en gingen het donderdag repareren. We wachten af.

I R Baboon
Er is nu in ieder geval schot in de zaak.

harmus85
KPN monteur is de hele dag bezig geweest om de kabel te vinden die problemen geeft. Hij heeft het gevonden, de verbinding moet nu optimaal zijn. Helaas heeft Online nog een 2 Mbit limiet op mijn verbinding gezet maar heb net gebeld of ze die willen verhogen naar 4 Mbit. Volgens de man van Online kan het zijn dat het word afgewezen, jaren gehad dat de verbinding 3.5 4 Mbit is geweest. Klantvriendelijk en behulpzaam is heel slecht bij Online vind ik. Heb zelf de monteur geregeld. Maar nu is het opgelost de slechte verbinding.

I R Baboon
Het profiel aanpassen in de centrale kan direct gebeuren per muisklik.
Dat is zo gebeurd.

harmus85
Oke, dan bel ik dadelijk terug naar Online want hij zei dat het doorgestuurd moest worden naar de storing afdeling en kan 7 werkdagen duren. Ik vond het al zo raar, hoefde mijn postcode, huisnummer en geboortedatum ter controle niet te zeggen. Stond zelfs 2 keer 5 minuten in de wacht!

Automatisch samengevoegd met vorige post op: oktober 07 2011 15:34:49:
Na verschillende telefoontjes met Online zit ik nog steeds op 1 MBit! (precies 1024 in mijn router). Volgens mij hebben ze er een limiet op gezet. Kan dat kloppen?
Toen de monteur van KPN de kabel heeft gemaakt had ik 2 MBit(precies 2048 in mijn router). Paar dagen later werd het ineens 1 Mbit!.
Ik heb tig keer gebeld om die limiet eraf te halen.
Eerste telefoontje van online bleden ze me terug zeiden ze dat de snelheid niet sneller kon. Toen begon ik over dat de verbinding 2048 bit is geweest nadat de KPN monteur is geweest. Begon de telefonist te stotteren, die wist even niks meer te vertellen. Zei hij d-d-dan zullen we even verder onderzoeken. Een week later belden ze weer op met precies dezelfde reden: Uw snelheid kan niet omhoog. Nog een keer uitgelegd dat ik hier 2048 Mbit heb gehad en dat ik niet stom ben. Buren hebben 4 MBit!
Vroeg of ze dat konden uitleggen, reden: uw snelheid kan niet omhoog. En had hij de storing afgelsoten bij online.
Wat moet er gebeuren voordat ze willen luisteren. Klacht brief? Programma Kassa?
Heeft hier iemand meer last van?

Automatisch samengevoegd met vorige post op: oktober 07 2011 17:20:34:
DSL-verbinding

Koppelingsinformatie

Actief: 3 dagen, 4:07:08

DSL-type: G.992.1 annex A

Bandbreedte (verzenden/ontvangen) [kbps/kbps]: 512 / 1.024

Overgebrachte gegevens (verzonden/ontvangen) [MB/GB]: 355,57 / 4,49

Uitgangsvermogen (verzenden/ontvangen) [dBm]: 11,5 / 18,5

Signaalverzwakking lijn (verzenden/ontvangen) [dB]: 29,0 / 50,0

SN-marge (verzenden/ontvangen) [dB]: 17,0 / 18,5

Leveranciers-ID (lokaal/extern): TMMB / ALCB

Frameverlies (lokaal/extern): 0 / 0

Signaalverlies (lokaal/extern): 0 / 0

Voedingsverlies (lokaal/extern): 0 / 0

Verbindingsverlies (extern): 0

Foutseconden (lokaal/extern): 0 / 0

FEC-fouten (verzenden/ontvangen): 0 / 0

CRC-fouten (verzenden/ontvangen): 0 / 1.058

HEC-fouten (verzenden/ontvangen): 0 / 303
Gewijzigd door harmus85 op 07 oktober 2011, 17:20

azsxdc
Het lijkt over één ader te lopen. Of hij wordt gekapt (door het systeem van de KPN)

ik zou zeggen; dien een klacht in -> verhelpt dat het niet -> zeg dan maar op

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Verbinding plotseling van 4 MBit naar 1 MBit gegaan', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Overgang van Huawei HG655d naar ZyXEL VMG8324-B10A, combi vaste en VOIP telefonie Zyxel meer apparaten aansluiten 8 07 december 2016, 23:05
Configuratie Fritz!Box 7340 na migratie naar KPN netwerk Storing 22 05 december 2016, 11:19
Fritz!Box 7390 Krijgt geen verbinding Algemeen 48 20 november 2016, 15:07
Verbinding timed out Storing 23 11 november 2016, 18:21
Dagelijks onderbroken verbinding sinds nieuw netwerk Algemeen 14 10 november 2016, 17:06
Goedemorgen bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| dutch flash06:18:35
| Ronsworld07:48:46
| earlgrey7209:12:13
| Hans09:57:38
| Wanabo10:13:10
| Ano10:27:45
| dutch113:10:05
| RichieB13:56:22
| Memooh18:43:19
| Tiger 1 dag
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

07 december 2016, 12:08
iemand weet welke firmware huawei hg665d op dit moment zit?

15 november 2016, 21:47
Online.nl=amateurs

05 november 2016, 16:44
Hallo allemaal, Vanaf 18 oktober heb ik geen verbinding meer. Bijna elke dag bellen met klantendienst, 5 a 6 keer emailen naar de klantenservice niets opgelost. Nog steeds geen verbinding dus geen

01 november 2016, 19:42
in helmond dezelfde storing

27 oktober 2016, 23:15
@ MGuitink Om weer in het modem te komen, eerst restten via het verzonken knopje aan de zijkant van het modem.