obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken
UPNP werk niet over lan wel wireless Huawei HG655d
vriendje
Hallo,

Ik kom er niet meer uit of snap het gewoon niet meer.
Ik heb een freeNAS server draaien met UPNP enable i.v.m. XBMC multimedia Deze software draait onder Windows XP.
Mijn laptop draait in principe wireless en dat werkt allemaal prima.Smile
Hang ik mijn laptop aan mijn utp kabel, dan is mijn UPNP server niet te vinden??Shock
Terinfo, laptop hangt dan rechtstreeks aan de router zonder tussen komst van hubjes, switches e.d.

Instellingen bekeken in de router en daar is een optie bij geavanceerd UPNP uit- en of aan zetten. Prachtig, maar wat ik hier ook selecteer, Via Wlan blijft het werken en via de Lan niet?

Is er nog iets wat ik over het hoofd heb gezien in deze router?
Ook geprobeerd mijn ip adressen voor zowel wireless als lan gelijk te zetten om te kijken of er misschien op de achtergrond een routering gedaan wordt, maar ook dat is niet het geval.

Ik heb gezocht op internet en zie wel dit probleem maar nergens een oplossing.
Online ondersteund het niet want internet werkt toch?! HUAWEI wil dit vooralsnog niet supporten, omdat Online dat moet doen.
Bespeur iets van kast je muur........

Iemand enig idee hoe dit op te lossen?

Thanx
 
I R Baboon
Heb je de firewall op je pc/laptop correct ingesteld?
Deactiveer die tijdelijk en test dan nog eens.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
vriendje
Firewall staat uit resultaat het zelfde. Wifi welGrin, LAN niet.Sad
Zag dat dit probleem al vaker in ongeveer de zelfde strekking voor kwam, maar blijkbaar nog geen goede oplossing.
Zelf denk ik, dat het gewoon een fout in het modem is.
Nogmaals contact gezocht met Huawei China, maar zijn laatste mededeling dat hij geen eindgebruikers mag helpen, geen bericht meer terug ontvangen.Angry
Ondertussen een linux machine op gezet (Ubuntu), maar ook daar wordt geen UPNP op gevonden via LAN. Daar zit geen WIFI op dus dat kan ik niet testen.

Thanx,
Gewijzigd door vriendje op 16 september 2011, 20:07
 
I R Baboon
Bij mij werkt DNLA prima over LAN-WIFI.
Check alle instellingen eens goed na op je NAS en XMBC.

Alternatief kan je een testopstelling uitproberen.
Media Player 11 kan ook als DNLA server en cliënt fungeren.
Kijk eens of dat wel werkt over LAN-WIFI.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
vriendje
Bedankt I R Baboon voor je tijd.

Ik heb even een andere test opstelling gemaakt en die is als volgt:

Voorheen was mijn Siemens Router het tussenstation voor het modem. Nu VDSL een eigen modem/router heeft met draadloos e.d. Had ik de Siemens er tussenuit gehaald.

Nu heb ik deze er weer even tussen geknoopt zonder DSL (alleen interne netwerk) en voor de rest niks aangepast. Zowel mijn Linux als mijn Laptop op LAN vind nu gewoon weer de FreeNAS.Smile
Nu zou ik die er tussen kunnen laten en de boel weer anders inrichten, maar wilde eigenlijk alleen het bijgeleverde modem gebruiken.

Het is dus toch iets in het modem wat de boel blokkeert, maar de UPNP poort is standaard 5000? Maar dan nog is het raar dat wifi open staat en LAN dicht.

Even voor de duidelijkheid, want misschien is het wel een firmware probleem.
(Menu onderhoud, log)

Hardware Version:VER.A
Software Version:V100R001C02B023

Ik zou verwachten, dat via menu optie:Geavanceerd Firewall, de opties toepassingfiltering, het UPNP protocol geselecteerd zou moeten kunnen worden. Deze staat er dus niet in. Ook kan ik hier niks handmatig aan poorten in zetten.

Update: Ik heb de firewall in het Router ook ff uit gezet, maar dat geeft geen oplossing. Maar weer gauw aangezet voor het grootte boze internet op mijn server zitPfft
Gewijzigd door vriendje op 17 september 2011, 19:42
 
I R Baboon
De firewall en NAT port forwarding instellingen hoef je niet te wijzigen.
Die zijn uitsluitend bedoelt voor externe verbindingen over het internet.
Je interne netwerk heeft hier niets mee te maken.

UPnP is een algemeen begrip voor meerdere functies.
In de Huawei is die bedoelt voor het automatisch openen en sluiten van de poorten naar het internet toe.
Wat XMBC gebruikt noemt zich ook UPnP sharing, maar is in feite een DLNA server.

Ik heb dezelfde firmware draaien en het werkt hier prima.
Misschien werkt XMBC met andere poorten en andere protocollen.
Werkt de XMBC DNLA server wel via Windows Media Player 11?
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
vriendje
Via Mediaplayer 11...... echt geen idee waar ik de optie moet vinden om verbinding te maken met de FreeNAS.
Verder dan lokale paden kan ik niet vinden.
Kan goed aan mij liggen, want ik gebruik nooit Media player.
Waar zit die optie dan om via Upnp verbinding te maken??
 
I R Baboon
Waarom wil je via WMP11 toegang krijgen op je NAS?
Je had toch XMBC daarvoor. Die is je UPnP DLNA server.

WMP11 vindt automatisch de XMBC DLNA server.
Hij moet onder mediabibliotheek verschijnen in de lijst aan de linkerkant.
Je moet wel een particulier netwerk hebben ingesteld en media delen actief hebben staan.
Zonder dat zal er nooit iets gevonden worden in Windows.


Ik heb XMBC geïnstalleerd op mijn HTPC en bij mij werkt het prima.
Meerdere apparaten (WIFI en LAN) zien de XMBC Server.
Streamen gaat prima.

Op de machine waarop XMBC draait, staat daar je netwerk op particulier EN op media delen?
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
vriendje
De reden dat ik toegang tot de freeNAS wil hebben is omdat daar de hele database op wordt gebouwd middels "FUPPES - Free UPnP Entertainment Service". als je nu dan contact maakt via UPNP, dan haalt XBMC daar de gegevens uit en niet dat XBMC weer de hele dtabase moet gaan opbouwen, waar deze dan weer meer dan 8 uur mee bezig is voordat alle muziek en films er weer in zitten.

WMP11 vind dus niet automatisch de server. Ook heb ik aangeven dat de server als een DNLA moet functioneren.

Ikwil dus niet mijn XBMC vanaf een client sharen. Mijn server moet het werk doen en de database moet daar vanaf gelezen worden.

Maar als dit alles niet wil lukken, dan knal ik toch weer een keer mijn Siemens router er tussen. Daar is het probleem namelijk niet.
Dat Huawei modem spoort volgens mij echt niet. Draadloos richting mijn FreeNAS via Upnp geen probleem en Via LAN wel?! Schiet mij maar lek.Sad
 
I R Baboon
Dan weet ik het ook niet meer.
Het is mogelijk dat de Huawei een probleem heeft.

Als laatste tip kan je proberen om hem te resetten naar de standaardinstellingen.
Misschien dat dit nog iets brengt.
Anders ben je inderdaad gedwongen om een extra router in te zetten.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'UPNP werk niet over lan wel wireless Huawei HG655d', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Fritzbox 7590 Telefonie werkt niet Eigen modem configuratie en problemen : 5 05 feb 2022
e-mail komt niet binnen Email : 1 12 jan 2021
Inbuild chromecast niet gevonden Algemeen : 1 16 jun 2020
Huawei HG655d WIFI bugs/troubleshoot topic Huawei configuratie en problemen : 27 16 mei 2020
Inloggen webmail kan niet meer, ook niet via Outlook Helpdesk : 2 15 sep 2019
Advertentie