obey-robots.txt
09 December 2016, 20:11
Navigatie
Ledenenquête
Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen?

Ja
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Ja 39% [89 stemmen]
39% [89 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Nee 61% [137 stemmen]
61% [137 stemmen]

Stemmen: 226
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 25 jun 2009

Enquête-archief
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Online Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

USB aansluiting voor externe HDD

christianvs
Hallo,

Ik heb naar mijn idee alle tips ed gevolgd die hier op het forum al geplaatst waren, maar ik krijg nog steeds toegang tot mijn externe hdd. met het HuaWei modem.

Wat heb ik ondertussen gedaan, en waar kan het probleem zitten,
Hdd aangesloten op modem,
FTP ingeschakeld in configuratie scherm, gebruikersnaam en wachtwoord ingevuld, poort 21 laten staan.

Vanaf hier kom ik niet verder,
Bij status geeft hij aan dat er 3 apparaten zijn aangesloten, dit zouden er 4 moeten zijn incl. die HDD.
Hoe nu verder?

Grt.

I R Baboon
Bij status geeft hij aan ...

Welke status is dat precies?

Wil je via je eigen netwerk een verbinding opzetten of via het internet?
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl

christianvs
Dat hij 3 apparaten aangeeft is daar bij diensten in het "home screen" (eerste pagina na inloggen)

Ik hoef het alleen maar te benaderen binnen mijn eigen netwerk. buitenaf is niet direct nodig.

I R Baboon
"Home Screen"? Dat is vast en zeker geen Windows...

Maakt niet uit.
De externe hd is normaal gesproken ook niet zichtbaar, omdat het geen zelfstandig apparaat met netwerkeigenschappen is.
Je kan uitsluitend toegang krijgen op je schijf via FTP.
Je hebt dus daarvoor een FTP cliënt nodig.
Die stel je in met het ip adres van de router (192.168.1.1) en eventueel nog een login.

Dat is de enige manier.
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl

MarcL
Misschien een late reactie maar voor mij is het probleem net nieuw en heb het inmiddels opgelost:
1. De aangesloten USB stick of harddisk moet FAT32 zijn geformateerd
2. Sluit hem aan op de modem en schakel ftp in op het modem onder optie geavanceerd, usb
3. Voer gebruikersnaam en wachtwoord in. Poortnummer op 21 laten staan
4. Maak een poortforwardingvan poort 21 naar je externe ip-adres. Optie geavanceerd, nat, tab poorttoewijzing. Maak nieuwe regel en geef bij van Poort, tot Poort en Naar Poort nummer 21 in. Bij lokaal Ip-adres vul je je externe Ip-adres in. Deze kan je vinden op het statusscherm van het apparaat onder diensten bij Ip-adres.
5. Pas je firewallinstellingen als volgt aan. Optie geavanceerd, firewall. Maak nieuw aangepast niveau aan. Onder toepassingsfilter moet ten minste de toepassing FTP op poort 21 worden geaccepteerd.
Onder ACL moet tenminste het servicetype FTP met toegangsrichting WAN voor elke IP adres worden geaccepteerd.
6. Vul zonodig de overige firewall instelling aan van het standaard niveau aan.

Als het goed is werkt het nu om de ftp-server op de usb-aansluiting van het modem extern te benaderen.
Veel succes.
Gewijzigd door MarcL op 20 november 2011, 15:44

onnomarconi
Hallo MarcL,

een nog latere reactie ;-)

Alles volgens je aanwijzingen gedaan.
Op mijn werk ging het goed, ik krijg verbinding via het ingestelde ip adres van het huawei 665d modem op poort 21.
De usb schijf (fat32) is benaderbaar via Cyberduck op een MacBook Pro.
Maar thuis over het internet dus niet helaas. en daar was het allemaal om te doen.
Misschien heeft het te maken met de instellingen van de FTP client.

Iemand een idee?
Of is iedereen al van provider veranderd?

groet en alvast bedankt,
Onno

Lutz
Dus vanaf het internet kan je je schijf wel benaderen, maar niet vanuit je intern netwerk?
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson

onnomarconi
nee, andersom helaas.
via het (wifi)netwerk waar de schijf aan het modem hangt krijg ik verbinding.
Maar dat kon met een aan de airport-extreme-router gekoppelde schijf ook al.
Het doel is een usb schijf aan de/het huawei modem te hangen die ook willekeurig ergens anders via internet benaderbaar is.
toch bedanktSmile
Onno

Lutz
Wil je dan de schijf per ftp benaderen, of hoe?
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson

onnomarconi
Hallo Lutz,

Via ftp, ja.

ben er achter gekomen dat mijn ingestelde portforwarding niet werkt.
poort 21 blijft naar buiten toe dicht.
binnen het locale netwerk goed te bereiken, maar daarbuiten niet.
via 'you get signal dot com' kun je zien dat het niet werkt.

Ik heb ook Tonido geïnstalleerd, een soort Logmein.
daarmee kan je op afstand bij bestanden op een andere computer.
Maar dat werkt ook niet.

Morgen eerst even de firmware updaten van de huawei.

Groet,
O

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'USB aansluiting voor externe HDD', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Lees dit! Regel voor gebruik onderdeel Tweedehands apparatuur. Vraag & Aanbod van tweedehands apparatuur 1 29 november 2016, 20:36
Tijdelijke oplossing voor af en toe uitvallen van internet (DNS not found) Storing 8 25 november 2016, 18:23
Telefoon aansluiting? Zyxel configuratie en problemen 2 20 juli 2016, 16:17
voorinformatie voor overstap Algemeen 8 23 juni 2016, 08:11
Asus dsl n66u instellen voor online adsl extra Eigen modem configuratie en problemen 3 20 mei 2016, 23:43
Goedenavond bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| Hans00:51:30
| Wanabo01:37:08
| SterkeJerke02:30:28
| jms31903:26:06
| gvmelle05:17:53
| MBroertjes05:37:09
| dutch flash08:59:23
| Franx11:46:54
| Lutz13:18:00
| Johan420:01:01
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

07 december 2016, 12:08
iemand weet welke firmware huawei hg665d op dit moment zit?

15 november 2016, 21:47
Online.nl=amateurs

05 november 2016, 16:44
Hallo allemaal, Vanaf 18 oktober heb ik geen verbinding meer. Bijna elke dag bellen met klantendienst, 5 a 6 keer emailen naar de klantenservice niets opgelost. Nog steeds geen verbinding dus geen

01 november 2016, 19:42
in helmond dezelfde storing

27 oktober 2016, 23:15
@ MGuitink Om weer in het modem te komen, eerst restten via het verzonken knopje aan de zijkant van het modem.